1.362 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 7 Svar

Hund i Kroatien? Hund i Kroatien?

Hej.

Er der nogen der ved hvad det kræver af vaccinationer for at få en hund med til Kroatien?

Jeg har snakket med min dyrelæge som ikke var sikker og henvidste mig til den kroatiske ambassade, de sendte mig videre til et andet nr som jeg ikke kunne komme igennem på??

Er det mon nok med EU-pas, Rabis vaccination og chip som i de fleste andre Eu lande?

Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Svejsning af en aluminium stol.En af de “brædder”man sidder på er gået i stykker i svejsningen 500 kr.
  • Stormsikring Pavillon 1.400 kr.
  • Hjælp til elstik 500 kr.
  • Vinduespudsning 600 kr.
  • Vandrør-skade 1.300 kr.
  • Luge ukrudt 1.375 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund i Kroatien?
  • #1   8. jul 2008 Vi havde Vega med sidste år til Kroatien. Og vi havde også et værre bøvl med at finde ud af hvordan og hvorledes. Jeg kontaktede den danske ambassade i Kroatien (på engelsk) og fik af vide helt konkret hvad de ville have. Så vidt jeg husker skulle vi have en attest med fra de veterinære myndigheder og så selvfølgelig et eu-pas. Jeg gjorde i hvert fald det at jeg fik embedsdyrlægen til at lave en rabies-attest.

Det er så også noget med at hunden skal registreres når du kører ind i landet - det blev Vega dog ikke - de så hendes pas ved grænseovergangen og det var så det.

Det bliver så straks værre når du skal have dyret med ind i EU igen (Kroatien er jo et 3. land som ikke er medlem af EU) Der skal hunden så bl.a. registreres af en dyrlægen inden for et døgn (mener jeg det er)

Jeg skal ærligt indrømme at det gjorde vi ikke!! Og vi havde ingen problemer med at have Vega med gennem så mange forskellige lande. Jeg synes du skal kontakte den danske ambassade i Kroatien for at finde ud af hvordan reglerne er nu.

Derudover vil jeg sige at det er fedt at have hunden med til Kroatien - vi havde ingen problemer med at have Vega med på restauranter osv. Der er dog en del strande hvor hunde er forment adgang!!

• #2   8. jul 2008 Undskyld jeg spørger, vi er lige kommet hjem fra Kroatien, og det var VARMT..
    Er jeres hunde ikke ved at omkomme dernede? Synes bare jeg så, så mange tyskere, svenskere og hollændere, som havde deres pustende, og meget overkogte hunde med sig..
    De må da have enormt svært ved at vænne sig til den varme?
    Ved bare hvordan man selv har det, når man kommer ned i den varme smiley

• #3   9. jul 2008 Næ Vega havde ingen problemer.... Der gik tre dage så havde hun smidt sin underuld :-)) Og vi sørgede jo også for at hun altid kunne komme i skygge, lod hende aldrig sidde i bilen når vi skulle ind og handle.

Hun lærte også ret hurtigt at drikke af en vandflaske og hvis hun var tørstig når vi var på stranden gik hun hen og væltede en vandflaske for lige at fortælle hun ville have noget vand (hun gad jo ikke drikke af den vandskål der stod lige ved siden af :-)) Til sidst da vi var dernede valgte hun selv at sidde i solen frem for skyggen!! Vi boede i et hus dernede og vi sørgede ofte for at være hjemme i middagsvarmen så hun kunne ligge på de kolde klinker.

• #4   9. jul 2008 Rikke B - okay.. Det er jo godt så smiley Det er nok bare også vigtigt heletiden at have vand med sig.. Vi var på sådan en sejltur dernede, hvor nogle tyskere havde deres gamle labrador med, Den havde det bestemt ikke godt.. Men de havde så heller ingen vand med til den.. Og det var lige i middagssolen smiley

• #5   9. jul 2008 Lone og Dennis.... Ja man skal være meget obs på hunden og sørge for vand hele tiden!! Der er meget varmt dernede!! Men jeg synes ikke det var så stort et problem for vi skulle jo også selv hele tiden sørge for at drikke nok - jeg har jo to små børn også - og når vi drak blev Vega også bare tilbudt noget....

• #6   9. jul 2008 Rikke B .- okay, så kan jeg godt se det.. Vi boede på camping plads, og der vil jeg ikke ligefrem kalde det for hundevenligt.. For der var ingen aircondition.. Så meget varmt, hele døgnet.. Vi så heldigvis heller ingen hunde nede i vores ende.. smiley

• #7   9. jul 2008 Vi havde også snakket om først at tage på camping dernede, men ombestemte os pga. varmen. Jeg kunne aldrig drømme om at tage en hund med på camping i Kroatien (måske hvis man var afsted i en campingvogn med aircondition men ellers ikke)

Kommentér på:
Hund i Kroatien?

Annonce