Flyve med hund i kabinen Flyve med hund i kabinen
Hej allesammen
Jeg er ret ny hundeejer, og her er mit første indlæg, og jeg tænkte, at hvis I ikke kan svare mig, så kan ingen
Vi skal til Kroatien i juni, når vores lille hvalp er omkring 6-7 mdr. gammel. Vi skal flyve fra Kastrup og mellemlande i Frankfurt på turen derhen og mellemlande i München på hjemturen. Vi har tænkt os at rejse med ham i kabinen. Vi flyver med Lufthansa, og der må han være i rejsetasken på mit skød (under sædet eller på mit skød spændt fast til min sele under start og landing). Men her kommer så mine mange spørgsmål, som jeg simpelthen ikke kan finde svar på:
1) Hvordan fungerer det rent praktisk med check-in?
2) Må han komme ud af tasken inde i lufthavnen, indtil vi går ombord? Ellers bliver det en enormt lang tur for ham, fordi vi har mellemlandinger i hhv. 3 og næsten 6 timer og skal flyve to gange halvanden time i hver retning
3) Kan I anbefale en taske, der opfylder følgende krav: max. 55x40x23 cm, flugtsikker, lækagesikker, bidesikker? (under hans fleecetæppe vil vi lægge Trixie Nappy-stueren underlag).
Er der ellers nogle gode råd, eller ting I gerne ville have vidst, inden I tog jeres hund med på ferie for første gang?
Og har nogen af jer måske endda erfaring med at have sådan en lille en med i Kastrup lufthavn og/eller med Lufthansa fly?
Da vi skal til Sverige her i påsken, er han allerede vaccineret mod rabies og har fået pas. Han er halvt coton de tulear og halvt langhåret gravhund (krop som en gravhund og pels som coton <3). Vi ved fra tidligere kuld med samme forældre, at han bliver op til ca. 5,5 kg som fuldvoksen.
jan 2018
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 9
Men jeg kan ikke finde sådan en, der opfylder kravene om max. størrelse
jan 2018
Okay, måske skal jeg bare tage chancen så. Jeg kan bare læse på de tyske hundefora, at især München, hvor vi skal mellemlande på hjemvejen, er ret rigide.
jan 2018
Ja, vi har faktisk allerede sådan en. Men den opfylder bare ikke størrelsesmaximum
jan 2018
Tak, Trine, den har jeg dog læst. Den besvarer bare ikke de spørgsmål, jeg har skrevet ovenfor
jan 2018
Vi skal såmænd bare på ferie i en uge hele familien - så der hører han jo med. Og han er kun 6 mdr. (næsten 7) til den tid, så jeg ville ikke nænne at rejse fra ham. Han er ikke særligt god til at være adskilt fra mig
jan 2018
De fleste hundeejere I min omgangskreds, har deres små hunde med sig på ferie i hele Europa, så det har jeg egentlig slet ikke som sådan sat spørgsmålstegn ved (de fleste kører bare i bil i stedet). Vi har lejet et hus med have og kommer ikke til at blive rendt over ende af andre turister.
Ift. varmen (ca. 24 grader om dagen i juni), så er jeg nu ret sikker på, at der også lever hunde i bedste velgående i et land som Kroatien
Hvis det viser sig, at Haolo slet ikke må komme ud af tasken i lufthavnen, så vil vi helt sikkert prøve at finde en hundesitter. Men selve turen i flyet er jeg egentlig ikke så nervøs for, da han flere gange har siddet i en transporttaske på bilture på én til halvanden time hvor han bare sover. Vi skal flyve halvanden time, mellemlande i nogle timer, og så flyve halvanden time igen.
jan 2018
jan 2018
Jo, det ville give mening. Men Lufthansa har nogle bestemte maximum-mål angivet. Og så har de heller ikke er krav om, at hunden skal stå under sædet - man må også have tasken på skødet med hunden spændt fast til ens egen sele (og hunden stadig i tasken).
okt 2009
Følger: 13 Følgere: 19 Hunde: 2 Emner: 78 Svar: 1.395
nov 2005
Følger: 4 Følgere: 36 Hunde: 4 Emner: 26 Svar: 1.775
aug 2012
Følger: 15 Følgere: 1270 Hunde: 3 Emner: 157 Svar: 3.304
Flyve med hund i kabinen