{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
579 visninger | Oprettet:

hundeskov - usikker hund {{forumTopicSubject}}

Jeg har en hund der meget nemt bliver usikker overfor fremmede hunde.
Når han er i snor laver han udfald.
Jeg har nu et par gange haft ham med ude i hundeskoven, men ved ik helt om det er det rigtige at gøre.
Når hans bror er med kan de to være nogle rigtige banditter, og rotter sig sammen om de andre hunde.
Han gør altid når han leger men idag synes jeg han kom med mange udfald overfor de andre hunde.
Det var stille og rolige hunde der absolut intet gjorde.
For folk der ik kender ham kan han også virke meget voldsom når han gør.
Han kommer pænt når man kalder, men står lidt med en fornemmelse bagefter af, at han egentlig ik hygger sig specielt ved at være derude.
Er det misforstået godhed fra min side?

Jeg vil meget gerne høre folks erfaringer, for umiddelbart troede jeg at ture i hundeskoven måske kunne kurere bare lidt af hans usikkerhed. Men må tilstå at jeg er kommet meget i tvivl.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hundeskov - usikker hund
  • #1   10. feb 2008 Jeg ville slet ikke være i tvivl om, at jeg ville holde hunden væk fra hundeskoven, når der er andre løse hunde.

    Men jeg er måske også partisk, da jeg helt generelt synes de er til for menneskets frem for hundens skyld...


  • #2   10. feb 2008 Ch- jeg har også altid haft et underligt forhold til hundeskove, men besluttede alligevel at prøve.
    Men jeg vil jo heller ik tvinge min hund ud i situationer som han ik har det godt med.


  • #3   10. feb 2008 CH- jeg er mere til løsningen med faste legekammerater, men det er lidt svært når vi lige er flyttet, og ik kender nogen endnu.

  • #4   10. feb 2008 Hvis din hund er usikker, så hjælper det ham bestemt ikke at komme i en hundeskov, hvor han ikke kan rumme alle de andre hunde.. Og hvor meget støtte har han i dig ? Tror du han føler at han kan stole på dig ?
    Det vil være et alvorligt knæk for ham hvis han møder en uvenlig hund..
    Mit råd vil være at du skal finde en hund han er tryg ved og derefter finde et sikkert sted, hvor der ikke kommer andre.. Og så kan de to hunde være sammen under kontrolledede forhold.. Hav gerne flere forskellige legekammerater, og med tiden kan der måske komme en eller to mere med ad gangen


  • #5   10. feb 2008 Ja, det er klart, det gør det besværligt.

    Jeg tænker en smule, at din hund faktisk kommunikerer tydeligt, at den ikke synes det er så fedt - og så tror jeg, at jeg hellere ville have, at den ikke møder nogen hunde i en periode, frem for at give den dårlige oplevelser, som senere kan give problemer under mere kontrollerede forhold.


  • #6   10. feb 2008 Vi går som regel også kun igennem hundeskoven, for at tage hundene med over i skoven. Så det er måske max 10min vi er der.
    Normalt sikrer jeg mig at de hunde min hund snakker med er søde og rolige hunde, så han ik får nogle dårlige oplevelser.


  • #7   10. feb 2008 Alex- nej overhovedet ik for han kigger rundt efter mig når han bliver usikker. Trods det at jeg altså er lige bag ham.

    Ch- Ja du har nok ret. Vi har kun været derude 2 gange, og der hvor vi boede før droppede vi hundeskoven, netop fordi jeg var nervøs for at give ham dålige oplevelser. Ja ved egentlig ik hvorfor jeg var så dum at prøve igen.


  • #8   10. feb 2008 Vores ene schæfer er nervøs/usikker nye steder, og specielt ved andre hunde, så hun kommer aldrig med i hundeskov, det kan med garanti presse hende til at bide fra sig og den situation vil jeg slet ikke sætte hende i, det ville være synd.

    Et stort areal med 1-2 andre hunde (stort areal!!), kan hun lige kapere, men også KUN hvis de andre ikke er de typer der farer hen og skal snuse og gøre ved, det er hun for usikker til.


  • #9   10. feb 2008 Der bor rigtig mange dejlige hunde herude, og han har da også leget med et par stykker.
    Så det kan godt være vi bare skal holde os til det, så han får en god oplevelse.


  • #10   10. feb 2008 Jeg ville helt klart holde mig til få hunde, så kan der altid tilføjes flere hen af vejen som han bliver mere tryg smiley


  • #11   10. feb 2008 Ja nu hvor jeg tænker over det kan jeg egentlig også meget bedre lide en situation hvor man kan snakke med ejeren først, og hundene kan se hinanden an.

Kommentér på:
hundeskov - usikker hund

Annonce