837 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 18 Svar

kan en hund blive for gammel kan en hund blive for gammel

jeg vil jo gerne have en hund mere, men det bliver tidligst til næste sommer, og måske sommeren efter.... noah bliver 5 her til september...

nå mit sørgsmål gik enlig på om en hund kan blive for gammel til at få "søskende"?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hylde mursten 500 kr.
  • Rådgivning støbning gulv 205 kr.
  • Rengøring af hel lejlighed 900 kr.
  • Hand curtain rail on ceiling 400 kr.
  • Afhente mindre fældet nåletrå 1.000 kr.
  • Ophæng af ting 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  kan en hund blive for gammel
  • #1   26. maj 2008 ja, det mener jeg de kan, især hvis de er nået den alderhvor ledene driller lidt, så er det sgu ikke sjovt med en ung fløs om benene

• #2   26. maj 2008 Lillen sagde til mig at Luna ikke burde være mere end 7 før vi fik nr 2.

Så jooh det tror jeg, de kan.. Men tror det er individuelt for hund til hund, hvad alder der er for gammel..

• #3   26. maj 2008 hundesind. jeg ved så at der slet ikke er noget med noah knogler hofter og rygrad, dyrlægen var meget imponeret, over ham, da han sjældent havde set så flot en krop efter 4½ år....

• #5   26. maj 2008 jeanette ja det tror jeg også, jeg vil bare så gerne have at noah han er blevet 99% stabil, så han ikke risikere at få tilbagefald...

• #6   26. maj 2008 daisie tror du at man kan sætte alder på, eller hvilke tegn ville du bide mærke i?

• #7   26. maj 2008 Mine forældres hund Line var 9 år da jeg fik Chianti og der har ikke været nogen problemer. Line opfører sig nok mere som en mor end en søster overfor Chianti. Det skal lige siges at grunden til at jeg fortæller det selvom de ikke or sammen er fordi Chianti 'går i dagpleje' hos mine forældre, dvs sammen med Line, hver dag mens jeg er på arbejde.
    Så tror ikke at en hund kan blive for gammel, den tager nok bare en anden 'titel'

• #8   26. maj 2008 Patricia: ja det kan jeg godt forstå.

Louise: jo det tror jeg nu nok.. Nu er dit eksempel ikke sammen 24 timer i døgnet.. Og jeg tror at en ældre hund vil/kan blive irriteret over at have en lille hvalp vimsende omkring sig..

• #10   26. maj 2008 Line er ligeglad med 'damphunden', og jo når jeg er på kursus i flere dag eller når mine forældre er ude at rejse så er det 24 timer. Line har sukkersyge og sover det meste af tiden. og mine forældre nyder at der er lidt mere liv i huset igen

• #11   26. maj 2008 Jeg vil osse rigtig gerne have flere hunde på en gang,men det bliver først når jeg ikke har min buster mere,han er blevet 9 år så jeg vil ikke sætte en ny hund ind til ham.Han har osse været ene barn forlænge syntes jeg og er meget "mor" glad følger mig overalt...selv på wc Hihi..hvoe jweg er er buster osse.
    Men jeg skal helt sikkert have mere end en næste gang.

• #13   26. maj 2008 Daisie: helt korrekt:-)

• #14   26. maj 2008 hmmm det er nok bare kemien mellem Line og Chianti der er rigtig go så, siden det åbentbart ikke kan lade sig gøre med så stor aldersforskel.
    Men I kan jo kigge på min fotoalbum, jeg syntes i hvert fald at det ser ud til at de har det fint sammen smiley

• #16   26. maj 2008 Ja ja siger også bare at det kan lade sig gøre, ihvert fald med en hund som er lige så rolig og godmodig som Line

• #18   26. maj 2008 Jeg har en tæve på 12 år og en ung han på 15 mdr.
    Tæven vile, hvis hun kunne, ønske hanhunden hen hvor peberet gror.
    Men det er ikke hendes alder der gør det, hun kan bare ikke lide andre hunde.
    Men nu er det mig der bestemmer, så han bliver her. Jeg hjælper hende når hanhunden bliver for slem, han vil godt lege og det vil hun ikke

• #20   26. maj 2008 Line livede også op da jeg fik Chianti, og hvor hun ikke har gidet at lege i nogle år så er hun faktisk med engang imellem nu

• #21   26. maj 2008 Tror at du skal passe lidt på pga. hans (tidligere) indstilling til andre hunde.
    Hvis den er blevet bedre, så prøv ham af - leg med andre hunde, prøv at få besøg hjemme hos jer af andre hunde, prøv evt. at passe en af dem, så du kan se, hvordan han er i.f.m., at du tager dig af en anden hund.
    Men ellers så er han ihvertfald ikke så gammel, at han ikke kan "klare" at få en bror/søster i huset.

• #22   26. maj 2008 Det kommer vel an på om det eventuelle nye familiemedlem skal lege/være venner med den første hund eller om den skal være mo/opdrager.

Mine forældre havde en 8-årig lille spaniel da de fik en rottweilerhvalp, og det er forløbet uden problemer. Den lille sætter den store på plads og den store accepterer det, men der leges jo ikke ligefrem tag-fat i haven med den alders- og størrelsesforskel! smiley

Venligst Thilde

• #23   27. maj 2008 kirsten, der er ingen problemer med andre hunde når han ikke er i snor... så der er ingen problemer, men jeg vil selvfølgelig gerne være sikker på han ik falder tilbage, eler ære de dumme ting til hvalpen...

• #24   27. maj 2008 Har ikke læst alle indlæg...

Men vi har selv en "gl. hund" på snart 9 år - vi venter på at der kommer en lille hvalp hjem til os til september - skal dog siges at vores gl. hund er vokset op med en anden hund (hun døde desværre for næsten 3 år siden)

Jeg har snakket med adfærds"ting" og de siger enstemmigt at det var noget andet hvis aldrig han havde levet med en anden hund - så ja en hund kan blive for gammel til at få en lille hvalp hjem, men det betyder meget om de har kendt til det før (hvad jeg som sagt har fået afvide mange steder fra)

/Maj-Britt

Kommentér på:
kan en hund blive for gammel

Annonce