{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.008 visninger | Oprettet:

Tabu-----???? {{forumTopicSubject}}

Ja det er det nærmeste jeg kan komme på, når snakken falder på, at ville kunne forsvare sig selv og sine kære. Så er fanden løs i Laksegade....... Tænker på tråden fra i går....bl.a.
Så råber koret: Vold avler vold. Hmm. Jamen hvorfor skal alle vi ikke voldelige bare stå model til at blive plyndret, voldtaget, få flået sin lille vuffer, eller blive gennembanket.........
Hvad er det så lige vi gør for at udløse den vold???????
Er det måske bare fordi vi ikke forsvare os????
Jeg vil til enhver tid efter bedste evne forsvare mig, men mine medfødte evner er begrænsede, så hvorfor er det så lige det er så forkasteligt, at hvis jeg boede et sted som var præget af den meningsløse vold, anskaffede noget som jeg klunne forsvare mig med....??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tabu-----????
  • #1   9. sep 2008 kender ikke den tråd du omtaler..
    Men jeg tror da klart at alle ville forsvare sig selv hvis de kommer i en situation..


  • #2   9. sep 2008 forstår ikke helt tråden?

  • #3   9. sep 2008 Er ikke sikker på jeg er helt med.
    Men o hvis jeg f.eks. blev overfaldet så ville jeg da slå vildt omkring mig og prøve at gøre så meget skade på overfaldsmanden som muligt forsvare mig.... Det ser jeg da heller intet galt i, og tror jeg heller ikke der er mange andre der gør?

    Men jeg kan jo ikke anskaffe en pistol og gå rundt med som forsvar... Eller en stor kniv for den sags skyld... Og derfor altså heller ikke en hund som våben (går udfra det er der du vil hen)... Det ville jeg i øvrigt heler ikke byde hunden.


  • #4   9. sep 2008 Nu vil jeg lige starte med at jeg ikke ved hvad du omtaler.

    Men det er svært at sige hvad man ville gøre ved et overfald, men jeg har da bestemt overvejet at anskaffe mig noget jeg kan forsvare mig med.


  • #5   9. sep 2008 Jeg prøver at sætte et link ind, men ved ikke om jeg kan hunde frygt Hed tråden.

  • #6   9. sep 2008 Nu var spørgsmålet jo ikke om man måtte forsvare sig selv eller sin hund. Spørgsmålett drejede sig om at indkøbe en peberspray eller stungun (støder) og gå rundt med i tilfælde af at ens hund blev overfaldet.....
    Men hvor går grænsen?
    Bruger man den på hunden der kommer fræsende og hvor man ikke kan læse signalerne?
    Bruger man den på manden der virker truende og man føler sig berettiget dertil, dog uden at han har gjort noget endnu?
    Tager man den med ud, når man går mmed sin hund tager man den nok også med når man skal ned på tanken at handle...eller når man går i byen.


  • #7   9. sep 2008 Lise. Jeg læste da fra starten af,at det var trådopr. hensigt kun at bruge dettte redskab, hvis hendes hund var i fare for at dø af sine kvæstelser........Jeg læste ikke på noget tidspunkt andet.............Desværre var det kun et par stykker som deltog, der for synes jeg det skal op igen.

  • #8   9. sep 2008 Jeg ville aldrig bruge den på et dyr, kun på et menneske som havde angrebet mig og hvor jeg intet kunne gøre for at slippe væk.

  • #9   9. sep 2008 Aaah ok, så er jeg med... Ens muligheder for at beskytte hunden altså.

    Ja jeg beklager men jeg tvivler på at en peberspray nytter... Det har været vist før, hvr man har brugt dette mod hunde, og nej hunden er ikke rendt væk af den grund.

    Noget andet er at herinde kan man læse om "overfald", hvor jeg virkelig ikke mener der kan være tale om overfald. 2 hunde mødes i hundeskov og skal lie have sat rangordenen på plads. Ingen kommer til skade, men de tumler lige og knurrer osv...
    Herinde står der så "min hund blev overfaldet og bidt" osv... Billeder viser... tadaaa -ingen skader eller måske et par hår der mangler.

    Tænk hvis denne hundeejer havde "forsvaret" sin hund med stungun eller peberspray... Ja var det min hund det gik ud over så var jeg da brændt helt af... Alt efter hvordan sådan en peberspray anvendes kan den faktisk lave øjenskader + at det jo self er synd for hunden...

    Ne jeg håber dælme ikke det bliver virkelighed at alle og enhver render rundt med den slags.


  • #10   9. sep 2008 Jeg vil sige boede jeg sådan et sted som de viste i station2 i går ja,så ved jeg ikke helt,for så tror jeg sku godt jeg kunne finde på at gå med noget... For dem som havde de muskelhunde i det program havde dem ikke af venlige grunde eller fordi de elsker dem,men for at beskytte sig selv og for at få et bedre ry.. synd for dem som har dem fordi de elsker dem..

    så kommer helt an på hvor jeg boede henne.. her hvor vi bor kunne jeg ikke drømme om at ha noget på mig da alle er venlige(en lille by)


  • #12   9. sep 2008 Ja boede jeg sådan e sted så var eg jo nok flyttet derfra hurtigst muligt. Jeg gad virkelig ikke bo et sted hvor man må gå rundt med diverse våben for at beskytte sig selv og hunden

  • #13   9. sep 2008 Jeg kan læse jeg ikke er den eneste der så station 2 igår. Ja undskyld mig, men det program skræmte virkelig mig. Jeg vil ikke leve i sådan en verden, jeg vil kunne gå på gaden uden at være bange for at blive skudt.,

  • #14   9. sep 2008 Tak Lise, jeg kan ikke finde ud af at sætgte link ind desværre.....
    Michelle, Ja der skrives ofte overfald når det kun handler om udfald fra hunden...................

    Hvis jeg var tvunget til at bo et sted, hvor det var almindeligt at hunde overfaldt andre hunde for virkelig at slå dem ihjel, så ville jeg da anskaffe mig en stungun.......... Men desværre ville jeg ikke ane hvor den skulle købes.


  • #15   9. sep 2008 Snow -det er nemlig det. Og jeg ville dælme være ked af hvis sådanne folk rendte rundt med våben så de lige kunne stikke min hund ned i forbifarten eller noget...

    Jeg synes det er en helt gal tankegang.. Hvor er vi henne hvis vi alle skal til at gå med våben... Og hvad er det næste -bliver disse våben så virkelig kun brugt på overfaldshunde???? Eller måske osse lige dumme Birthe der var lidt træls i byen sidste weekend?

    Hvad er det for en verden vi lever i, hvor man nu skal være bevæbnet til tænderne for at lufte hund???

    NEJ jeg ville dælme ikke have en stungun og ej heller ike peberspray. Forsvarlig omgang med sine hunde er et skridt på vejen.
    Jeg tror ganske enkelt ikke at hundeoverfald er så stort et problem som det gøres til
    JO det sker, og self sker det oftere nogen steder end andre. Men sammelignet med antallet af hunde i i Danmark tor jeg faktisk ikke problemet er kæmpe.

    Og så forstår jeg ikke hvordan ens hund kan blive overfaldet både 5,6,7 og 8 gange.
    Hvad gør i når i går tur? hvor går i henne? For jeg har dælme adrig oplevet de overfald. Hverken her hvor jeg selv bor, eller andre steder i landet hvor jeg har haft hunden med


  • #16   9. sep 2008 Jeg tror på vores grundlov. Jeg tror på, at et demokratisk samfund kun kan bestå ved en lovgivende, en udøvende og en dømmende magt.

    Hvis vi selv begynder at uddele straf til dem, vi synes har fortjent det, så spiser vi vores eget demokratis allermest grundlæggende fundament.


  • #17   9. sep 2008 Helt enig CH

  • #18   9. sep 2008 JN -det var så mig der skrev at det ikke altid virker. Og det betyder skam ikke at det ikke gør ondt/svider osv, men derimod at det ikke altid stopper et angreb af den grund.

    Jeg kan sagtens følge din frustration, og jeg mener da bestemt osse det er dårligt at man ikke trygt kan lufte sin hund. Jeg mener bare ikke at det er i orden at gribe til ulovlige våben.


  • #19   10. sep 2008 jeg kan ikke se hvad problemet er,jo jeg kunne helt sikkert godt finde på at købe sådan en,hvis jeg bor et sted som fx. der hvor de viste i station 2 hvor folk ikke kan finde ud af at passe deres hunde ordenligt..

    For kom der en hund hen til vores og bed den skulle den sku nok slippe på en eller anden måde,for vil bestemt ikke bare stå og glo og se vores hunde blive flænset,og gør man det tjaaaa så synes jeg sku ikke man fortjener en hund(min mening)vil til en hver tid forsvare min hund hvis der skulle ske dem noget.
    om det er med spark,sådan en stød dims er sku lige meget.. det er hunden den skal bruges på,og man gør det jo kun hvis den anden hund BIDER


  • #20   10. sep 2008 Tyson..... Lige netop............Jeg tror heller ikke det er lige i sådan en situation jeg ville tænke på grundloven...........

  • #21   10. sep 2008 Det er derfor, det er så fint, at man - i et roligt øjeblik, kan træffe beslutning om man vil være bevæbnet eller ej ;o)

    DER kan man nemlig tænke på grundloven - og alle de andre gode grunde til ikke at gå med våben ;o)

    Affekt er en ting - men at medbringe våben er en bevidst beslutning og en accept af, at man måske kommer til at bruge det.


  • #22   10. sep 2008 Kloge ord der kom fra CH....((o;

  • #23   10. sep 2008 Det famøse omtalte våben, er der nogen som har et link, så jeg kan se hvordan sådan en sag ser ud?????
    Er det sådan en som jeg i en tråd for længe siden omtalte en opdrætter og træner bruge, så den lå ned og spjættede.... den gang fik jeg at vide at det slet ikke kunne lade sig gøre at give en hund så meget stød... men hvad ved jeg.
    CH. ja sådan kan det også anskues--- men det er jo så en hypotese, for forhåbentlig kommer vi aldrig til at leve et sted som er så farligt----------og mine vuffer kan sikkert også bide fra sig.........Men nu hvor jeg har den bette på 9 uger, så har jeg da en enkelt gang i denne første uge, hvor jeg synes hun var enormt skrøbelig, tænkt på hvordan det må være at være ejer af de bitte små racer..................


  • #24   10. sep 2008 Jeg kan også med hjertet forstå, at folk er bekymrede for deres små hunde. De er udsatte, det er der ingen tvivl om.

    Der er bare for mig nogle klare grænser for, hvilke tiltag man som privat person kan tage.

    Som nævnt i den anden tråd kunne jeg være meget bange for, at sådanne våben ville blive brugt enormt aktivt, specielt set i lyset af de definitioner om overfald og angreb man bl. a. ser herinde.
    Jeg er bange for, at det bare ville betyde, at en anden gruppe hunde blev ofre - ikke at man kom djævelskabet til livs.

    Jeg kan da tydeligt se vores race - som de snakker og larmer, når de er sammen med andre hunde. Her ville de meget ofte blive misforstået og uvægerligt blive ofre for en lidt for løs hånd, der får fat i spray eller stungun...

    Nej, det er ikke løsningen...


  • #25   10. sep 2008 jeg synes ikke man ska bruge stunguns, pebersprays osv hverken på mennesker eller dyr! der går min grænse..

    jeg synes det fysiske forsvar er det bedste.. jeg har sparket en løs labrador som satte sig i ryggen på noddie


    og bare lige en tilføjelse til mennesker

    jeg synes at folk burde gå til selvforsvar istedet for at købe stunguns osv..:)

    jeg har gået til kampssport i 10½ år, og jeg har fundet ud af at det virker når uheldet er ude, og man møder en nar der lige ska prøve at overfalde en..så et ordentligt lag tæsk i selvforsvar og en godlåsog et opkald til politiet anbefales herfra...



  • #26   10. sep 2008 men det bedste vi alle kan gøre som er det bedste forsvar med hensyn til vores hunde er: HA ALTID HUNDEN I SNOR... på den måde ka mange "overfald" undgåes


    og ja CH er en klog kvinde.. gir hende altså ret idag


  • #27   10. sep 2008 nå men jeg hopper i køjen. ved ikk lige hvornår jeg er online igen.. er lidt fnidder med mit internet.. så jeg lukker debatten midlteridigt fra min side af.. men i må gerne diskuterer videre:D

  • #28   11. sep 2008 Gæt hvem--> desværre tror jeg bare altid at der vil være nogen som har deres hunde løse,jeg har altid sagt kommer der en løs hund hen til vores mens vi har den i snor og angriber(bider)og det ikke virker at sparke slipper jeg dem løs da de skal ha lov at forsvare sig selv..

    CH kender det med at hunde snakker og larmer meget i leg det gør vores rigtig meget,mange tror de er i kæmpe kamp med hinanden,og kan ikke forstå vi ikke siger stop,men vi kender vores hunde,og ved hvornår det er for meget..


  • #29   11. sep 2008 jeg synes det var en ualmindelig grim tråd... så jeg siger stadig.... helt ærligt, vi er hundefolk og burde ikke gå ind for stød.... og ja... vold avler vold...



  • #30   11. sep 2008 Kan jeg slutte med at konkludere, ja vi skal nødigt hen hvor vi tager sagen i egen hånd.... Og nogle vil så måske opleve, at deres hund mister livet ved et overfald, som en del allerede har Bl.a. her oppe hvor jeg selv bor. Jeg tror at hvis men selv engang står som tilskuer, til at ens lille hund bidews ihjel, så får man måske en anden ingangsvinkel.... Indtil da, må vi tage debatterne, enig behøver l vi jo ikke være.

Kommentér på:
Tabu-----????

Annonce