{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.489 visninger | Oprettet:

Aggressiv hund {{forumTopicSubject}}

Ja, så skete det... min lille Cavalier blev angrebet, men IKKE af en såkaldt kamphund som alle mennesker taler så dårligt om.
Jeg er ude og gå tur sammen med min kæreste og vores hunde. Min er en Cavalier, en tæve og min kærestes hund er en amstaff hvalp, en han. Vi kommer gående ned ad en stille vej, hvor vi på afstand se en mor og datter sammen med deres familiehund ( langhåret, sort labrador lignende hund) som går løs. Min Cavalier (Cocco) går også uden snor, ved min side. Vi lægger begge mærke til at den fremmede hund kommer nærmere os, min kæreste gør mig opmærksom på det. Den virker glad på sit kropsprog, jeg siger derfor til min kæreste "Den ser venlig ud". Den kommer helt hen til os, hilser på vores amstaffhvalp, alt ok, den fremmede hund styrter direkte hen til min Cavalier og angriber UDEN ADVARSEL. Jeg styrter hen for at få fat i den fremmede hund som har sele på, selen glider ud af min hånd og den løber efter min hund igen, som piver helt vildt (overgiver totalt) men denne "familiehund" respektere IKKE at min hund overgiver sig.
Min kæreste råber med sine lungers fulde kræft ad den fremmede hund, som dukker sig og stopper angrebet.
Der skete heldigvis ikke noget denne gang.

HVAD FANDEN SKER DER??? Det beviser jo bare at ALLE hunde uanset rase kan have aggressiv adfærd og angribe uden varsel. Så drop debatten og dårlige omtale om vores elskede amstaff´s "kamphunde".
PUNISH THE DEED, NOT THE BREED.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aggressiv hund
  • #1   21. mar 2008 Det kan da ikke passe for det er jo kun de såkaldte kamphunde der kan finde på det, så du må have taget fejl smiley

  • #2   21. mar 2008 Øh... hvad handler denne tråd om - fokus ?

  • #3   21. mar 2008 Åhh stakkels din lille hund :0( godt der ikke skete mere.

    Igen er det Mennesket der fejler - og det har intet med debatten om kamphunde at gøre.
    Men anvarsfulde hundeejere fører deres hund i snor - uanset race.


  • #4   21. mar 2008 Hvorfor er det så vigtigt at understrege at det ikke er en kamphund? Tror da vi ale ved at alle hunde kan have problemer med andre hunde?

    Synd for din lille vaps -håber den er ok


  • #5   21. mar 2008 det er bare så belastende når folk ikke har styr over deres hunde, min store schæfer fik osse en tur i går aftes af 2 små hunde som var på størrelse af en hårløs, kvinden som havde dem var piv stiv og de slap ud af hendes hænder.. der skete ikke noget da min store str. 40 kom i vejen for dem.. giver dig helt ret i det du skriver ..

  • #6   21. mar 2008 godt skrevet gid flere skrev om alle de andre hunde som bider også de små racer så skal der nok blive noget at snakke om i fremtiden ....you go girl

  • #7   21. mar 2008 Der har været så meget snak om kamphunde som angriber uden advarsel, vil bare fortælle at det IKKE kun er disse men også helt almindelige familiehunde, hvilket jeg gerne vil dele med andre hundeejer.

    Tak til jer som har svaret, Cocco har det fint, heldigvis smiley


  • #8   21. mar 2008 Tusinde tak Linda M smiley

  • #9   21. mar 2008 Træls oplevelse..
    Men er der nogen, der har sagt at det kun er muskelhunde, der angriber ?

    Forskellen er jo nok bare at en muskelhund har meget større bidkraft end andre hunde af samme størrelse


  • #10   21. mar 2008 Camilla - du skriver hunden er en blanding , med af hvad ??

    godt det ikke gik være ..


  • #11   21. mar 2008 Tak Charlotte H smiley lige mine ord

  • #12   21. mar 2008 Camilla -og jeg tror ikke der er en eneste her på HG som er i tvivl om at osse andre racer kan være agressive.

    Når der skrives om at en ast e.l. har angrebet er det jo sjældent folk skriver DET VAR EN AST; HAR I HØRT DET; DET ER RIGTIGT DE ER SYGE I HOVEDET. Oftest skriver folk bare at de var en hund af den og den race, og sikker noget hø at den havde sådan en idiot til ejer, som ikke tage ansvar.

    Du KUNNE jo have valgt at skrive at det var en hund af racen X (eller blanding), og så havde vi såmænd nok osse opdaget at det íkke var en muskelhund.

    -det eneste man får ud af at skrive sådan er at du nu har startet endnu en muskelhundedebat (og problemet med muskelhunde ('s ejere) bliver jo ikke mindre af at andre racer osse af og til er agressive)

    -Men igen, det gør mig ondt for din hund, håber ikke den får problemer pga det.


  • #13   21. mar 2008 Jeg spurgte ikke ejeren om racen!? Kunne bare se at den lignede en ganske alminedelig og fredelig familiehund, som jeg aldrig ville tro ville være aggraessiv

  • #14   21. mar 2008 "Der skete heldigvis ikke noget denne gang."

    ... tro mig, at hvis der skulle være tale om et angreb, ville cavalieren ikke have haft en chance, uanset om det var en labrador eller en amstaff! Det kan jo tænkes at din cavalier har "talt" noget hundesprog du ikke forstår, eller har opfattet. Jeg kan sagtens forestille mig, at den har været oppe på mærkerne med dens alder, og en ny hvalp i flokken. Uanset hvordan og hvorledes, ville så lille en hund aldrig være uskadt, hvis der var tale om et decideret angreb !

    Bare der lyder et knur og et bjæf, kalder man det et angreb nu om dage! Det er til grin efter min mening.

    For også lige at vende den rundt i muskel-debatten også, så prøv lige at få en angribende amstaff (specielt) til at droppe sit forehavende, ved at råbe af den...




  • #15   21. mar 2008 HVIS jeg var ´muskelhunde-ejer´ ville jeg godt nok blive stødt over denne tråd :o(
    Håber ikke din hund får mén - det er skidt hver gang en hund - uanset race - blir overfaldet.


  • #16   21. mar 2008 Det er da ikke nogen overraskelse at alle hunde uanset race kan udvise aggressiv adfærd..
    Det kan da for hulen ikke komme bag på nogen, og hvordan kan det dog blive ved at være et issue???

    I øvrigt er aggressiv adfærd noget dynamisk og vi mennesker kan ikke nå at se, hvad der sker mellem to hunde og deres indbyrdes kommunikation.
    Sådan noget sker altså - også blandt helt almindelige, søde familiehunde som aldrig har angrebet før, og som aldrig er blevet angrebet før....


  • #17   21. mar 2008 Ville bare fortælle om min forfærdelige oplevelse og gøre opmærksom på at det IKKE var en amstaff, for der ville sikkert være nogen som straks ville spørge om racen og hentyde til amstaffen. Jeg har selv en amstaff hvalp og derfor har jeg hørt på meget .. undskyld mig.. lort om hvor farlig den er.

    Til Susakki, min tråd : God og ansvarlig hundeejer - god og venlig hund


  • #18   21. mar 2008 I øvrigt ganske enig med Lars N ;o)

    Definitionen af angreb er temmelig vidtrækkende ;o)


  • #19   21. mar 2008 Alle hunde kan være aggressive, uanset om der er kamphund i dem eller ej..

    Godt der ikke skete mere, med din hund.


  • #20   21. mar 2008 Jeg vil sige det vigtigste er hunden er okay ..



  • #21   21. mar 2008 Jeg har overværet enkelte deciderede slagsmål, og talløse markeringer. Det ser rimeligt ens ud, mens det foregår - forskellen ved markeringerne er bare at hundene kan stoppes, eller selv stopper straks sagen er afgjort - mens det ved deciderede slagsmål først stopper, når den ene hund er pascificeret fuldstændigt af den anden, eller ejerne bryder ind. Og når ejerne bryder ind, er det ved at fjerne hundene fysisk fra hinanden - ikke ved at råbe af dem.

    Ved markeringerne er der sjældent skader, og dem der måtte være er helt overfladiske. Ved slagsmål har det lynhurtigt været hele næsepartier, der har været rykket i stykker, ører der har været rykket mere eller mindre af og komplette tandsæt begravet i hele kraniet. Hunde der vil skade en anden hund, gør det meget hurtigt og kontant uanset racen - hvis de altså vil....


  • #22   21. mar 2008 Til Susakki: Kan ikke se hvorfor de skulle blive støt, da jeg netop fortæler at der ingen forskel er. Men vhor vigtigt det er som hundeejer at have sin hund i SNOR.

  • #23   21. mar 2008 "Hvor vigtigt det er som hundeejer at have sin hund i snor "

    Det havde du da heller ikke ????


  • #24   21. mar 2008 Som schæferejer vænner man sig til de der voldsomme ytringer, som hunde komme med, når de har møde med andre hunde.
    Der er meget knurren og brummen og bjæffen, og nogen bliver voldsomt fortørnede og tror, at hundene æder hinanden... Og det er da ultrasjældent at det er andet end kommunikation...

    Hvis der er angreb er der skader... Og de er ikke overfladiske...


  • #25   21. mar 2008 Tak til Charlotte og Rocco

  • #26   21. mar 2008 Nej jeg havde ikke snor på hende, men Cavalieren er en meget mild hund. Cocco er ikke aggressiv eller dominerende på nogen måde. Desuden gik hun ved min side, som jeg har trænet hende til.

  • #27   21. mar 2008 Det værste er at mange ejere, betragter disse markeringer som angreb, og (måske ubevidst) transmitterer noget frygt ned i hundene bagefter. Det er min lille private teori, for hvorfor så mange hunde bliver traumatiseret efter sådanne lidt voldsomme møder. De bliver ikke selv påvirket af situationen, men registrerer bagefter ejerens ændrede adfærd, ved møde med tilsvarende fremmede og løse hunde i fremtiden.

    Jeg mener i hvert fald, at det er en problemstilling man skal være opmærksom på, hvis hundene er blevet sat lidt hårdt på plads (eller overfaldet, om man vil).


  • #28   21. mar 2008 Lars. jeg er helt enig. Jeg undre mig bare over at det igen er løse hunde.. Jeg mener at det er ved lov at alle hunde skal være i snor ?..

  • #29   21. mar 2008 Lars N : Interessant betragtning..
    Jeg tror faktisk du har fat i noget der..


  • #30   21. mar 2008 Anita : Det er også forbudt at køre for stærkt............

  • #31   21. mar 2008 Lars, jeg er ganske enig...

    Hvordan bliver hunden påvirket af sin ejer, er står og hyler og skriger samtidig med, at den bliver sat grundigt på plads og egentlig synes livet er lidt surt lige nu.
    Jeg er ganske sikker på, at påvirkningen fra den ophidsede ejer er langt værre end påvirkningen fra den voldsomme hund - der jo taler hundesprog.

    Ejerens råben og skrigen må betragtes af hunden som enten voldsom alarmering eller ovenikøbet irettesættelse...


  • #32   21. mar 2008 Lars: vi snakkede om det igår til træf, der er nemlig mange der betegner det som angreb, bare der er en der markere.
    Er er blevet markeret et par gange, han har ik taget skade. Når han har fået en markering ved han også hvor skabet står, hvis man kan sige det.
    Så går han heller ikke hen og provokere, hvis han selv er usikker får jeg ham til at gå væk fra situationen, det er han utrolig god til.


  • #33   21. mar 2008 Jeg tror personligt mere det er efterfølgende, at ejeren får sendt nogle uhensigtsmæssige signaler til hunden, når en lignende situation opstår igen. De små ubevidste signaler og impulser, som hundene er eksperter i at opfange, udarter sig hurtigt til en gensidig nervøsitet for fremmede hunde - og så kører møllen derudaf.

    Men det er nu vist mest min egen lille teori, udsprunget af en hund, som altid er fuldt bevidt om ,hvad jeg mener og synes om en given situation smiley


  • #34   21. mar 2008 Ja ok.

  • #35   21. mar 2008 Alex, jeps, meeen det var nu ikke lige det jeg tænkte på i forbindelse med denne tråd ;o),
    Jeg syntes bare det lyder en smule dobbeltmoralskt, at brokke sig over løse hunde, når man ikke selv har sin hund i snor..


  • #36   21. mar 2008 Tager man tresekundersreglen i betragtning, så vil hunden reagere stærkest på de stimuli den får, mens begivenheden står på...

    Efterfølgende vil den være opmærksom på ejerens reaktioner, men vil ikke forbinde dem med noget, der skete for mange minutter siden....


  • #37   21. mar 2008 Stakkels pjok. Sikke et chok.
    Men undres over den ikke varslede adfærd fra familiehundens side.

    Lars.

    Jeg tror du har fat i noget af det helt rigtige. Både mht hundens traumatisering af oplevelsen pga ejerens reaktion, men også forskellen på en markering og et decideret angreb.
    Har oplevet den ene af mine markere overfor en anden hund, fordi den ikke helt forstod at en knurren det "her går grænsen". Og der skete ikke andet end at den anden hund fandt ud af hvor skabet stod, så at sige.
    Har selv på egen krop oplevet hvad det vil sige, når en hund bider så den mener det. Hunden var en kleiner münsterlænder, og er umiddelbart ikke en race jeg ellers forbinder med bidstyrke.
    Det der skete var at hunden lige var blevet påkørt af en lasbil og ligger på asfalten og skriger. Dum som jeg var løb jeg hen til den for at hjælpe, hvilket hunden selvfølgelig ikke var overbevist om, og bider til. Har stadig ar efter det i dag, bebrejder dog ikke hunden.

    Det sætter alligevel nogle tanker i hovedet på en om, hvad de er i stand til når det går rigtigt galt.


  • #38   21. mar 2008 Hvorfor beskrive det som et angreb. Din hund blev overhovedet ikke bidt, den løber og det er en invitation til at den anden løber efter. Helt normal hundeadfærd.
    HVIS den ville bide din hund så var det det som var sket. Det andet er helt normalt.


  • #40   21. mar 2008 Daisie. Du har fat i det rigtige. Det er ejernes reaktion på hændelsen, som præger hunden mest.

  • #42   21. mar 2008 Gaaaaaab!! Og om lidt er ens Amstaff blevet angrebet af en minipuddel..........
    Kom dog videre..


  • #43   17. jun 2008 .. (Har ikke læst alle svar)
    men nu skriver alle 'hvorfor vil du understrege det ik er en kamphund?'
    hvad sker der for jer??
    i vil måske kun høre de dårlige eksempler om kamphunde?
    jeg vil da hellere høre om fx en lab der har overfaldet en anden hund end fx. ambull???


Kommentér på:
Aggressiv hund

Annonce