{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.340 visninger | Oprettet:

Er det bare mig der har været heldig? {{forumTopicSubject}}

Når jeg læser hvad man risikerer at der kan ske hvis hunde spiser forskellige ting har jeg godt nok været heldig...
Kiki har spist: slik, chokolade, en lille taburet af træ, 6-7 fjernbetjeninger,en milliard pakker tykkegummi, vindruer, musegift mm.
Odin har spist nogenlunde det samme (dog ikke musegift) men han åd en dag mens kæresten kørte mig på job 1,5 kg slik!!

Jeg har selvfølgelig kontaktet dyrlægen når jeg mener der har været grund til dette, men jeg må godt nok ha været heldig?? eller hva??
Hvor farlige er tingene reelt (tænker chokolade mm)

Og er der andre der har været heldige?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Hængt 3 lamper op 1.200 kr.
  • Ophængning af lampe 400 kr.
  • Hænge tre lamper op 800 kr.
  • Samle Ikea Pax to skabe 1.000 kr.
  • Hænge 2 billeder op 450 kr.
  • Udskift kontakter 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Er det bare mig der har været heldig?
  • #1   11. jun 2008 Tænker/tror at chokolade er mere farlig for hundene end alm. slik så som vingummier etc.

• #2   11. jun 2008 Chokolade kan være dødsens farlig.. Hunden kan dø af det.. Kan ikke huske hvorfor..
    Men det ved jeg er andre der ved :o)

• #3   11. jun 2008 Min cavalier spiste en gang en hel pose Anton Berg fugleæg - følte mig meget heldig, hun fik ikke en gang uro i maven.

En anden gang da hun var hvalp spiste hun en hel pakke Kærgård, den gang svarede det til 1/5 af hendes kropsvægt. Der fik hun racermave i flere dage smiley Resulterede faktisk i mine forældre (som jeg boede hos dengang) blev nødt til at skifte tæppet ud (med trægulv *G*)

Ellers har hun spist en million andre ting, og undrer mig hver gang.

Nogen der sagde madglad? Det tror jeg nok!

• #4   11. jun 2008 men det er virkelig store mængder mine hunde har hapset i tidens løb... (og ja har selvfølgelig kontaktet dyrlægen:-))

• #5   11. jun 2008 Vore gamle Kl. Münsterländer åd engang en hel pose tyrkisk peber (extra hot)!!! Det var dengang, der var en reklame med en due som spiste dem og eksploderede (nogle der kan huske den?). Jeg var ikke så gammel og var panisk angst for at Buster skulle eksplodere!!!!

• #6   11. jun 2008 altså chokolade..

• #7   11. jun 2008 Haha Stine, kan lige forestille mig hvor bange du har været...:-)

• #8   11. jun 2008 Jo, men hvis det har været lys chokolade, skal der lidt mere til før det bliver rigtig farlig.
    Men mørk chokolade er langt giftigere pga. mængden af cacaobønner.

Chokolade farligt for hunde

Chokolade:

Det er ikke selve chokoladen der er farlig for vores hunde, men Theobromine, der er en bestanddel af chokoladen.

Theobromine giver forskellige reaktioner hos forskellige hunde. Hunde med helbredsproblemer, især Epilepsi, er mere påvirkelig af Theobromine, end sunde hunde.

Theobromine kan fremprovokere anfald hos hunde med Epilepsi, eller anlæg herfor. Ydermere kan Theobomine give uregelmæssig hjerterytme, specielt hvis hunden bliver ophidset. Denne ophidsethed kan medføre en blodprop i hjertet, som hunden kan dø af.

Theobromine kan desuden give irriteret mave/tarmkanal. Der kan komme blødninger - i nogle tilfælde kan hunden dø i løbet af nogle dage.
    Theobromine er tilstede i forskellige lag chokolade:

Mælkechokolade: 44 -66 mg/oz (28,35 g)

Mørk chokolade: 450 mg (28,35g)

Koge/bitter og pulverchokolade varierer fra 160 - 600 mg (28,35 g)

Hvor meget chokolade en hund kan overleve, afhænger dels af dens vægt og andre ukendte omstændigheder. Der er ikke meldt om dødsfald hos hunde, der har indtaget mindre end 200mg Theobromine / kg. hund.

Theobromine er 14-20 timer om at blive udskilt af kroppen. Udskilles gennem leveren. Skulle hunden have forgrebet sig på en stor mængde chokolade, bør man inden to timer prøve at få hunden til at kaste op. Er den synlig påvirket eller bevidsthedssløret, skal den straks til dyrlæge.

Er der ingen alvorlige symptomer, kan man give hunden aktivt trækul, eller i mangel af dette - brændt toast. dette vil danne en kemisk forbindelse, så Theobrominen elimineres og udskilles med afføringen.

• #9   11. jun 2008 Har hørt at har du 2 hunde af nøjagtig samme race, så kan den ene hund måske tåle mindre chokolade end den anden, før den bliver syg.

• #10   11. jun 2008 Tror sgu der er nogen der har glemt at fortælle mine hunde hvad der er farligt... Der er aldrig sket noget med dem.. Og dyrlægen har bedt mig komme EN gang ud af alle de 10000 gange jeg har ringet og det var ved musegiften.. Og der var heller ikke sket noget..

• #11   11. jun 2008 Har på Animal Planet set hunde som har været rigtig dårlig pga. at de har haft spist chokolade. En var døden nær. Husker ikke hvor meget chokolade den havde spist, men åbenbart nok.

Det er jo noget med at hundene har enormt svært ved at udskille det der Theobromin

• #12   11. jun 2008 Ingen af mine hunde igennem hele mit liv har nogen siden taget skade af at de har spist ting, som de ikke burde kunne tåle. Men i "de gamle dage" før alt blev farligt og giftigt, kunne de åbenbart godt tåle det:-))

• #13   11. jun 2008 vindruer kan give en forgiftning i nyrer så de ikke virker optimalt, og ikke sikkert man opdager det md det samme... utroligt så heldig nogle er...

• #14   11. jun 2008 jo heldig er du nok... men forstår ikke hvordan dine hunde har kunne "stjæle" så mange ting?

har du ikke lært at hunde sikre dit hjem efter de første par fjern betjeninger blev spist???

• #15   11. jun 2008 Channie

ja jeg har også hørt vindruer er super dårlige for vapserne smiley

• #16   11. jun 2008 Næ, men så længe hundene ikke kan fortælle os hvordan de rigtig går og har det, så aner vi jo faktisk ikke om de er 100% på toppen eller evt. har taget lidt skade af noget af de ting, som man siger de ikke kan tåle.

Nogle ting skal der måske større mængder til, før man rigtig kan se/mærke skadens omfang. Men skaden kan være sket.

Mennesker kan også gå rundt og være syge i lang tid, uden at de eller andre egentlig har opdaget det. Og lige pludselig kan det ramme som et lyn fra en klar himmel.

Og hvis vindruer f.eks. kan give dårlige nyrer hos hunde, skulle man måske gennemgå i sine tanker, hvor mange vindruer man egentlig har fodret sin hund med igennem tiden, hvis den pludselig en dag får konstateret dårlige nyrer.

Så jeg ser ingen grund til at spille russisk rulette med sine dyr, hvis man ved at nogle ting kan være skadeligt for dem, evt. først på længere sigt.

• #17   11. jun 2008 Tina F:

JA..........SUK.........Alt det sjove er farligt nu.......*GGGGGGG*

• #18   11. jun 2008 Anne R * I love my Silky's* - ja min Kenzo blev aflivet pga nyrerne og det kunne være en forgiftning eller medfødt, hvilket det vidst sjældent er... Så ingen vindruer eller rosiner her...

• #19   11. jun 2008 Mette H
    Hvorfor kan hundeguffer og lignende ikke være alt det sjove for hunde. Og så kan vi andre nyde de ting som vi kan tåle uden at have dårlig samvittighed.

• #20   11. jun 2008 Anne R:

Det var en joke......Og ikke specielt møntet på hundene....Mine hunde får IKKE slik og alkens ting og sager. Vi har skabe fyldt med hundeguffer, tyggepinge, marvben osv osv:-))

• #21   11. jun 2008 Oki - troede bare der var en undertone af alvor. *smiler*

• #22   11. jun 2008 Anne R:

Nej nej.....Jeg abejder i en SFO og når ungerne brokker sig over at de ikke må dette eller hint plejer jeg at sige til dem, at det at gå i SFO ikke skal være sjovt, så ALT hvad der er sjovt i en SFO er afskaffet.......*GGGGG*

Mine indlæg var ment lidt på samme måde:-))

Så må man ikke spise kød, det er usundt, men gerne masser af kartofler, pasta og ris. Så må man ikek spise kartofler, pasta og ris, men gerne kød......Det ER sq da en jungle at finde ud af, hvad man må spise fra dag til dag....*GGGGG* Så lidt af det sjove er gået af, siden JEG var barn...*GGGGGGG*

• #23   11. jun 2008 Altså det er jo ikke sådan at jeg fodrer hundene med forskellige ting jeg ved er farlige.. Og det de har snuppet har været dumme forglemmelser f.eks hvis jeg er faldet i søvn på sofaen under en film osv.. Og når mine hunde normalt ikke ødelægger noget når de er alene gider jeg altså ikke rydde hele hjemmet i tilfælde af de skulle komme i tanke om at gøre det.. Så der er røget et par enkelte ting.. Og så hvis vi har været på besøg andre steder.. Er på net via mobil så hvis det er rodet skreve er det derfor

• #24   11. jun 2008 Haha mette, jeg har netop idag prøvet at forklare børnene i den sfo hvor jeg arbejder, at det kun er de voksne der må ha det sjovt dernede..:) så vi er også en forbudt-med-sjov sfo..

• #25   11. jun 2008 Mette H
    Det skal da heller ikke være sjovt at gå SFO, hvem har bildt dem det ind *GG*
    Slut med hygge som i børnehaven. SFO er begyndelsen til det hårde, barske, virkelige liv - thi hi - så kan de lære det.

• #26   11. jun 2008 Maria:

Uha, DEN bruger jeg også......Eller når jeg står og laver koldskål af 9 liter ymer/kærnemælk...."Hvem er det til??"........Jamen, det er sq da til personalet (skal lige siges at vi var 2 på arbejde idag, da jeg stod og lavede det), hvem ellers.....I skal i alle tilfælde IKKE ha`noget......*LOOOOOL*

• #27   11. jun 2008 Anne R:

Jamen, HELT korrekt.........De kan lige så godt lære at livet er hårdt og brutalt.......*GGGGGGGG*

• #28   11. jun 2008 Jamen mette det lyder jo lige præcis som hos mig:) dejligt at have et job hvor man kan være ond.. Men bliver dælme kedeligt fra på tirsdag hvor pædagogerne er lock-outet.. Mig og de to andre pædagogmedhjælpere skal gå og gøre rent og ikke andet..:(

• #29   11. jun 2008 HØRT

Hvisker "håber de har en anden holdning til det, i den SFO min datter skal gå i, når hun bliver gammel nok" hvisker slut.

*GGG*

• #30   11. jun 2008 Maria:

Ja, jeg bliver jo så desværre ramt af strejken........Så må vi se, hvor længe økonomien kan holde til det:-))

Anne R:

Bare rolig....Jeg er hård udvendig, men blød som smør indvendig....*GGGGGG*

• #31   11. jun 2008 Jeg undre mig over at man kan købe chokolade knapper som godbid til hunde når de ikke kan tåle det smiley Men de må jo så åbenbart udelade det farlige stof der er i.

• #32   11. jun 2008 Det er ikke almindelig chokolade....Det smager ikke godt........Bare spørg min nevø......*GGGGGGGG*

• #34   12. jun 2008 hæhæ, jeg er så heldig at have en hund der ikke "stjæler" , kan have alt liggende og må ærligt indrømme at jeg ikke gjorde det store for at hvalpesikre hjemmet, men derimod har hun meget legetøj man altid går og falder over......

• #35   12. jun 2008 Cæsar har spist: To mobilopladere, en engangsskraber, to par sko og to dyner. Af mad har han spist kartofler, gulerødder, horn fra en kalv og et helt hvidløg.

Kommentér på:
Er det bare mig der har været heldig?

Annonce