Hund i Kroatien? Hund i Kroatien?
Hej.
Er der nogen der ved hvad det kræver af vaccinationer for at få en hund med til Kroatien?
Jeg har snakket med min dyrelæge som ikke var sikker og henvidste mig til den kroatiske ambassade, de sendte mig videre til et andet nr som jeg ikke kunne komme igennem på??
Er det mon nok med EU-pas, Rabis vaccination og chip som i de fleste andre Eu lande?
sep 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 23 Svar: 505
Det er så også noget med at hunden skal registreres når du kører ind i landet - det blev Vega dog ikke - de så hendes pas ved grænseovergangen og det var så det.
Det bliver så straks værre når du skal have dyret med ind i EU igen (Kroatien er jo et 3. land som ikke er medlem af EU) Der skal hunden så bl.a. registreres af en dyrlægen inden for et døgn (mener jeg det er)
Jeg skal ærligt indrømme at det gjorde vi ikke!! Og vi havde ingen problemer med at have Vega med gennem så mange forskellige lande. Jeg synes du skal kontakte den danske ambassade i Kroatien for at finde ud af hvordan reglerne er nu.
Derudover vil jeg sige at det er fedt at have hunden med til Kroatien - vi havde ingen problemer med at have Vega med på restauranter osv. Der er dog en del strande hvor hunde er forment adgang!!
jan 2008
Følger: 3 Følgere: 2 Hunde: 2 Emner: 3 Svar: 10
Er jeres hunde ikke ved at omkomme dernede? Synes bare jeg så, så mange tyskere, svenskere og hollændere, som havde deres pustende, og meget overkogte hunde med sig..
De må da have enormt svært ved at vænne sig til den varme?
Ved bare hvordan man selv har det, når man kommer ned i den varme
sep 2007
Hun lærte også ret hurtigt at drikke af en vandflaske og hvis hun var tørstig når vi var på stranden gik hun hen og væltede en vandflaske for lige at fortælle hun ville have noget vand (hun gad jo ikke drikke af den vandskål der stod lige ved siden af :-)) Til sidst da vi var dernede valgte hun selv at sidde i solen frem for skyggen!! Vi boede i et hus dernede og vi sørgede ofte for at være hjemme i middagsvarmen så hun kunne ligge på de kolde klinker.
aug 2006
Følger: 46 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 305 Svar: 1.967
sep 2007
aug 2006
Følger: 46 Følgere: 50 Hunde: 4 Emner: 305 Svar: 1.967
sep 2007
Hund i Kroatien?