Løse hunde i skoven.! {{forumTopicSubject}}
ja er lidt sur lige nu...
jeg har en stor skov, som bliver brugt til jagt osv.
her fodre vi dyrene og sætter fasaner og ænder osv. ud. og gør en hel masse for at holde på dyrene og sørge for at de har mad osv. hele vinteren.
så her i dag, da jeg lige er ude i min skov med min egen hund i snor. møder jeg flere folk med deres hunde, og nogle af dem lader deres hunde løbe uden snor. syntes det er totalt forkasteligt at man lukker sin hund løs i andre skov.
der en så en bestemt mand og kone som altid lukker deres hund løs, og vi taler flere gange i ugen.
dem møder jeg så i dag "tilfældigvis" så skælder jeg dem ud, og siger at hvis jeg ser deres hund løs i skoven igen tager jeg et billede af den og sætter det i avisen, og skriver at hvis denne hund bliver set løs i skoven igen bliver den aflivet.
så begynder manden at undskylde, og siger at han godt kan forstå mig... men at jeg ikke behøver at være bange for at hans hund jager med nogle dyr, for den har nemlig ikke jagtinstinkt.
og stort set inden han har sagt det kommer hans lille fine hund randende med en and som den lige havde taget!!!
og det er bare en af de mange episoder der har været med løse hund i skoven.
så min bønd til alle, er tag nu lige jeres hund i snor i det mindste når i færdes i privat skov. ellers må man jo bruge en hundeskov.
/ Anders Y.
mar 2007
Følger: 35 Følgere: 32 Hunde: 5 Emner: 620 Svar: 3.624
Forstår godt din frustration.. Ville selv blive sur
mar 2008
Følger: 4 Følgere: 3 Hunde: 2 Emner: 11 Svar: 64
mar 2007
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
For så er det vel DIG alene der bestemmer hvem der må færdes i den. Ingen har vel ret til at benytte sig af andres ejendom. Så du kunne jo smide et skilt op med "privat ejendom" og så ellers nøjes med at tillade dem du vil at komme i skoven
feb 2007
Følger: 75 Følgere: 68 Hunde: 2 Emner: 92 Svar: 349
Han er åbenbart fatsvag !!
OG han har heller ikk styr på sin hund jo, så jeg kan godt forstå at du blir sur !
mar 2008
selv om det er privat skov må alle færdes der, dog kun på stierne. DOG kan jeg lukke skoven helt af under jagt.
** TANTE Brahe** Ud i sneen *
ville du lukke din hund ud i en anden skov hvis du vidste at personen bruger omkring 70.000 om året bare på at fodre og vedlige holde skoven ?
jan 2007
Og så kan man vel skilte med at hunde SKAL være i snor
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
Jeg ved ikke om noget vildt er taget, men jeg møder ofte løse hunde derovre.
mar 2008
kan godt ske at jeg skal få lavet nogle STORE skilte ved alle indgange til skoven.
men ja desværre forstår nogle hundeejere ikke alvor før det er for sent.
havde en kammerat der sidste år var nød til at skyde en Kleiner münsterlander som boede på nabo gården, den løb dagligt efter rådyr, harer tog fasaner og div. dyreunger.
så satte han en annonce i avisen hvor han skrev. div. info og at hvis hunden blev set løs igen blev den skudt. og det blev den også 2 dage efter at annocen havde været i avisen.
ejer fik så en ny hund. og den er aldrig set i hans skov.
jan 2007
Og bestemt ikke en dårlig idé hvis man gør tingene rigtigt
jan 2005
Følger: 161 Følgere: 154 Hunde: 3 Emner: 300 Svar: 30.780
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 611
mar 2007
jan 2007
Men man anlægger gode områder med græs f.eks. hvor det er nemt for dem at finde føde.
Dette gør man osse i statsskovene
maj 2007
Følger: 15 Følgere: 14 Hunde: 3 Emner: 73 Svar: 611
apr 2007
Følger: 10 Følgere: 10 Hunde: 1 Emner: 85 Svar: 2.584
Stk. 2. Offentlighedens adgang må ikke forhindres eller vanskeliggøres. Der må ikke opsættes usædvanlige hegn omkring skove.
Stk. 3. Ejeren kan forbyde adgang på dage, hvor der holdes jagt, eller i områder, hvor der foregår intensivt skovningsarbejde.
Stk. 4. Enhver, der færdes i skoven på anden måde end tilladt, har pligt til at oplyse navn og bopæl på forlangende af skovejeren eller dennes repræsentant.
Stk. 5. I privatejede skove må færdsel til fods og på cykel kun ske ad stier og veje. Der er kun adgang fra kl. 6 til solnedgang, og ophold må ikke finde sted inden for 150 m fra beboelses- og driftsbygninger.
Stk. 6. Ejeren af privatejede skove på mindre end 5 ha kan ved skiltning efter bestemmelserne i mark- og vejfredslovens § 17 fastsætte indskrænkninger i offentlighedens adgang.
Stk. 7. Reglerne i stk. 5 og 6 gælder ikke for skove, der ejes af offentlige stiftelser.
Stk. 8. Ejeren kan ved skiltning fastsætte indskrænkninger i adgangen til cykling på stier, hvor cykling medfører særlige problemer. Kommunalbestyrelsen, for statsejede arealer miljøministeren, kan helt eller delvis tilsidesætte et sådant forbud.
Stk. 9. Ridning er tilladt ad private fællesveje, der fører igennem skove, medmindre ejeren ved skiltning efter bestemmelserne i mark- og vejfredslovens § 17 helt eller delvis har forbudt adgangen til ridning. Kommunalbestyrelsen, for statsejede arealer miljøministeren, kan i særlige tilfælde helt eller delvis tilsidesætte et sådant forbud.
Stk. 10. Reglerne i § 26 a gælder også for veje og stier i skove, der giver adgang til skovens øvrige vejsystem.
Fra Naturbeskyttelsesloven omkring skove, og i stk. 1 står der højt og tydeligt at hunde skal føres i snor. Så der skal IKKE skilets, hvis hunden SKAL i snor, for det er udgangspunktet!
jan 2008
Følger: 59 Følgere: 55 Hunde: 4 Emner: 119 Svar: 756
kærlig hilsen sanne
mar 2008
jan 2007
Tænk hvis den smutter ind i nogens have og lige får parret en tæve, eller tænk hvis den "bare" forstyrrer en andens gåtur ved at være på nakken af deres tæve og uden ejer i sigte:o/
ØV uansvarlige ejere
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 46.983
Dog ved jeg, at her, hvor jeg bor er der nærmest ingen offentlige, så her giver det næsten sig selv.
God skiltning gør alle en tjeneste...
apr 2007
apr 2007
Men hvis du kan finde henvisning til et sted i loven der underbygger det, så skal jeg nok spise mine ord igen
Løse hunde i skoven.!