Bange for børn, hvad gør vi? {{forumTopicSubject}}
Hejsa.
Jeg håber at nogle af jer hundesagkyndige folk herinde kan hjælpe mig lidt.
Min dejlige hund Citta er snart 2 år, og hun er meget bange for børn. Vi gik meget op i at socialicerer hende som hvalp, men vi kender ikke så mange børn på 1-5 år, så dem har hun kun haft minimal kontakt med. Vi har selvfølgelig prøvet på at sørge for at hun fik nogle gode oplevelser når hun så var i samme stue som børn, men børn er jo børn og de løber rundt, larmer og er utilregnelige. i har flere gange sat os sammen med børnene og hygget om Citta med godbider og masser af ros, men det er helt tydeligt at hun overhoved ikke stoler på dem.
Jeg må indrømme at jeg er lidt bange for at hun- hvis hun bliver trængt op i en krog, at hun så vil bide fra sig. Det er sket et par gange at hun gør vredt og forskræmt efter dem hvis de nærmer sig og hun ikke kan komme væk.
Jeg overvejer lidt at tage hende med på en legeplads til sommer, så hun lærer at det at der er børn i nærheden ikke behøves være en dårlig ting. Jeg vil selvfølgelig ikke lade en masse børn komme over og klappe hende, men hvis der kommer et barn som gerne vil snakke, så gør det ikke noget, for hun gør ikke noget så længe jeg er ved siden af hende. Jeg vil selvfølgelig på ingen måde udsætte et barn for farer.
Er der nogle som har en ide til hvad jeg kan gøre?
det er meget vigtigt at hun finder ud af at børn ikke er så farlige, for vi regner da med at skulle have børn sådan inden for den nærmeste fremtid.
Jeg har snakket med folk som siger at jeg da bare skal slappe af, når vi kommer hjem med en helt lille ny, så skal hun nok lærer det.....for hun sys ikke et spædbarn er farligt...det er først når de kan bevæge sig rundt hun løber væk. Hun er ellers en meget velopdragen hund som vi har brugt meget tid på at træne, så hvis vi siger at hun skal stoppe med noget så adlyder hun altid. Jeg tør bare ikke stole på at hun " vokser" med opgaven efterhånden som banret bliver større.
Og jeg vil godt nok blive knust hvis jeg blev nødt til at sælge hende forbi hun ikke kan med børn.....men det er jo sidste udvej, så hvis vi ikke får styr på det, så må hun desvære ud, uanset hvor ondt det så gør, for banret er altså vigtigst.
Håber at der er nogle der kan hjælpe?
maj 2007
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 1 Emner: 6 Svar: 30
Problemet ellers er bare at vi ikke kender nogle børn udover de børn hun har mødt, og de har ikke hund selv så de er bare helt oppe at ringe når de ser hende. Vi har selvfølgelig sagt til dem at de skal være stille og rolige, men de glemmer altså meget hurtigt sådan nogle børn
okt 2007
Følger: 38 Følgere: 35 Hunde: 2 Emner: 161 Svar: 3.259
Bange for børn, hvad gør vi?