{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
439 visninger | Oprettet:

Løbetids spørgsmål {{forumTopicSubject}}

Hejsa i klogehoveder her på HG, håber i kan hjælpe mig lidt;o)

Min tæve på knap 11 måneder har lige været i løbetid...
Hun startede d. 26. marts, altså igår havde hun blødt i 3 uger...
Hun havde en rigtig lang forbrunst på 17 dage...
Hendes brunst fandst sted på 18. - 21. dagen...
Mit spørgsmål er så hvor lang hendes efterbrunst ville være??
Har hørt flere sige at en tæve er i løbetid i 3 uger (21 dage), men da hendes brunst først indtraf så sent, hvad så med efterbrunsten??

Hvor ville det være forsvarligt at lade hende være alene hjemme sammen med min hanhund Tyson igen??
Tyson og Buffy har idag og igår været ude i haven og tisse sammen, selvfølgelig mens jeg var med, her har Tyson ikke vist den mindste interesse for hende... Han har ikke engang villet snuse til hendes tis, hvilket han ellers har været helt vild med smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Løbetids spørgsmål
  • #1   17. apr 2008 Ja hos mig er det så endelig overstået. Hanhunden er nu ikke længere interesseret, så lige nu ligger de og sover side om side. Det er meget forskelligt fra tæve til tæve, men hvis hanhunden er normal og ellers har været interesseret, så må det være et tegn på nu at det er overstået.

• #2   17. apr 2008 Så længfe tæven er højløbsk, er en normal hanhund jo helt oppe og ringe.

• #3   17. apr 2008 Jeg ville nok vente en uges tid mindst. Indtil du oplever, at hun siger fra over for hannen og sætter sig, når han kommer til hende.

• #4   17. apr 2008 Tyson har været meget stresset, dog har der ikke været meget lyd på ham, vi har sagtens kunne sove for ham;o)
    Han har ikke spist i de 4 dage hvor hun var højløbsk, men jeg skal da lige love for at han spiser nu;o)

Buffy oplever ikke at skulle sige fra overfor Tyson da han slet ikke gør tilnærmelser til hende længere... Han gider ikke engang at snuse hende bag i længere... Det gjorde han jo ellers ugen op til hun blev højløbsk og så selvfølgelig mens hun har været højløbsk...

Mine sover oz side om side i stuen lige nu, og der er intet at se på Tyson længere...

• #5   17. apr 2008 Hvad mener du med hendes brunst fandt sted på 18-21 dagen ? Fik du taget blodprøve så du ved at hun havde ægløsning der, eller hvordan ved du det med så stor sikkerhed ???

Det er forskelligt, fra tæve til tæve, hvor lang tid løbetider varer - men jeg ville ikke stole på noget før hun er holdt helt om med at bløde....

• #6   17. apr 2008 Så er det muligt, du har været heldig, og 'faren' er ovre, hvis han slet ikke er interesseret. Jeg har så ikke haft hanhunde gående med mine, bortset fra når de har været til parring. Men de har i hvert fald sagt fra over for andre hanner, som har villet snuse bagefter.

• #7   17. apr 2008 Smydi:
    Jeg kan heller ikke være 100% sikker, men jeg har jo haft hende sammen med min hanhund og misforstå mig nu ikke, hun har ikke skulle parres, men de har været sammen i stuen selvfølgelig under opsyn og for ikke så længe siden havde jeg en tæve på besøg til Tyson, hvor jeg så hvordan han opførte sig når tæven var højløbsk...
    Jeg har kunnet se på Tyson hvornår Buffy var højløbsk... Derfor er jeg ret sikker på at det var på det tidspunkt at hun var højløbsk...
    Så vidt jeg ved hedder det forbrunst, brunst (højløbsk) og efterbrunst, ret mig hvis jeg tager fejl;o)
    Buffy har ikke blødt siden tirsdag...

Annette:
    Jeg tror det...
    Jeg har jo mine hunde sammen, og har jo derfor kunnet se det på Tyson...

Ville da lige tilføje at jeg synes det har været "nemt" at have en løbsk tæve sammen med en hanhund...
    de har kunnet ligge i stuen begge to, selvfølgelig samtidig med at jeg ahr været til stede, og der har ikke været det mindste...
    De har bare ikek skullet i haven sammen, for så var Tyson der med det samme i den periode hvor hun var højløbsk...

Kommentér på:
Løbetids spørgsmål

Annonce