{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
908 visninger | Oprettet:

Da du valgte din hund.. {{forumTopicSubject}}

Jeg har set mange steder at folk skriver at man først skal kigge på hvilken hund der passer til ens temperament og at udseendet kommer i anden række, men hvor mange af jer kan 100% ærligt at i ikke først kiggede på hvilke hunde i syntes var flotte og så derefter så om den passede til jer?? Bare lige en tanke..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Da du valgte din hund..
  • #1   10. feb 2008 Da jeg fandt kooikerhondjen, faldt jeg først for dens udseende smiley Da jeg så læste om dens temperament blev jeg kun mere vild med racen smiley

  • #2   10. feb 2008 Jeg valgte Kenzo fordi jeg var helt pjattet med den race smiley Altså deres udseende. og det indrømmer jeg gerne.

    MEN jeg læste meget om deres temprament, og alt sådan noget ind jeg fik ham .. smiley

    Men du har da helt sikkert ret smiley


  • #3   10. feb 2008 Her!!! Jeg valgte ikke hund ud fra udseendet, men udfra at jeg er opvokset med retrievere og mener at deres temperament passer lige til mig:-)

  • #4   10. feb 2008 Jeg ledte efter en decideret brugshund og fik så Nova i pleje og nå ja så blev hun hængene;-)

  • #6   10. feb 2008 Når jeg søger en hunde, skal det bare være en bestemt race.
    Når jeg har valg racen, og skal vælge hund, så ser jeg på stamtaven over forældrene.
    Mere er der ikke i det. jeg vælger ud fra stamtavlen og forældrene.. så ved jeg også hvilken hund, jeg får og med hvilket temperment og egenskaber den kommende hund har.


  • #7   10. feb 2008 Jeg valgte min første schæfer fordi han var en schæfer.
    Det er den race, jeg kendte bedst, da jeg er opvokset med den.

    Den forstår jeg bedst, kan bedst aflæse, og ved hvordan man "snakker" med dem.

    Jeg brugte ikke fem minutter på at læse om racen og jeg overvejede på ingen måde nogen andre racer.

    Jeg gjorde alt det, jeg nu prædiker om man man skal lade være med - og jeg fik den mest fantastiske hund ud af det.


  • #8   10. feb 2008 Jeg indrømmer blankt at jeg faldt for amstaffens udseende.. jeg brugte herefter 3 år på at læse om den og se om den ville passe til mig og har aldrig fortrudt mit valg... men det var sgu udseendet der trak i første omgang.

  • #10   10. feb 2008 indrømmer gerne at jeg kigger på udseende først .
    og efter om hunden passer til mig .


  • #11   10. feb 2008 Begge drenge og vores kommende dreng Aslan er købt pga udseende... Temperamentet kom i anden række... Sundheden var en selvfølge.....

  • #12   10. feb 2008 syntes bare at hver gang der er en der opretter en tråd om at de har forelsket sig i en race, er der en der svarer at det vigtigste er om hunden passer til ens eget temperement og at udseendet må komme i 2. række.. jeg syntes virkelig det er noget ævl.. undskyld..

  • #13   10. feb 2008 Maria>> Jeg har læst om beagler (bøger fra DKK osv) siden jeg var omkring 12-13 år men måtte ingen hund få.. Min mor havde allergi og kunne ikke tåle pels og min far 3 holds skift, så han syntes det var synd for hunden... Jeg gik faktisk med reklamer et sted hvor der boede en beagle, og hver gang håbede jeg at den var ude og vi kunne snakke... Så jeg har faktisk hele mit voksne liv passet mit liv ind på en beagle (går dog ikke på kanin jagt og den slags). Og Ludvig(altså ikke selve Ludvig men hans race) så vi i et "problem hunde program"... Da der ikke findes nogle bøger på dansk om ham søgte vi mest på nettet, og da vi fandt opdrætter gjorde vi meget ud af at vi havde en beagle og at han skulle være en legekammerat for ham, og selvom de på den ene side er vidt forskellige så har de dælemig også mange ligeheder.. Arbejds hunde begge 2. Sofus er klart mest til sporarbejde, og Ludvig vil holde "flokken samlet"... osv... Men vi har jo heller ikke børn eller sportsinteresser, så vores liv er hundene...

  • #14   10. feb 2008 Maria.... Så enig... Jeg gider ikke gå rundt og glo på en grim hund... Nu er begge drenge købt som familie hunde, dvs udstilling var slet ikke på tale på det tidspunkt...

  • #15   10. feb 2008 Møffe er købt udelukkende på at hun da så sød ud og var en kær lille hund (hun var voksen)

    Men næste hund er mere velovervejet. Vi havde en islandsk fårehund da jeg var lille, og jeg vil gern have sådan en igen.
    Udseende betyder noget for om jeg falder for en hund (race), men ikke for om jeg osse køber den. Her bliver der så læst og studeret inden.


  • #16   10. feb 2008 I øvrigt tvivler jeg på jeg kunne købe en hund som jeg synes er grim/kedelig osv.
    Ganske enkelt fordi det jo osse betyder noget om jeg falder for hunden (racen) og det tror jeg ikke jeg ville gøre med en hund som jeg ikke brød mig om at se på -heller ikke selvom den ellers opfylder mine behov


  • #17   10. feb 2008 Da vi fik Noah var det svært at vide hvordan den var, da det er en blandnings hund, men mor til hundene var rigtig sød og meget stille og rolig... Så på den baggrund købte vi noah og det har vi aldrig fortrudt, det skal også siges de hvalpe havde det bare rigtig godt da de boede ved det ældre ægtepar, som havde avlet dem.

    Mvh. casper


  • #18   10. feb 2008 Vedr. udsende er jeg total ligeglad med, da det ikke er udsende jeg skal bruge.

    Det jeg skal brug er om hunden har den psyke, egenskaber, hårdhed, kampmod, og drifter, som gør at det er lige netop den hund jeg skal ha.

    Selv om Babett kun er 4 år. er jeg allerede igang med at finde hendes afløser. det gør jeg ved at følge de forskellig kenneler og deres hunde, så har jeg et udgangspunk, som jeg så om 3-4 så har jeg aller rede bestemt mig til hvilken hunde der skal indgå i stambogen.


  • #19   10. feb 2008 Ja så må jeg jo være en outsider, for min jack russell han er valgt efter de linjer han er af. Der skulle være brugslinje og helst i familie med ham jeg mistede sidste år.
    Og det har jeg fået. Havde det været efter udseendet, var det ikke blevet ham, for han kunne godt se bedre ud


  • #20   10. feb 2008 Jeg valgte min race ud fra at jeg så Jensby's Czar optræder i TV i anledningen af Verdensvinderudstillingen her i DK. Jeg vidste intet om racen og der var på det tidspunkt ikke meget faglitteratur om racen og heller ikke noget internet.
    I dag kunne jeg ikke drømme om at skifte race, da lige netop den race passer godt til mit temperament.

    Alt i alt, valgte jeg min race pga. af en hunds evner og så så han også godt ud ;o)


  • #21   10. feb 2008 Er nok selv lidt af en Terrier... Derfor Terrier... Ville have en smuk hund og derfor valgte jeg den Engelske Bull Terrier. Dernæst, valgte hundene mig. -På nær den første. smiley

    /Kath.


  • #22   10. feb 2008 Babett, dit racevalg har det slet ikke noget at gøre med, at schæfer ligner en schæfer?



  • #24   10. feb 2008 Sådan ser min ønske liste ud.

    1: Douge de bordeaux
    2: Bullmastiff
    3: Mastiff
    4: Rottweiler
    5: Ridgeback
    Og så kommer bullterrier/bullterrier miniature nok nede omkring 6. pladsen.
    Grunden til jeg valgte en minibuller var, at jeg boede i ejerlejlighed, da jeg fik ham, og regnede med at jeg skulle bo der længe. De andre racer er lidt store til en lejlighed.


  • #25   10. feb 2008 Jeg brød mig slet ikke om myndens udseende, men whippet kom frem i en amerikansk test og så undersøgte jeg mere om den. Så jeg valgte efter temp, pels mv. men mener nu at jeg har den smukkeste hund i verden...

  • #26   10. feb 2008
    CH, kvinde, 33 år .

    Jo selføllig skal det være en schæfer, men om den er langhårdet, pjusket med totter, høngeører eller andre synlige fejl. det har ingen betydning, da hunden ikke skal brugs til avl.





  • #27   10. feb 2008 Susanne:

    Czar var også en helt forrygende hund. Jeg har oplevet ham masser af gange på udstillinger og shows rundt omkring. DYB respekt for det arbejde, som Rolf lagde i ham:-)


  • #28   10. feb 2008 Bodil.... Man har vel sat sig ind i racen inden man køber sin hvalp...

  • #29   10. feb 2008 Bodil... Nej en newf, findes også i sort/hvid og brun *g*

  • #30   10. feb 2008 *rækker hånden op*

    Jeg har altid synes at collier og især sheltier var de ghrimmeste hunde der findes. Jeg ville oprindelig gerne have haft en hovawart igen, men forskellige omstændigheder gør at en mindre race passer mig bedre.

    Da jeg havde fået checket de forskellige racer mod mine krav var det sheltien der stod øverst på kompatibilitetslisten - og først derefter fik jeg smag for racens udseende.


  • #31   10. feb 2008 Dum som jeg var den gang valgte jeg udelukkende efter udseende og størrelse. Måske lidt dumt.

  • #32   10. feb 2008 Hvde valget mellem 2 labber gul eller brun og der blev valgt ud fra hvalpetesten

  • #33   10. feb 2008 Kunne jeg have valgt efter udsendene, så havde jeg haft en kuperet dober....

  • #34   10. feb 2008 tilfældigheder ...fik rosa fra internat da jeg kiggede efter rotweiler.... og faldt for damen ...og siden racen så derefter har jeg "adopteret" verdens skønneste handyr

  • #35   10. feb 2008 Jeg har altid gerne ville ha en golden, at jeg så vidste at de også har et dejligt sind ja så kunne det jo bare ikke blive bedre :)...

    Labben... har også altid været en af de racer jeg bare måtte eje... og ingen af de 2 racer er valgt efter udseende...


  • #36   10. feb 2008 Jeg forelskede mig i en border collie uden at have nogen forstand på hunde.
    En ven frarådede mig racen, så jeg købte mig bare en halv border collie/halv cocker spaniel.
    Hvor klogt var det?
    Anede ikke hvad jeg fik med hjem og har begået tonsvis af fejl.
    Men hen af vejen har vi fundet ud af det sammen trods alt.
    En skøn blandingshund jeg (næsten aldrig)
    har fortrudt smiley


  • #37   10. feb 2008 Valgte jeg ud fra udseende som det første, havede jeg en Great Japanesdog :o))

  • #38   10. feb 2008 Mette H: Desværre har jeg aldrig været så heldig at møde Czar, men Biloxi er et barnebarn til ham og Gloria & Gaia er oldebørn til ham.
    Jeg ville have givet meget for at se ham ;o(


  • #39   10. feb 2008 Jeg har mødt Czar, og været i konkurrencer med ham. En fantastisk hund og en herlig fører. Han kunne altid give et godt råd.
    Gid man kunne få sin hund lige så dygtig som han var


  • #40   10. feb 2008 Tror jeg misforstår spørgsmålet... Jeg vælger ikke bare en eller anden race ud fra udseende...... Racen var bestemt og derefter valgte jeg efter udseendet....

  • #41   10. feb 2008 Jeg så først på udssendet , og så bag efter læste jeg om den smiley

Kommentér på:
Da du valgte din hund..

Annonce