{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
955 visninger | Oprettet:

Tabu???? {{forumTopicSubject}}

Efter min tråd forleden, hvor jeg fik luft for min frustratione omkring min genbrugshund Balder, kommer jeg igen på banen fodi der efter jeg var hoppe ud, var en del inde over for at skrive at jeg da ikke måtte aflive, jeg skulle hellere sælge Balder.
Hvordan kan det være, at for nogle mennesker er det et must lige gyldigt hvad, så skal hunden bevare livet----
Læste dagen efter om den frygtelige mishandling af en schæfertæve på åben gade som der var linket til her---Idag har jeg af samme grund købt ekstrabladet fordi hunden var på forsiden--- Jeg kan så også læse, at hunden slet ikke tilhørte mishandleren den var chipset til en anden??????
Er det så endnu en omplaceringshund som fordi ejerne ikke har ville taget et ansvar har omplaceret hunden til denne forfærdelige skæbne????
Hvad er det lige jeg ikke kan forstå her-------
Balder har een gang boet hos en forfærdelig familie,
hvis jeg kaster håndklædet i ringen fordi jeg kan se at jeg ikke kan hjælpe ham, og han ikke har det godt---- Skal jeg så igen sende ham ud som omplaceringshund????
NEEEJ---- Hvorfor skulle jeg det????
Jeg holder utrolig meget af ham, og er nået meget længere end jeg troede det var muligt med ham---
Men jeg vil hellere aflive ham end sende ham ud til jeg ved ikke hvad.
Fortæl mig hvorfor det ikke er det jeg skal...
Og Please---- Ikke vanvittige råd, som at gå til hundetræning med ham--------------
Hvad tror I lige han har gpået til de sidste 6 måneder-----
Og ja kattene kan jeg leve med, at han jafter----
Men jeg kan ike leve med, en så usikker hund, at han skal angribe hunde som han kan se han kan kanøfle---
Så hvis han ikke kan løre det----- Det kan han formentlig--
Men måske tager det for lang tid------ og måske ender det inden da med at han har bidt en hund for alvor---??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tabu????
  • #2   9. jul 2008 Hej snow..
    ang Bianca, hunden fra avisen , manden der har mishandlet den, er søn til damen der ejer den.. hun ligger på sygehuset, og det var den ældste søn der skulle have passet den, men det var den yngste der mishandlede den.. der står på tekst tv at storebroderen får den udleveret...

    ang balder... det lyder til du har prøvet meget, og der er en grænse.. der er ingen grund til at omplacere en hund der ikk trives..


  • #3   9. jul 2008 Ja jeg vil bare sige at man ikke for alt i verden skal holde hunde i live, men det er vi jo enige om.

    Hvis du føler at du har gjort det bedst mulige for ham og det ingen ændring har givet i hans adfærd, så syntes jeg at han skal aflives.


  • #4   9. jul 2008 Tror måske du gør det rigtige ved at lade ham få fred,, tror bestemt ikk det hjælper at sende ham ud i ny famillie igen igen,, der er også begrænsninger for hva sån en hund kan blive ved at ha´ i hovedet,, som du selv siger, tænk hvis han havner ved sån nogen pshycopater (staves??)

  • #5   9. jul 2008 Lone.
    Ikke medhold. Vi har de meninger vi har.... Men jeg er ikke ejer af al verdens visdom---Så måske der var en vinkel som jeg havde overset---
    Det var det jeg kunne tænke---
    Og selvfølgelig vakler jeg. Det er et liv det handler om--- Og jeg har det også lidtg som mange andre har det går nok ja det gør---
    Men hvis det ikke går, så har der endnu ikke været nogen på banen, som har kunne tilføje noget nyt--- Måske er der ikke noget--- Og så må jeg gå den vej jeg skal gå..


  • #6   9. jul 2008 Nu er det sådan, at du er en erfaren hundeejer - og erfaren schæferejer.
    Enhver, der kender schæfere ved også, at dette er noget, der KAN høre til racen, men også at det mest er hanner, der vender sig mod hanner og tæver mod tæver.
    Din situation er lidt anderledes, hvor det er en han, der vender sig mod en ung tæve - DET er usædvanligt og en udtryk for en mentalt usund hund.

    Mon ikke, at dem, der reagerer mod dit synspunkt enten glemmer det eller ikke kender racen?
    Samtidig ved du jo, hvad hunden ellers indeholder, du ved, hvor meget arbejde der skal til for at forandre situationen og du kender prognosen.
    Det er der ingen andre, der har forudsætning for.

    For mig - helt sort hvidt. En schæferhan, der har hanhundeaggression mener jeg ikke bør aflives, hvis den ingen andre problemer har.

    Men det har denne hund.

    Så det er din vurdering, du kender hunden bedst.


  • #8   9. jul 2008 Bettina---Som om det er en garanti for at nu er det fryd og gammen, at det er den ældste søn---Gud fader bevares---
    Jeg ser rødt nu---- Den hund skal da under ingen omstændigheder i nærheden af sin gamle familie---- Ikke rettet mod dig, du er jo bare budbringer--- Men kors en sindsyg beslutning-
    Se på hendes øjne, hvordan kan nogen være så syge i låget så de mishgandler en sådan hund...
    Og så tilbage til samme familie igen----


  • #9   9. jul 2008 Ch. Netop.... Måske kan jeg få det ændret i tide--- Men under ingen omstændigheder skal han i fremtiden have den adfærd---- Han skulle jo være papfar for de hvalpe som forhåbentlig kommer til næste år.
    Kan godt forstå han kan være usikker fortsat, meeen--


  • #10   9. jul 2008 Snow: Helt enig med dig!

    Hunde skal ikke holdes i live for enhver pris og ikke alle hunde, der har haft en forkert opvækst skal nødvendigvis trækkes igennem træning, kastration og adfærdsterapi. Har man først en gang set en forvirret, frustreret og bange hund (som din Balder vist er), må man forstå, at aflivning i mange tilfælde er det beste for hunde. Den skulle have været hjulpet helt fra starten af! Den slags hunde skal (hvis de skal noget som helst) overtages af MEGET erfarne hundemenneskerog selv her kan arbejdet være forgæves.
    Jeg forstår ikke, at så mange vanskelige hunde i første omgang ender på internater. Rigtig mange af dem ender alligevel bare medfiasko. Skulle jeg (Gud forbyde det) nogensinde blive nødt til at sende min hund på internat, skete det kun, hvis hunden var en "god" hund - ikke fordi den havde problemer.

    Alle hunde kan ikke reddes,men måske kan oplysning med tiden redde dem, der kommer efter.

    Håber du finder den løsning for Balder, som du selv finder bedst.



  • #11   9. jul 2008 Kunne du bare få en til at "lægge hvalp til" ved et møde, så du kunne få tjekket, om hans usikkerhed i også er rettet mod så små hvalpe.

    Nu kan jeg ikke huske, hvor gammel han er - men kommer i tanker om, at jeg synes ofte jeg ser, at unghunde SLET ikke kan finde ud af læse hvalpe. Men faktisk stille og roligt bliver gode guider for dem, når de bliver lidt ældre...



  • #13   9. jul 2008 ... Men uanset om han gør hvalpene noget eller ej, vil hans usikkerhed måske "smitte" til dem, hvilket de i hvert fald ikke har brug for...

  • #14   9. jul 2008 snow..
    ved godt det ikk var rettet mpd mig.. men jeg er fuldstændig enig, den skal IKKE tilbage, men det lader det til den kommer....

    stakkels vov..


  • #15   9. jul 2008 Alt skal og kan ikke reddes.. !

    Du prøver at få denne hund,til at fungere og det er dig der skønner om han skal videre eller skal ha fred.. Ingen andre..

    Nogen er villige til at frelse alt.. men ikke for hunden skyld,nok nærmere dem selv og omgivelserne


  • #16   9. jul 2008 CH. Lægge hvalp til??? Pyh ha da, Måske ja.
    Dwet med unge hunde og usikkerhed, ja måske, men jeg har jo haft flere unge hanhunde samtidig med hvalpe, og det har værfet rigtig godt--- Men de har så heller ikke været i tvivl om hvad de skulle kanøfle og hvad der ikke var i orden.
    Men han for jo også lige i sulet på Lady da han flyttede ind, hvilket overraskede mig meget, fordi jeg ikke tidligere har oplevet hanhunde gøre sådan.
    Tro jeg snakker med kennelen om ham---- Tager ham evnt med næste gang jeg skal besøge min hvalp, og viser ham den????????


  • #17   9. jul 2008 Jeg er fuldstændig enig med dig.. Vi kan og skal skisme ikke redde hele verden.. det er ikke syndt, at aflive et dyr.. tværtimod siger du farvel på en god og værdig måde.... Folk der skriver den burde omplaceres, har enten ikke sat sig ind i tingene ang. Balder eller også må de være godt dumme.
    Måske begge dele...
    jeg skammer mig også når jeg læser diverse indlæg med hunde der har bidt deres ejere/børn, andre hunde m.m... Og svaret guhjælpemig er, at hunden skal omplaceres eller endnu bedre på internat.
    CHRIST!


  • #18   9. jul 2008 snow, vi var ude for næsten det samme, vi havde taget en omplaseringshund på 2,5 år til os, og fik at vide han skulle væk da han ikke kunne enes med den anden hanhund de havde. Der gik ikke lang tid før vi kunne se at den var angst, den havde bestemt haft mange dårlige oplevelser med koste, fluesmækkere og grydeskeer, og den blev bange og gemte sig og hvis vi prøvede at lokke ham frem, så bed han fra sig.

    vi fik ham kastreret og fik kontakt til en adfærdsbehandler, og hun gav os nogle redskaber, men efter 8 mdr. måtte vi opgive, da han bed vores datter, så hun skulle på skadestuen og have penicillin og vaccine oveni.

    Det værste var at han bed uden varsel, ingen knurren, slikken om mund eller viste tænder eller noget, og vi turde simpelthen ikke beholde ham da vi aldrig ville kunne stole 100% på ham igen.

    Vi fik ham aflivet samme dag i samråd med adfærdsbehandler og dyrlæge.

    hårdt, men nødvendigt.

    Du ved selv hvad der er bedst for hunden, uanset hvad andre siger:


Kommentér på:
Tabu????

Annonce