{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
757 visninger | Oprettet:

Jeg væmmes........ {{forumTopicSubject}}

Ved de dyre(øre)mishandlere - jeg har ikke en dyt imod kuperede ører, når bare det er gjort ordentligt, men klik lige på linket herunder og se ørene på denne hvalp der er til salg, det ligner noget der er gjort på et køkkenbord med lyset slukket - jeg syntes altså godt nok det tangerer dyremishandling:-(

http://www.dba.dk/asp/soegning/detail.asp?annonceid=41826248


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jeg væmmes........
  • #1   23. okt 2005 uha ja.. den har jo næsten ikke nogle øre tilbage.. stakkels fyr

  • #2   23. okt 2005 Ikke fodi jeg er rasict , men det helt sikkert en udlændig der ejer den hund :S

    Synes det meget synd .


  • #3   23. okt 2005 Anders. Desværre findes der alt for mange dumme danskere også som accepterere kuperede hunde. Jeg fatter ikke pointen i det, hviket jeg også har sagt mange gange forskellige steder på nettet. Kupering er for mig at se sygt, omend det så ser flottere ud eller ej!


    Michael


  • #4   23. okt 2005 Michael , forstår det heler ikke , det er jo dyremishandling.

    og det jo ikk pænt . jeg får det skyu helt dårligt . kunne ALDRIG gøre det ved mine små hunde ,


  • #5   23. okt 2005 Anders, du har højst sandsynligt ret, der er mange udlændninge der anskaffer sig disse "seje" hunde "uden" ører, men når de så har haft hvalpen i et stykke tid, så finder de ud af at den alligevel kræver alt for meget arbejde, og så ryger den videre, og ryger den videre i samme milijø, ja, så ved vi jo godt at det måske er den hund vi kan læse om i avisen engang til næste år.


  • #6   23. okt 2005 Xenia C

    <b> LIGE PRÆCIST !


  • #7   23. okt 2005 Melanie, det syntes jeg er lidt dobbeltmoralsk, hunden bruger da halen endnu mere end det yderste af ørene - det er da halen der er med til at afgøre mødet med andre hunde, hunde snakker da med halen.........

  • #8   23. okt 2005 Ej hvor synd :o(

  • #9   23. okt 2005 Dorthe, ja, men desværre kunne hundene nok ikke drømme om at gøre deres ejere ondt, sådan er en hund desværre indrettet, den lever for at betjene, derfor er det også så frygteligt når det sker, for hunden gør det kun i kærlighed til sin ejermand - de ejere burde skydes.

  • #10   23. okt 2005 Xenia> nogle racer har det med at brække halen under forskellige forhold og derfor synes jeg der er forskel på om det er hale eller øre man "skærer af". Heldigvis har man fundet ud af at det skulle forbydes hos feks Boxeren for nogle år siden, men visse jagthunderacer er det stadig en fordel for hunden på, at kuperer halen og dér synes jeg at det er iorden. Men der skal være en grund til at gøre noget sådan som ikke bare er kosmetisk.

    Michael


  • #11   23. okt 2005 For ikke at nævne balance....


  • #12   23. okt 2005 Det er godt nok for galt. Stakkels hund, siger jeg bare! For så også lige at se på prisen, som efter min mening er helt hen i vejret. 8000! Den har garanteret hverken stamtavle eller noget og så med de ører. Noget svineri!

  • #13   23. okt 2005 Jeg tror jeg ved hvor den hund kommer fra.. Er der nogen der har mod på det så meld dette med det samme. Tror ikke på der er nogen som helst form for papirer på hverken hund eller ører og jo tidligere man kan stoppe sådan en idiot jo bedre. (Jeg gjorde det gerne selv men har rigeligt igang med at få stoppet ham jjeg købte Cody af)

  • #14   23. okt 2005 kuperet hale hæmmer da ikke balancen ...

  • #15   23. okt 2005 Michael, det er jeg helt klar over, men nu er det jo af kosmetiske grunde det nævnes, og ikke medicinske.
    Af medicinske grunde, der skal det jo gøres hvis hunden slår hul på halen, sådan er det jo bare.
    Men kosmetiske, ja der syntes jeg halem er mere vigtig for hunden en ørene er.
    Så det var skam ikke kritik på den måde.


  • #16   23. okt 2005 Men en Boxer kan sagtens leve en langt liv uden at slå halen i stykker, også selvom den er glad, det kan dem jeg kender da - men ved da godt at en hel del boxere skader halen.


  • #17   23. okt 2005 Frygteligt Rikke - men ikke et unikt eksempel, det sker desværre tit.
    Nu ved jeg ikke om ejeren du omtaler er indvandrer - men der er specielt mange indvandere der har deres hunde i skjul, da de jo betagenes som et beskidt dyr i mange lande, og det er desværre ikke helt smertefrit for det stakkels dyr:-(

    Nå, jeg må ind og se Duck Dodgers med ungerne.


  • #18   23. okt 2005 Hej Rikke.

    Jeg tror og håner bestemt ikke at alle muskelhunde racer bliver forbudte, og jeg håber det bestemt heller ikke, for det er som regl ikke hundene der er noget i vejen med, men de mennesker som har dem.
    Jeg har mange bekendte som har muskelhunde af forskellige arter, lige fra Amstaff til....u name it. Og de hunde er der aldrig det mindste med, men jeg håber med tiden at Århus politi for styr på tingene her i byen inden det er for sent. SOm jeg ser det ville det feks være en løsning hvis man skulle have et "hunde kørekort" hvis man ønsker at eje en "muskelhund". Jeg kan pga muskelhundnes GODE egenskaber kun se mig selv som muskelhunde ejer og kunne aldrig forestille mig at jeg feks skulle have en chæfer eller labradore i stedet for en muskelhund. Men jeg medgiver dig, at der her i byen, specielt ude i vest er en del problemer med nogle af hundene og specielt deres ejere.


    Michael


  • #19   23. okt 2005 FUCK jeg bliver sindsyg i skralden når jeg læser der virkelig er nogen folk der er så fucking hjernedøde. Stakkels hund, han skulle satme selv proppes i en taske, sådan en spasser.........GRRRR
    Ps så ville folk blive chokkeret over hvor tit det sker at folk (drengerøve) klipper ørene af deres hunde selv, for at få den til at se rå ud. Min mand arbejder på instution for unge kriminelle, og det sker ofte i den kreds. Folk er så blæste, at jeg kunne personligt selv skærer ørene af de personer, uden at blinke med øjnene.
    så tror jeg også måske det er en pitt den på billedet? Den er meget small i forhold til staffen i den alder.
    Skulle lige af med det


  • #20   23. okt 2005 Majbritt: Ídéen om et "kørekort" skulle være dét at, ikke alle som er uheldige med deres hunde, er det MED VILJE. Det sker også ofte at folk anskaffer sig en hund som de slet ikke kender noget til "den er jo så lille og så sød" og de mennesker ville kunne få den korrekte træning. Det kan de mange steder ikke idag, da flere hundeklubber slet ikke vil optage dem på deres hvalpehold og så videre.
    Dem som ville "gemme sig" med deres hunde, altså dem som ikke har "ren mel i posen" kan man nok ikke gøre så meget ved, bortset fra, feks hvis politiet stopper alle som de ser rundt omkring med en muskelhund og beder dem fremvise et "kørekort" og har man så ikke dét, så er det bare ærgerligt. Så er det af med hunden til et sted hvor man kan finde ud af at have sådan en hund. Man skal ikke glemme at en hund, næsten uanset race, er som et ladt våben eller en løbsk bil. Den slags er der også sanktioner imod.


    Michael


  • #21   23. okt 2005 Majbritt> Så må de sg tage sig sammen, hvis det er noget som de vil gøre noget ved. Et forbud er lige som at række tungen ud af vinduet er jeg bange for. Alle "os" som ved hvad vi laver og som ikke har hundene som potensforlængere vil blive "straffet" ved et forbud, hvorimod dem som der pt er problemer med nu, ville være ligeglade med et forbud. Det er også ulovligt at slå gamle damer ned, og det er der alligevel nogle af de bøller som gør. kan du se min pointe?


    Michael


  • #22   23. okt 2005 Majbritt> det kan jeg ikke huske, men det skal da ikke undre mig at det er sådan pt. Lige for tiden har de jo mere travlt med at fange tunede knallerter (har jeg lagt mærke til) men hvis det kommer dertil at det skal til at handle om et forbud, så kommer de jo alligevel til at skulle håndhæve dét, hvis det er meningen at det skal virke og ikke kunne være "ord".


    Michael


  • #23   23. okt 2005 Ikke at jeg ved hamrende meget om ørekuperinger, men så vidt jeg har forstået det er der 3 " autoriserede" måder at klippe ørerne på.......

    Og den som den pågældende hvalp har ligner faktisk den ene af dem.......

    Ang. forskellen på at øre eller halekuperer....
    Ja, der er , såvidt jeg husker, 7 jagthunderacer de er undtagen for forbuddet.... Men hvor MANGE ad de hunde der fødes i disse racer kommer reelt nogensinde på jagt?

    Hvad med fx Dobermann´en, der har en meget tynd og udsat hale? Og som ofte netop bliver brugt til det den er skabt til, nemlig brugshund ( Med deraf følgende fx skovronderinger)

    Og slutteligt iflg de dyrlæger jeg har talt om det med, hæmmer det ikke hundenes balance at være halekuperet, idet de så stort set er det fra fødslen af, og de deerfor aotomatisk kompenserer for det, idet de aldrig har været vant til at have halen....
    Derimod kan det hæmme deres sprog.......


  • #24   23. okt 2005 Rikke*S*

    Nu har Rottweilere jo også lækre, kraftige haler, der ikke bare sådan lige knækker*G* Har heller aldrig oplevet nogen af mine har haft brækket eller forstuvet halen, undtagen én gang, og det var fordi min gamle hanhund lå og sov ude i stalde, og så trådte hesten på den ....
    Men han var smertefri efter 2-3 dage.....


  • #25   23. okt 2005 Rikke: Ok, jeg har dog aldrig høt undskyldningen brugt ved Rotterne, men ved alle de andre racer, begrunde eller ej, så hvorfor ikke rotterne*GG* Men hvis de først have prøvet at få et par dask af en Rotte-hale, ville de ALDRIG kalde sådan en skrøbelig igen *GG*

  • #26   23. okt 2005 Ang. annoncen. Ja og så skriver de koperede ører. Kan ikke dansk.Meget frisk og aktiv. Det tror sgu da fanden, hunden er 4 mdr. Navnet i mailadr. lyder udenlandsk. ?????

  • #27   23. okt 2005 Prøv at gå ind på www.krak.dk, vælg 'søg på person', indtast telefonnumeret fra annoncen og voila!

Kommentér på:
Jeg væmmes........

Annonce