{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  døve hunde
  • #1   9. mar 2008 Den ER en lige så god hund, men den kræver en BEDRE hundeejer end hørende hunde.

• #2   9. mar 2008 Min gamle hund var døv - hun var en god hund og nem at træne.

• #4   9. mar 2008 Der hvor vi tit lufter kommer der en med en døv hund... hun kommunikere via håndtegn... og hunden lyster.. det er så imponerende at se... smiley

• #5   9. mar 2008 Man holder sin mund og begynder at fægte med armene. Det er faktisk nemt nok, hvis man lær sig selv ikke at tale.
    Jeg talte ikke med Lilly det første års tid, fordi jeg var vant til at have Ronja, så Lilly er også ret god til håndtegn i dag.

• #6   9. mar 2008 hvorfor afliver man dem på stribe, er det fordi folk ved for lidt om dem og ikke har lyst til at tage denne kamp op?

• #7   9. mar 2008 Tror ikke der er mange der har mod på at have dem. Men må indrømme at jeg ville også være mere forsigtig med at have en stor døv hund end at have, som jeg, en døv cavalier.

• #9   9. mar 2008 Der er en hvid døv Gd der hvor vi går tur... hun har en anden hund hun bruger til at kalde på den.. så kalder hun på den hørende så kommer den døve også...luna kan sidde hvis jeg viser min pegefinger og lægge sig hvis jeg peger på gulvet...

• #10   9. mar 2008 Ginnie, jeg tror det er fordi det kræver for meget. Du skal sætte dig meget ind i det, og det er jo et handicap for hunden. Uden tvivl er det synd den skal aflives, men det ville være mindst lige så synd at den kommer ud til hr og fru jensen som intet ved om den, de kan ikke forstå den ikke vil lystre, og snart har den haft 5 hjem inden den bliver aflivet.....

• #11   9. mar 2008 Derfor en god ide at lære sin hund øvelser på tegnsprog også så hvis den bliver døv så kan den det smiley

• #12   9. mar 2008 Man skal hvertfald huske at døre skal være lukket. Det var nemt nok for mig at huske, men når vi var i byen havde folk meget svært ved at huske at jeg havde en døv hund.

• #13   9. mar 2008 kan man gå løs med den?

• #14   9. mar 2008 Jeg kunne ikke med min, kun når vi var i indhegnet hundeskov. Så havde hun en klokke i halsbåndet, så jeg kunne høre hende, hvis hun gik rundt i sine egne tanker.

Hun kunne jo ikke høre klokken - om vinteren havde hun lys på når det blev mørkt i hundeskoven

• #15   9. mar 2008 En af mine venner har en hvid døv dogo argentina (staves vist ikke sådan)
    Jeg har aldrig i mit liv set en hund der er så velopdragen. Han træner den med håndtegn eller med små stamp i jorden, alt efter hvad den skal.

• #16   9. mar 2008 kan man godt udstille den?

• #17   9. mar 2008 Nej de kan vist ikke udstilles - min blev først døv da hun var 4-5 år og var udstillet før.

• #18   9. mar 2008 ok (:
    det er et meget spænde emne syns jeg (:
    selv om det kræver en del, bliver det så ikke en hund hvor den er mere opmærksom på en eller?

• #19   9. mar 2008 Ginnie, det er kun hvis du træner den til at være opmærksom. Det er et meget spændende emne som du skriver, men også langt sværere end at træne en hørende hund. Der kan du gøre opmærksom på dig selv via sjove lyde. Med de døve skal du være spændende nok som leder i dit kropsprog....

• #20   9. mar 2008 hvad med blinde hunde, så i tv en gang en der havde to dobeman, så den ældre hund kunne se, så tog de en klokke i dens andens halsbånd så gik de rundt sammen på den måde .

• #21   9. mar 2008 det noget linde horsemanship, hvor man skal være opmærksom på sit kropsprog ?

• #22   9. mar 2008 Hvorfor skulle en døv hund ikke kunne udstilles? Man behøver jo ike at skilte med at den er døv??:-)

• #23   9. mar 2008 Havde en gang for år tilbage en døv dalmatiner dejlig hund den kunne godt gå løs den var utrolig opmærksom på hvor jeg var så det kan godt lade sig gøre det kræver bare lidt mere af os som ejer.

• #24   9. mar 2008 åbbe's gammel mor gik jo hen og blev døv til sidst. og så passe vi hen, og vi står på en pakerings plads og der kommer en bil, og vi prøver at få kontrakt med hunden, heldigvis lykkes det (=

• #25   9. mar 2008 Mette: Mener jeg har læst på dkks hjemmeside at det må man ikke.

• #26   9. mar 2008 Vil det ikke være uetisk at udstille en døv hund? Dels er det imod reglerne, dels synes jeg man skal være ærlig og del er døvhed ikke ligefrem en egenskab som skal videreføres i avlen.

• #27   9. mar 2008 Hej
    Vi skal lige have nogle ting skilt ad.
    Der er hunde der aldersbetiget bliver døve!
    Hvide hunde er ikke døve.
    HUNDE hvor merle/harlequin genet (mønstergen) er tilstede kan fødes med nedsat eller manglende hørelse og dette er genets skyld.
    Parrer man merle på merle vil man som regel lave hvalpe emd hørefejl men parrer man merle (mønster) med ren farve kan man undgå høretab.

• #28   9. mar 2008 Udstiller man KUN med det formål at få avlsgodkendt hunden?? Hvad så, når den ER avlsgodkendt? Så udstiller man ikke mere, eller hvad? Hvor mange af de hunde, som er på udstillinger, bliver reelt brugt i avlen?? Også selvom de er avlsgodkendt? Hos labberne er der typisk ca. 100 hunde, som bliver udstillet på en DRK udstilling. Jeg tror næppe at alle bliver brugt i avlen. Nogle går på udstilling for samværets og hyggens skyld og for at finde ud af om ens hund er racetypisk uanset om man vil bruge den til avl eller ej. Sådan er det i alle tilfælde hos retrieverne. Hvordn det er hos andre racer, tør jeg ikke udtale mig om:-))

• #29   11. mar 2008 Githa: jo hvide hunde kan være født døve - det du sikkert kalder hvide hunde - så som hvid schæfer, westi osv det er ikke hvide hunde, men meget lys gule hunde - altså oprindelig røde hunde, hvor farven er fortyndet - det har intet med den hvide farve at gøre - de syner bare hvide.

De hunde som er hvide, mangler enzymet melanin i deres pels - feks dalmatineren og boxer. Melanin udvandre fra rygraden hvalpene i fosterstadiet. Melanin er også med til at opbygge det indre øre og har hvalpen hvide øre eller øre, som ikke er farvet inden ved roden, så er der risiko for at hvalpen er døv.
    Kun ved en BAER-test kan man med sikkerhed siger om en hvalp kan høre elle ej

hvis jeg fik en døv hvalp i et kuld, så blev den aflivet - livet er ikke let for en døv hund og de rette ejere hænger ikke på træerne. Mange døve hunde ender med at blive kørt over. Og de kan nemmer blive angstbider, da de letter bliver forskrækket.
    Det er noget helt andet hvis en hund bliver døv pga alder - så ville jeg ikke aflive min hund

Kommentér på:
døve hunde

Annonce