477 visninger
|
Oprettet:
FølgFølg ikke
6 Svar
en ny hund flytter ind... en ny hund flytter ind...
Hej
Vi går med tanken om at få en hund mere. Jeg har relativt styr på at hunde har enormt meget gavn af hinanden i forhold til socialicering osv. Men er der andre forbehold man skal tage sig i en sådan situation? vores egen Freya er ca 5 måneder, og den nye hund er en han-hund på 6 måneder, dvs både ældre og fysisk større... kan Freya så ikke føle sig truet på sin position i hjemmet? og hvad kan vi gøre for evt at gøre "indkøringen" så smertefri som muligt?
Jeg håber at i kan hjælpe os lidt. ;o)
0 synes godt om
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.951
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
jan 2008
Følger: 6 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 183 Svar: 2.625
Jeg ville ikke turde, vent til din hund er ca 2 år, det siger min erfaring
jun 2008
Følger: 1 Hunde: 1 Emner: 2 Svar: 3
Den ene er 11 år (labrador) kastreret han. Så har vi en bl af flatcoater/labrador som er tæve og 9 mdr. Vi fik for 14 dage siden en 1 årig hanhund af Beagle/labrador bl. og det er gået over al forventning.
Den gamle har fået lidt space, da de to unge nu leger sammen.
Det er gået fint, og har ikke givet problemer.
jun 2008
Følger: 36 Følgere: 37 Emner: 88 Svar: 1.778
nov 2006
Følgere: 49 Hunde: 8 Emner: 131 Svar: 7.566
Ofte går det godt i lang tid med 2 hunde, der aldersmæssigt er tæt på hinanden.... Men det er for tidligt efter 14 dage at sige, at det ikke giver problemer.... I kan risikere (håber det da ikke for jer) at jeres hunde, når de når til næste "lømmelalder" får nogen gevaldige magtkampe.....
Betina L:
Jeg vil bestemt anfale at vente til jeres nuværende hund er omkring de 2 år. Ved godt det er svært at vente, når man har bestemt sig for en mere, men det er bestemt dét værd...*SS*
en ny hund flytter ind...