562 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

jeppe a
jeppe a
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1

hjælp han tisser ikke hjælp han tisser ikke

Har en lille gravhund på ca 3 mdr. Kan ikke får ham til og tisse når jeg lufter ham. lufter ham så snart jeg står op om morgen. og nu i dag gik jeg 1 time med ham da jeg lige var stået op og han gør det ikke. Men så snart vi kommer ind igen er det første han gør og likke den største sø..

skal jeg bare bive ved med og gå med til han er lige ved og springe. eller hvad.. Det er jo også en han så man skulle da mene de lættet ben op ad alt. men det er ikke tilfældet..
Hjælp hvad skal jeg gøre...

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Udskiftning af to stk. Ballofix-ventiler 500 kr.
  • Maling oprydning 600 kr.
  • Klippe ligusterhæk og bortkøring af affaldet 1.999 kr.
  • Tømrer søges til rådgivning og delvis hjælp ved renovering 205 kr.
  • Skift af 3/4 tommer brugsvandsrør 1.764 kr.
  • Lugning af bede 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hjælp han tisser ikke
  • #1   2. feb 2008 din hund er alt for ung til at lette ben.
    Tisser han på gulvtæpper eller på det bare gulv?
    hvis han tisser lige så snart i kommer ind ad døren, så lad døren stå åben og grib ham stille og roligt og sæt ham ud, beløn ham med en godbid bare ved det mindste han gør udenfor. Skæld ikke ud, når ulykken sker derinde, men tag ham og sæt ham ud.

• #2   2. feb 2008 En hvalp er et sårbart væsen og ligger ikke bare sin idensitet ud... Luft den det samme sted hver gang og helst et neutralt sted, hvor andre hunde ikke tisser eller prutter. Fordi han tisser når i kommer hjem er fordi at det er hans "trygheds sted".... Held og lykke med tisningen...:-)

• #3   2. feb 2008 sættere han sig ned som om han skal, men der kommer ikke noget... eller virker han helt ligeglad indtil i kommer hjem?

• jeppe a
    jeppe a Tilmeldt:
    jan 2008

Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
    #4   2. feb 2008 Det er ikke nemt og bare lige gribe ham og sætte ham ud.. bor på 2 sal smiley han tisser bare på et lenoliums gulv så det ikke så galt.. og det heller ikke nemt og finde et sted hvor der ikke har været andre hunde for det er et bette hunde kvater vi bor i på en måde..

• #6   2. feb 2008 nikky havde det samme problem, men jeg fandt ud af at vi bare skulle gå frem og til bage i vores eget spor, så blev det så trygt/kendt, altså lugten af hende selv og mig, at hun godt turde tisse og lave. i starte gik vi måske 10 - 20 gange frem og tilbage ca 30m, nu er 2 gange som regl nok, hvis vi er et sted hvor der færdes mange fremmede, hunde eller ræve.

• #7   2. feb 2008 Nu har gravhunde alle dage kunnet gøres renlig uden dækken, så mon ikke det også er tilfældet her ? *s*

Det er en hvalp, den er usikker.
    Smider den sit visitkort, viser den "rovdyr" at her er en lille hvalp. Den skal altså føle sig sikker.
    Drop de lange gåture, men gå istedet nogle flere korte.
    Tør lidt tis og afføring ud der hvor du gerne vil have han besørger, så lugter der af ham i forvejen, og han føler sig mere tryg *s*

Lidt tålmodighed endnu, og så skal det nok komme *s*

• #8   2. feb 2008 Min gamle hund gjorde det samme, og det var helt tydeligt, at han var meget trængende, men tissede ikke på turen. Men så snart vi kom hjem, kunne jeg se at han virkede lættet, og så tissede han på køkkengulvet. Det var helt klart fordi han ikke følte sig tryk ude i sen store grimme verden.
    Men med træning og leg gik der ca 2 mdr, så tissede han også ude.

Du skal selvfølgelig ud med ham som det første om morgenen, så når han har spist/drukket, og når han har sovet i løbet af dagen, og før natten. Du skal være glad og positiv, have lommen fyldt af godbider, for han skal finde ud af at det er rart at komme ud. Når han så taber en tår, skal du rose rigtig meget, og give godbid.
    Man kan hurtigt komme til at føle sig lidt fjollet, når man hopper af glæde når det lykkes, men op i nummeren med det...
    Kan jo ikke sige om det kanvirke for dig, men det var sådan jeg gjorde.
    Pøj pøj.

Kommentér på:
hjælp han tisser ikke

Annonce