{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Valg af køn
  • #1   24. apr 2008 Ikke så svært...

    Hanhund = ingen løbetider og dejligt temperament...


  • #2   24. apr 2008 Har valgt en tæve, fordi at alle dem jeg kender med han-hunde har oplevet at deres hund er blevet angrebet uforskyldt, og det vil jeg ikke opleve..
    Har også valgt det fordi at hanhunde kan være mere dominerende, og efter sigende, skulle det være nemmere at være leder og opdrage en tæve, det ved jeg så ikke om det er da jeg jo ikke har prøvet en han;-)


  • #4   24. apr 2008 Jeg har normalt kun været til hanhunde fordi jaaa.... ved jeg ikke rigtigt men har haft 4 hanhunde med den golden jeg har nu :)... Da vi så skulle have hunden nr 2 tænkte nej nu prøver jeg en tæve... Alle de ting man høre om at tæver er nemmere osv... og måske passede deres temp bedre til mig som person osv....

    OG ja nu er jeg blevet overbevidst om at tæver er mere mig ;)... Ikke dermed sagt at vi aldrig kunne få en hanhund igen mmeeennn tror det ikke smiley


  • #5   24. apr 2008 Jeg tror bestemt ikke at man kan sige at hverken hannerne er bedre i temp osv end hunnerne og omvendt i bund og grund handler det vel om hunden i sig selv!!!!!

    Man kan ikke tage alle over en kamp smiley


  • #6   24. apr 2008 Tæve... så slipper jeg for en tosset hanhund *ss* Den ene hanhund jeg har haft gav mig varige mén så det cirkus bevæger jeg mig ikke ud i igen.

  • #7   24. apr 2008 Tæver kan da nemt være lige så dominerende.
    Jeg valgte en han, da jeg ik gider løbetiderne og de humørsvingninger der følger med. Synes en han er mere stabil.


  • #8   24. apr 2008 Når jeg skriver dejligt temperament, så er det jo fordi, det er et, der passer til mig... ;o)

    En tæves temperament er jo dejligt for den, der passer til det ;o)


  • #9   24. apr 2008 Hehe uh det er bare SÅ svært at vælge når det er første gang jeg skal have hund... smiley
    Har kun erfaring med den hunhund jeg var feriemor for for et par år siden, hun var jo super dejlig men jeg kan ikke tage æren for hele hendes opdragelse smiley


  • #10   24. apr 2008 Gider ikke problemer, når tæver er i løb, så har valgt en tæve.. og det gør jeg igen næste gang...

  • #11   24. apr 2008 Se der syns jeg det er omvendt Cappy, jeg syns hanhundene er mere ustabile og bliver let distraherede hvis der er en løbk tæve inden for en radius af 10 km.

  • #12   24. apr 2008 Vi har nu ingen problemer med tosset hanhund, når der er løbske tæver... ;o)

  • #13   24. apr 2008 hun hund... er per natur lidt mere underdani.. og piger er bare bedst hehe

  • #14   24. apr 2008 Tæver kan være meget umulige at have md at gøre. Men hanhunde kan til gengæld også være dominerende. men det er jo et spørgsmål om at de ved hvem der er alfa han.


  • #15   24. apr 2008 Som jeg har oplevet det her ihvertfald, så er det de fleste hanhunde (igen.. herude) der ikke kan med andre hanhunde.. Og det gider jeg ikke.. Jeg nyder at min hund kan rende løs uden at jeg skal have et øje på hver finger og være "nervøs" for at der kommer en hanhund..

    Som sagt, er det mine personlige oplevelser *S*


  • #16   24. apr 2008 Jeg har både hanner og tæver, men jeg fortrækker hanner... :o) Som Cappy, syntes jeg nemlig også at de er mere stabile og nemmere at have med at gøre - de har ikke de samme humørsvingninger som tæverne ;o) Med de hanhunde jeg har haft har jeg endnu ikke haft nogen som helst problemer med dominas, stinten, strejfen eller nogen af alle de andre problemer som hanner ellers tit bliver beskyldt for...... :o)

  • #17   24. apr 2008 Hmm det er min/vores første hund, kæresten ville helst have en han, jeg var sådan set ligeglad, bare den havde 4 ben, en hale og var sund og rask :-). Vi har en dejlig han, skal vi have en mere, vil jeg gerne have en hun, for prøve det også smiley

  • #18   24. apr 2008 Dejligt Anne *S* For det er lige de ting du nævner, der gør, at jeg ikke vil have en hanhund *G*

  • #19   24. apr 2008 Jette, så må du love at passe godt på din tæve så hun ikke (som alt for mange andre) bliver drægtig alt for tidligt og af de forkerte grunde.

    Det er ca 25 dage hvert ½ år de skal være adskilt, eller også må man neutralisere en af dem.


  • #20   24. apr 2008 Vi har en hanhund - han er vores første hund og vi er rigtig glade for ham.

    Han kan løbe fri og kan lege med andre hanhunde uden problemer.
    Hvorfor valgte vi en han? Tjaa de skal ikke gå med "ble", kan komme til træning året rundt (DCH tillader ikke hunhunde i løbetid til træning) men egentligt var det nok kennel, tears of joy, som fik os overtalt til en hanhund. De er ikke så "pylret" som nogle hunhunde.

    Men i bund og grund er det vel en smagsag...


    Hør evt. om forskelle på han og hun hunde hos den kennel


  • #21   24. apr 2008 Jeanette -
    Jamen det er egentlig lidt sjovt, for jeg har jo læst det tit herinde at der er både det ene og det andet problem med hanhunde og det er bare overhovedet ikke noget jeg kan nikke genkendene til og jeg oplever heller ikke at andre jeg kende der har hanhunde har nogen af de problemer... :o)

    Men i sidste ende så må det jo være en smagssag :o)


  • #22   24. apr 2008 Om tæver er dominerende eller hanhundene er det er meget afhængigt af racen.

    Jeg har haft en tæve og to hanhunde nu og jeg vil sige at min ene hanhund var streng - Superdominant(gravhundemix), men min nuværende whippetdreng er blidere end min Podenco tæve...

    Det er meget individuelt fra hund til hund, men der er tendenser indenfor hver race om det er tæven eller hanhundne der er stride, dominerende osv eller om der knap er forskel...


  • #23   24. apr 2008 Nu skal man jo også tage hensyn til den enkelte race.

    Henriette- Husk lige at Bailey manden er kastreret:o) Men under alle omstændigheder er cockere vist ik kendt for, at have et problem med andre hunde af samme køn.


  • #24   24. apr 2008 Jeg er glad for hanner , og kommer aldig til at eje en tæve, synes det er ulækkert de er i løb , og bløder :o/

  • #25   24. apr 2008 Tæve.. Fordi det var den hund i kuldet som passede bedst til mig ifølge opdrætter ;0) Desuden var hannen afsat ;0)

  • #26   24. apr 2008 Tanja- Det afhænder vist igen af den enkelte hanhund.....De folk jeg kender med hunner bliver nød til, at holde en pause fra træning i de uger hunner er i løbetid.
    Det er selvfølgelig en personlig sag, men det ville jeg være meget ked af, at skulle gøre.

    Min hund har aldrig haft peroblemer med løbske tæver, og har altid trænet side om side med dem. Og skulle det blive et problem for folk med hanner er en kastration trods alt et mindre indgreb end sterilisation ved en tæve.


  • #27   24. apr 2008 Det samme som CH, kvinde, 33 år . ;p

    Han= Nul løbetider. xD


  • #28   24. apr 2008 Jeg kan helt ærlig ikke se hvad der er galt i at tæverne kommer i løb :)... vores labbe tæve er i løb nu for første gang nu og det kan bare ikke tænde mig af :).... det er 2 gange om året altså

  • #29   24. apr 2008 Cappy.
    Hvordan træner du side om side med løbske tæver hvis de ikke må være på pladsen (eller var formuleringen ved siden af *ss*)

    De hanhunde jeg har i familien og nærmeste vennekreds er nogle sære nogen på hver sin måde.

    En kastrat der er intetkøn, han kan ikke rigtig lide nogen hunde, men Monique er efterhånden tolereret.
    4 stks der kaster sig frådende over alt med en puls som de ikke umiddelbart kender.
    2 der bare ikke kan tage synet/duften af en hanhund.

    Min egen han kunne bare ikke modstå tæver, han spiste knapt nok (selvom der ikke var nogen løb) han var lost for omverdenen simpelthen, selv efter kasterationen hang han i røven på enhver tæve han mødte.

    Og så det evindelige strinteri, pusten op osv... det er nok til at jeg og manden siger never again smiley

    Selvfølgelig er de eksemplarer jeg færdes med ekstremer og ikke den generelle opførsel... men jeg gide ikke den rissiko.

    Så hellere en tæve der er i løb et par gange om året, men ellers er ganske normal i roen (se nu smilet mens jeg skriver)


  • #30   24. apr 2008 Tanja- Hvad?? Løbske tæver må gerne komme der hvor vi træner. Det har min hund været vant til siden han var lille.
    Min hund og de hanner jeg kender har ik nogle af de problemer som der bliver nævnt i denne tråd.


  • #31   24. apr 2008 Jeg må have være heldig med de to drenge jeg har haft..

    Ingen af de ting, der oftes siges om hanhunde har jeg oplevet....


  • #32   24. apr 2008 Vi måtte også træne med løbske tæver, der hvor vi gik.. Det gjorde vi også de 2 første gange, men hun hørte ikke så godt i de dage *GG*

  • #33   24. apr 2008 Jeg har en hanhund, Bergkamp nu. Fordi jeg ikke ville bøvle med løbetid.
    Jeg er så heldig at han ikke reagere rigtig på tæver i læbetid, kun hvis han møder en der vil hilse... men han løber ikke væk eller over til en hunhund i f.eks. parken.

    Men vores næste hvalp her efter sommerferien skal være en hundhund, fordi jeg gerne vil have hvalpe på tæven.

    (Bergkamp skal kastreres)


  • #34   24. apr 2008 Har tidligere haft hanhunde. Da vi skulle have hund sidste år, ville vi faktisk have haft en tæve, for at prøve det. Men der var desværre kun en tæve i kuldet og den var lovet væk, og vi kunne ikke vente længere. Så det blev en han igen og det har jeg faktisk ikke fortrudt.
    Synes nu alligevel det er rart at slippe for løbetid og PMS tæver smiley


  • #35   25. apr 2008 Har haft både hanner og tæver.. har en tæve nu og skulle jeg få en hund mere om 100 år,blir det en han..

    Er til begge køn,men når det kommer til træning er jeg klart til en han...

    Tæverne er være nogen strigler,og svinge i deres humør smiley

    Hanner er sådan lidt fedtmule agtige,men har mere drive syntes jeg..



  • #36   25. apr 2008 Michael- Med den beskrivelse kunne du lige så godt have beskrevet samtlige han hunde som jeg kender:o)¨
    Men igen det er en personlig sag, og afhænger jo også ekstremt meget af racerne.


Kommentér på:
Valg af køn

Annonce