{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
809 visninger | Oprettet:

Løse hunde - en øv-oplevelse :( - lang {{forumTopicSubject}}

I går havde jeg i det gode vejr begivet mig ud med Toffi og min brors tæve Nivi som vi havde på ferie. Mine to niecer på 1½ og 2 fulgte med sammen med min far og det hele gik fint. Min far gik så hjemad med min ene niece, mens Rosa på 2 og de to hunde glade gik videre.

Der kommer som regel ikke så mange mennesker ud ad den nedlagte jernbane vi går på, men i dag var der aktivitet. Et par hunde jagede nogle rådyr på marken og jeg fik fat i begge hunde og Rosa. På vej hen mod os ser vi 2 mennesker med to hunde, så jeg forbereder Toffi på at vi skulle møde andre hunde (hun er aggresiv overfor andre hunde, i bedring, men man skal selv være forberedt på det, for at tackle hendes opførsel).

Da jeg vender mig om igen ser jeg de to hunde fra marken på vej hen mod os. Rosa er et par meter væk, Nivi og Toffi ved mig, og så opstår der kaos. Jeg råber ad hundene at de skal gå hjem, prøver at få fat i Rosa, og at holde begge hunde. De løber forbi Rosa og hen i hovedet på mig og Toffi. Jeg får råbt til Rosa at hun skal stå stille, men hun reagerer ikke. Jeg har fat i Toffis sele, men Nivi smutter sammen med hundene, altid glad og med på en leg. Rosa har jeg mistet i forvirringen og hun er nu på vej hen mod de 2 hunde, glad og tryg. Toffi er forbavsende rolig, som om hun godt er klar over at jeg ikke har styr på noget overhovedet, og hun tager den med ro mens jeg får løftet Rosa op. Nivi får jeg kaldt til mig, og ejeren af de to hunde får kaldt dem til sig. Han går sin vej uden at sige et eneste ord.

De to mennesker med to hunde som var på vej mod os fra start af, er nu på vej væk, da de godt lagde mærke til det kaos der opstod, og vi begiver os hjemad, mine to hunde og Rosa.

Hold da op for en oplevelse. Set i bakspejlet skulle jeg have haft Nivi i snor allerede da vi så hundene på marken, men jeg stolede så meget på hende at jeg bare begyndte at gå den anden vej. Det var da også først da hundene nærmest sad oven på Toffi, Nivi og jeg at Nivi smuttede, og kun fordi jeg glemte hundene og koncentrerede mig om Rosa i stedet. Jeg skulle have fået fat i Rosa med det samme jeg så dem løs på marken, men der var de flere marker væk, så jeg forestillede mig ikke de ville komme op ad skråningen hen til os. Jeg skulle nok slet ikke have begivet mig ud på tur med 2 hunde og et lille barn, så det er sidste gang vi har prøvet det.

Jeg er overordentlig lykkelig for at de to hunde viste sig at være søde og på ingen måde aggresive. Jeg var så bange for at få en skambidt niece med hjem, men hende lagde de heldigvis ikke mærke til. Jeg er utrolig stolt at Toffi som tog den med ro, selvom hun normalt går helt i panik når løse hunde nærmer sig. Hun bliver bange og reagerer så med aggresivitet.

Jeg er skuffet over ejeren til de 2 hunde. Jeg havde mine hunde på plads (Toffi i snor, og Nivi havde jeg fat i halsbåndet på) og blev overfaldet af hans to hunde. Og det er vel lovligt at have et barn gående løs, eller hvad?? For hende havde jeg ikke i snor smiley
Jeg har før prøvet at løse hunde har overfaldet Toffi og jeg, glade og søde, men løse. Ejerne udbryder glade, at deres hunde ikke gør andre hunde noget, og min kommentar er jo så at det gør Toffi altså. Så kan deres hunde jo være nok så søde og have gode hensigter, det nytter bare ikke noget når de nærmest hopper oven på Toffi, så skal jeg prøve at skubbe dem væk samtidig med at jeg skal holde hendes tænder væk.

Uf, det var en dårlig oplevelse, på en ellers smuk og dejlig påskelørdag smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Løse hunde - en øv-oplevelse :( - lang
Kommentér på:
Løse hunde - en øv-oplevelse :( - lang

Annonce