703 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 19 Svar

Åhh nej (syg) Åhh nej (syg)

Nu er den gal igen ! Sofus har vækket os ca. en gang eller to i timen i nat ! Han skulle ud, han har afføring hvis man kan kalde det, det ! Det er det rene vand der kommer ud af ham... Jeg var tilsidst så træt at jeg ikke fik ham hentet igen - jeg faldt simpelthen i søvn ! Men det er godt han altid selv siger til når han vil ind - så jeg blev vækket ! Har lavet havregrøden.. Ved det skulle være godt med udkogte ris osv. men er ikke så glad ved at skulle give ham meget forskelligt lige nu ! Tror han har en smule feber, snuden er lidt varm ! han kaster dog ikke op ! Så det er en ordenlig omgang maveonde.. Tror det er det dåsemad han fik ! Første og SIDSTE gang han får det skidt !

Nogen der ellers har nogle gode råd ? Skal lige siges at han de sidste to timer IKKE har været ude, efter han fik sit havregrød ! han ligger bare her og er meget træt !

HADER at se ham have det sådan :-S Altså han logre og sådan men alligevel ! Åhh min baby !

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Tilslutning af ny vaskemaskine - også el 1.000 kr.
  • Klip af hække 2.000 kr.
  • Samle et skab 500 kr.
  • Fjernelse af hvepsebo bag kasse i mit skur 600 kr.
  • Sprøjtning af hvepseboer (app vil ikke tilføje billeder) 1.200 kr.
  • Skrue bordben på bord 350 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Åhh nej (syg)
  • #1   22. jun 2008 ja jeg vil altså foreslå de udkogte ris

det med snuden er ikke rigtig en indikator for om han har feber. prøv at tage hans temperatur i stedet.

god bedring til Sofus

• #2   22. jun 2008 Han skal have masser af væske, også vil jeg råde dig til at få fat i noget zoolac og holde øje med om han får ondt..
    For at få lidt samling på hans afføring kan du give ham en bana eller noget revet æble der er rørt ud i udkogt ris (de skal koge min. 1 time).. det hjalp på joey..

• #3   22. jun 2008 Harley har af og til sådan en omgang. Han skal faste i et døgn og derefter starter han op med a38. Derfter køre jeg på skånekost, kogte ris med tun, torskerogn eller kylling i. Dog er de sidst nævnte kun for at give smag.
    Alt er i sammenråd med dyrlægen.

• #4   22. jun 2008 Nåå det lille pus,, god bedring med ham :o)

• #5   22. jun 2008 Zoolac kan jeg jo ikke få fat i lige pt :-S Hvis det ikke bliver bedre i løbet af dagen prøver jeg de ris ! Men lige nu har han ikke brug for at komme af med noget og det er jo et godt tegn ! Om ikke andet må jeg ringe til dr. dyr hvis det ikke er bedre i aften !

• #6   22. jun 2008 <b> A-38 </b>

• #7   22. jun 2008 KUN A-38 ? Eller ? Og hvor meget ?

• #8   22. jun 2008 Ja, kun A-38, og så meget du kan få i hunden (med måde, ikke flere liter) Men sådan et par dl nogen gange om dagen

• #9   22. jun 2008 Okay - atk for det smiley

• #10   22. jun 2008 Det var så lidt (o: God bedring

• #11   22. jun 2008 Hvor bor du henne, hvis du bor i nærheden af os kan du låne zoolac hos os =)

• #12   22. jun 2008 Hehe ! Kan se du bor i ikast, jeg bor heeelt i sønderjylland ! Så medmindre du kan kaste MEGET langt, må jeg desværre nok vente til i morgen :-S Men ellers TUSIND tak for tilbuddet ! Det var virkelig sødt af dig smiley

• #13   22. jun 2008 KAN IKKE FORSTÅ, at det ikke kan fise ind i kasketten på folk, at man altid skal faste et døgn efter en maveinfekt. Kun give vand og ikke andet.
    Hvis man fortsat kommer mad ned i maven på hunden, så stortrives bakterierne igen for så er der jo næring til dem.
    FASTE.

• #14   22. jun 2008 Snow K - Du er GODT nok ude på øretæve i dag !!!! MIN dyrlæge siger jeg IKKE skal faste ham - det er op til hver enkelt hvad man gør !!! Og de sidste gang virkede det med havregrød, spurgte om der var andre gode råd !!! Gider simpelthen ikke de der fjendtlige svar !!!! OG når man selv har dårlig mave må man sq heller ikke faste et døgn, det kan gøre det hele værre !!!

• #15   22. jun 2008 Snow K: A-38 skader ihvertfald ikke!! Det er simpelthen så godt til både mennesker og hunde. Syreballancen i det går ind og hjælper maven på plads. Og så længe hunden ikke får chili con carne, så slår hun nok ikke hundens mave mere i stykker.

• #16   22. jun 2008 Lille My. Ja undskyld, men jeg gider så heller ikke den samme respons hver gang nogen skriver deres hund har haft tynd mave.
    Kender selvfølgelig ikke din hunds situation, men jeg kender hunde, læs hvor gl. jeg er. Og det som har været det bedste for mine hunde det var da jeg fulgte min gamle dyrlæges råd og stoppede med at fodre dem mere den dag de var dårlige.
    Og hvad er det så lige jeg har gjort, siden du mener at du kan tillADE DIG AT LOVE MIG ØRETÆVER. Hvad bilder du dig ind.

• #17   22. jun 2008 Snow K - Se nu ender denne tråd ud i det jeg HADER ! Jeg spurge såmænd bare om et godt råd herinde hvor mange har forstand på hunde ! Jeg siger skam ikke at du ikke har forstand på det ! Men at du ligefrem starter med at skrive på sådan en fræk måde bryder jeg mig SLET ikke om !!! Din alder vil jeg sådan set S**** et langt stykke ! For man kan være 300 og stadig ikke have forstand på hunde - men ja du har nok forstand på hunde, men kunne du ikke starte ud med at skrive i et venligere sprog ? Det er ikke min første tråd du "Træder" på mig !!! Og hvis du ser "du er ude på øretæver" som en trussel ! Så synes jeg godt nok bare du skulle gå LANGT udenom mine tråde en anden gang ! For jeg prøvede såmænd bare at forklare dig i SAMME spog som du bruger til mig ! At jeg IKKE bryder mig om din måde at opføre dig på ! Og HER burde DIN alder spille ind !!!! OMG

• #18   22. jun 2008 Snow: Joey har haft rigtig mange maveproblemer, og vores dyrelæge (hverken den ene eller den anden - vi går på to fork. afdelinger) har bedt os faste ham... TIlgengæld siger det det er vigtigt de får noget at arbejde med så de ikke går døde for energi, det er hårdt for kroppen og bekæmpe infektion - derfor skal den have energi for at arbejde.. Tænk på når du selv har tynd mave - faster du så? nej vel? til gengæld spiser du noget der hjælper din mave på ret køl - og for en hund er det udkogt ris.. længere er den bare ikke

• #19   22. jun 2008 ller a38 som man også er inde på her - begge dele hjælper... Joey fik fx a38 med ukogt ris og fiskeboller i en hel uge for at hjælpe hans mave ...

Kommentér på:
Åhh nej (syg)

Annonce