{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
522 visninger | Oprettet:

at sætte hund og kat sammen {{forumTopicSubject}}

nogen med et par gyldne råd,

vi har jo 3 drenge(katte) alle uden de gyldne vedhæng,

idag har vi så hentet molly(skøn pige/hund) som er 16 mdr og rimelig vant til katte, hun vil gerne tæt på dem, men ved UDEMÆRKET hvad deres knurren og hvæsen betyder, de 2 af dem har jeg ikke set siden vi kom hjem(de ligger gemt i mit skab) den sidste er her i stuen og ligger hos mig, og de kan komme ca 20-30 cm tæt på hinanden så længe jeg er her, men han knurre og hvæser, men gør ikke andet,

det gør de andre heller ikke de fortrækker dog 1-2 meter fra hende,

nu det ikke den første hund de møder indtil for 4 mdr siden var der en hund her, men er der noget jeg kan gøre for at det bliver lettere at føre dem sammen ??

pt lader jeg dem klare det selv, da molly fint holder afstand når de hvæser, hun sætter sig bare til at pive eller stkker af, og JEG kan(ingen andre i huset) stadig komme til dem, uden der sker noget

alle andre har fået besked på at kun kæle med kattene når molly ikke er der indtil de slapper mere aaf,

men nogen råd, eller skal vi bare vente, på et tidspunkt finder de vel ud af det sammen


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at sætte hund og kat sammen
  • #3   5. apr 2008 Jeg vil bare give det god tid og sørge for at kattene ikke føler sig tilsidesat pga hunden, bare sørg for at de har nogen steder de kan være i fred. Det skal nok komme, det lyder helt normalt indtil videre.

    Jeg har selv 5 katte og 2 hunde og mine katte har været ude for lidt af hver af hunde, da jeg har haft en del plejehunde før i tiden og de vænner sig hurtigt til at hunden skal være der.


  • #4   5. apr 2008 tak hun er også dejlig og sjov, ligenu snorker hun så jeg kan ikke sove, men om det manden eller hende er et fedt*GG*

    men hun er virkelig super, så de skøre killinger har bare at te´ sig ordentligt,



  • #5   5. apr 2008 nadja

    det gør jeg skam også, de får det ligesom de plejer, dog er de ikke blevet lukket ud idag, men de får samme opmærksom hed og lov til at lave de samme ulykker


  • #6   5. apr 2008 Jeg havde først en kat, så fik jeg hund, og så fik jeg en kat til.. jeg har simpelthen ladet dem klare det selv.. selvfølgelig holdt jeg øje med, at kattene ikke kom tæt på hundens øjne, men da den gamle kat lige fik pisset territoriet af en enkelt gang har der ikke været noget siden..

  • #7   5. apr 2008 Det lyder godt Karina men husk at holde kattene inde de næste par uger så du ikke ricikere at de går deres vej...

  • #8   5. apr 2008 alle i huset har fået streng besked på ikke at lukke dem ud, de er heldigvis ikke de store udekatte endnu, så det ikke så svært,

    men de næste 3-4 uger bliver de inde, så håber jeg de er ved at være gøde venner på det tidspunkt


  • #9   5. apr 2008 Da vi fik vores kat satte vi dens mad, kurv, toilet osv. ud på badeværelset og så et børnegitter.
    Så kunne den helt selv bestemme farten =o) Og havde et sted at gå til ro hvis hundene blev for meget.

    Efter nogle dage kom det langsomt af sig selv, at de nærmede sig hinanden og til sidst havde vænnet sig helt til situationen.

    Idag sover de alle sammen tæt =o))


  • #10   5. apr 2008 Tjek lige disse dejlige billeder:
    (link fjernet)


Kommentér på:
at sætte hund og kat sammen

Annonce