3.368 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 26 Svar

Hund nr 2 - hvilket køn er bedst at sætte sammen Hund nr 2 - hvilket køn er bedst at sætte sammen

Hej derude.

Jeg har fået hvalpe på min tæve og vil derfor gerne beholde en af dem, men hvad er bedst at beholde ? En tæve eller han. Har læst at 2 tæver vil have magtkampe, men hvad når det er mor og datter?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • USM HALLER disassembly - today! 1.410 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund nr 2 - hvilket køn er bedst at sætte sammen
  • #1   10. jun 2016 Det afhænger rigtig meget af hvilke race(r) der er tale om. Er det en race med tendens til egetkønsaggresivitet så er en af hvert køn klart at foretrække og det er ikke sikkert at mor og datter vil kunne udstå synet af hinanden når datteren blivr kønsmoden smiley
    Vælger du at beholde en han så skal du selvfølgelig sørge for at de ikke kan lave hvalpe sammen.

• #2   10. jun 2016 Det er kun nogle få racer (som regel dem med seriøs egetkønsagression), der generelt har problemer mellem mor-datter.
    De fleste øvrige racer kan få skønne forhold ud af en flok bestående af mor og datter. Der er jo et naturligt bånd og hierarki mellem de to, fordi de vokser op sammen.
    Hvor stor er aldersforskellen på de to?

• #3   10. jun 2016 Har af 2 omgange haft 2 tæver sammen det fungerer fint . Det første hold var der 3 års forskel på, dem jeg har nu er der 20 måneder.

Jeg er generelt til tæver, men skulle jeg en gang have 1 af hvert køn, så ville den ene blive neutraliseret .... ville ikke gide løbetidsballade, eller ups kuld ... synes det er synd for tæven hvis hun skal prøvehumpes hele tiden, og stressende for hannen hvis han skal gå i den der skønne duft ...

• #4   10. jun 2016 Mor er en papillon på 3 år. Og hvalpene er lige født her i lørdags. Oplever egentlig at Mali bedst kan li hanhunde.... Men møder generelt også flest hanhunde på min vej... Min tæve er klart en føre-hun som bestemmer i de flokke hun nu kommer i

• #5   10. jun 2016 Hanne - jeg er også mest til tæver, men ønsker bare ikke at de bliver uvenner når lille pigen så bliver teenager

• #6   10. jun 2016 Hvis du beholder en tævehvalp, som ikke er helt vildt fremme i skoene, så burde det gå fint.
    Alternativt så behold en han og få moren steriliseret.
    Kastrerede hanner kan stadig parre, og det er virkelig ikke optimalt.

• #8   10. jun 2016 @ Isabelle ... ha ha tænker lidt over til menneske verden, det der med at være den 3. der kommer til .... min yngste af 3 er bestemt også den der er mest på, fylder meget, men på den gode måde, men hun er lettere larmende, god til fester, omsorgsfuld og har øje for andre ..... på en anden måde end de andre, tror tit den 3. skal fylde mere for at skille sig ud .....

• #10   10. jun 2016 Har selv beholdt en tæve-hvalp fra det ene kuld, som jeg lavede (chi-papillon blanding). Mor og datter havde et helt særligt bånd, og fungerede fantastisk sammen smiley Men der er jo ingen garanti smiley

Hvis du er villig til at sterilisere tæven, ville en han, muligvis være et bedre bud.

• #11   10. jun 2016 Okay... Er ikke helt så glad for at skulle steriliserer min mor hund. Synes det er et stort indgreb at skulle have lavet i forhold til kastaration

• #12   10. jun 2016 Men når mine hvalpe bliver lidt ældre så håber jeg at hun viser speciel kærlighed overfor en af dem, så må hun vælge hvem hun vil ha

• #13   10. jun 2016 Jeg har mange gange beholdt tævehvalp, og mor-datter situationen har altid været en succes. Selv Jaffa, der generelt ikke kunne lide mine andre hunde, var glad for sin mor Havanna.

Men sådan noget med at have flere hunde sammen, hvad enten det er samme køn eller en af hver, så er der bare ikke nogen garanti, for at hundene kan sammen eller har glæde af hinanden.
    Jeg kender tilfælde, hvor man ikke har kunne have mor og datter sammen, så det er vigtigt, at tage udgangspunkt i moderens temperament, når man vælger, hvad man vil.

• #15   10. jun 2016 Udfra hvad du beskriver skal du beholde den du ønsker at beholde smiley
    Jo, der kan da godt være problemer med tæver sammen og sikkert også mor/datter, men det ville ikke påvirke mit valg - og jeg har en race der har tendens til egetkønsaggresivitet smiley

• #16   10. jun 2016 Isabella, jeg har faktisk hørt om tilfælde hvor opdrætter kunne mærke at den ene var noget specielt ... Og ja selvfølgelig kan jeg tyde min hund? Og ja måske kunne jeg tyde hende forkert men det tror jeg nu næppe jeg gør. Jeg kender jo min hund og ved hvad hun kan li og ikke li

• #17   10. jun 2016 Kan dog godt se din pointe med at de frække kræver mere opdragelse, men man kan jo også godt se om mor hund opdrager eller fx leger

• #18   10. jun 2016 Tæver opdrager nu ofte via leg. Just saying.

• #20   10. jun 2016 Lene - i know... Men det også ligegyldigt hvis i ikke kan kan fælge mig... Men for lige at vende tilbage til pointen... Så skrev jeg for at få svar og det svar har jeg fået

• #21   10. jun 2016 Følge

• #22   10. jun 2016 Camilla: kan sagtens følge dig i at en sterilisation er en forholdsvis stor operation. Dog skal du være opmærksom på, at hvis du vælger at beholde en han-hvalp, så duer det ikke at kastrere ham. Da en kastreret hanhund stadig er i stand til at parre, hvorved du forøger risikoen for at din tæve udvikler underlivsbetændelse.
    Så hvis du på forhånd ved, at du ikke vil sterilisere din tæve, så er det reelt kun muligt at vælge en tævehvalp.

Du skal ikke regne med at din tæve "vælger selv". Hun er jo begejstret for alle sine hvalpe smiley

• #23   11. jun 2016 Ja okay men er næsten også sikker på jeg vælger en tæve efter denne tråd... Næsten udfordring er bare hvilken ! smiley det ikke nemt at vælge når man er forelsket i den alle 3

• #24   11. jun 2016 Jeg kan også sagtens følge dig, vi skriver bare om vores erfaringer og oplevelser.

Med hensyn til at vælge, nu er hvalpene jo ret nyfødte. Når først de bliver lidt ældre, begynder at løbe rundt osv., kommer deres personlighed jo mere frem i lyset, og så kan være det bliver lettere. Du har trods alt nogle uger, inden de bliver salgsklare til at bestemme dig.

• #26   11. jun 2016 Okay ... Men var køber ikke irriteret over at de ikke kunne vide hvem der var til salg af tøserne ? Jeg har nemlig nogen der er interesseret i en Af de 2 jeg godt vil beholde ... Så føler lidt at jeg skal tage en beslutning allerede nu men jeg vil ligesom dig også gerne lige se hvordan deres personlighed er

• #28   11. jun 2016 Okay det gør jeg også så. Jamen jeg går efter en af de lidt større i kuldet som km være selvstændig og også er rolig af sind. Min tæve er totalt førerhund i de flokke, så det skal ogs være en der kan accepterer dette, men tænker det kommer naturligt fordi mor jo er ældre. Men tænker også at pga det faktum at morhund er sådan så ville det ikke være godt at tage den mest stille i kuldet, for så tryner morhund hende bare

• #30   11. jun 2016 Da jeg lavede et kuld, vidste jeg at jeg gerne ville beholde en tæve. Der kom 4 hvalpe, en tæve og 3 hanner. Så det var ret nemt for mig smiley
    Ejer af faderen til hvalpene skulle have en hvalp, som betaling for parringen, og hun havde førstevalg, mellem de 3 hanner. Så hvalpekøberne blev informeret om at de først kunne vælge, når ejer af hanhunden havde valgt sin hvalp. Det accepterede de fint.
    Kan folk ikke leve med at de først kan vælge hvalp, efter du har taget dit valg, så må de jo købe hund et andet sted smiley For man kan intet bedømme, før hvalpene har fået en vis alder.

• #32   11. jun 2016 I forhold til at vælge senere og at hvapekøberne ikke ved hvilken de får. Så må man jo også pointere at det er vigtigt at se personlighed, sind og drive så man er mere sikker på at hundene passer ind i deres familier og det kan man ikke på en 1 uges klump smiley
    De fleste af mine siger at det giver god mening, og det gør det jo helt ærligt også - sæt jeg sendte den mest drevne terrier med super jagtindstinkter og er voldsomt varmt temperament til de helt grønne hundeejere. Det kunne da godt gå godt - men det kunne bestemt også gå skidt. Det er vigtigere for mig at mine hvalpe kommer derhen hvor de passer bedst end at please folks "jeg vil vide"-gen og deres vælgen efter farve eller aftegn smiley

Tror faktisk kun jeg har haft 1 der har sagt "Jeg vælger selv min hvalp", så måtte jeg jo sige "Det er fint - så er det bare ikke her du får hund fra smiley "

• #33   12. jun 2016 Okay super mange gange tak for jeres svar.... Lige når jeg har jer. Hvor er der bedst at ligge annoncer op?

• #34   12. jun 2016 Det skal jeg ikke kunne sige, jeg reklamerer slet ikke med mine hvalpe, de er som regel afsat før de er født. Ligger dog en parringsannonce på min egen private facebook, men det er mest fordi jeg er ellevild for kombinationen og ikke med salg for øje smiley

Hvis jeg ville reklamere ville jeg dog gøre det hurtigst muligt, og forhåbentlig sådan forebygge at jeg brænder inde med hvalpe smiley

Hvis det er med tavle kan hvalpene jo nok komme på DKK's hvalpeliste, ellers er det vel nok diverse salgssider

Kommentér på:
Hund nr 2 - hvilket køn er bedst at sætte sammen

Annonce