{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
835 visninger | Oprettet:

Alene hjemme ! {{forumTopicSubject}}

Puha det er hårdt at gå fra sin lille bitte hundehvalp, mig og min kæreste hentede i lørdags vores lille Alina.
Hun er i dag 8 uger og 4 dage, vi har taget fri i 2 uger så vi rigtig kan lære hende af kende inden vi skal på job igen . (:

idag har jeg sat mig for at hun skal øvesi af være alene hjemme..
Og har læst et sted at man skal gå i 5 min og blive i 10 min og blive ved sådan. .
Nu har jeg lige prøvet at gå ud på vores toilet i 5 min. ! og hun pev pev bare i alle 5 min. ! !
hmm . Jeg syntes det er svært..
Hun har indtil nu været med mig overalt .. Men det kan jo ikke blive ved, da vi jo gerne begge to skal kunne gå på indkøb sammen snart igen . smiler. .
Brug for råd.. smiley

Eller er det måske for tidligt at lære hende det?

Har også låst et sted at det var en god ide at lukke hunden ind i et lille hund, mens den var alene, men det syntes jeg også bare er synd når hun jo er vant til at være over det hele i huset..



Knus Line


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme !
  • #1   13. mar 2008 *læst

  • #2   13. mar 2008 Line -nogen hunde kan bedre overskue lidt mindre plads det er rigtigt -men ikke sikkert det gælder din hund jo..

    Det med 5 min kan du ikke helt regne med -det kommer an på hunden.

    Til at starte med er det måske bare lige 10 sek du skal gå fra hende så du når tilbage før hun begynder at hyle.
    Og så lige så stille trappe tiden op.


  • #3   13. mar 2008 Og nej det er ikke for tidligt at træne...

    Men istedet for at gøre det f.eks. ½ time hver dag, så gør det flere gange løbende i løbet af dagen.

    Altså f.eks. forlad hende i 5 min, gå ind og væe sammen med hende, og så lidt senere går du lige et par min igen.

    Ikke nogen kæmpe afskeds/hilse-scener, da det vil opfattes som "ja det er osse rigtig slemt"...
    -jeg synes sagtens man kan hilse på hunden, stile og roligt, mens andre synes den skal ignoreres helt...


  • #4   13. mar 2008 Okay det er rart at få afvide..
    Jeg vil prøve igen om lidt, problemet er så bare når jeg kommer igen . "hænger og piver" hun på mig. og skynder sig over og lægge sig på mig.. Da jeg kom igen efter de 5 min, sagde jeg hun var dygtig også kom hun op til mig. ved ikke om det var forkert?

    Jeg skulle måske ikke ha taget hende op ?

    Når jeg har haft hende med ude siger folk hun er "alt" for meget mors hund, og at jeg skal lade hver med at sidde med hende så meget . hm men syntes jeg også bare er noget underligt noget at sige. fordi det er jo mig hun finder sin trykhed os, så skal jeg vel ikke bare ignorere hende når hun vil op?



  • #5   13. mar 2008 Måske skal du prøve, næste gang du forlader hende et par minutter, at vente til hun er lidt træt og ved at være klar til en lille lur. Så er hun sikkert mere rolig. Sørg for at vende tilbage et øjeblik hvor hun ikke siger en lyd, hils kort på hende og gå lidt rundt i rummet som om ingenting var hændt.

  • #6   13. mar 2008 Ja hun sover i vores soveværelse og faktisk også i sengen sammen med os . smiley Ikk fordi det gør så meget men vi prøver så småt også at vænne hende til hendes hundekurv.. så vi får vores egen seng for os selv..

    Men nu vil jeg prøve så småt at gå flere små gange idag også se hvordan det går.. håber det går . (:


  • #8   13. mar 2008 Jeg har hørt, at nogen gør det, at de vænner hunden til at være adskilt med "gitter" eller hvad det hedder.... Altså dem man bruger til små børn... sådan at hunden stadig kan se og høre dig... men at du befinder dig i et andet rum end den til at starte med...

    og derfra gå gradvis videre...


  • #9   13. mar 2008 Er rigtig glad for at for afvide at det ikke er okay bare at gå selvom hun piver, og at jeg skal gøre det i hendes tempo.. Fordi tænkte faktisk lidt i starten at det var okay hun pev, men det er det jo ikke!! smiler.
    Har lige været gået igen.. og hun blev bare læggende i sofaen og kiggede bare på mig da jeg kom igen . smiler. smiley Så det var jeg stolt af..
    men det er også fordi hun er ved at være små træt det lille pus.. når man vækker mor og far kl 6 for at lege i sengen og man har været ved dyrelægen og med i byen er det klart man er ved at være lidt træt nu . (:
    Tusinde tak for alle jeres gode svar..


Kommentér på:
Alene hjemme !

Annonce