{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
13.941 visninger | Oprettet:

Hunden med til Tyskland {{forumTopicSubject}}

Hej....

Vi overvejer at tage en een dags til Tyskland og i HansaPark med ungerne i næste uge. Men vi kan ikke nå at få lavet et pas til ham eller få ham rabies....

Kan han risikere at blive sat i karantæne ved grænsen eller hvad kan der ske?????

På forhånd tak for hjælpen


Kommentarer på:  Hunden med til Tyskland
  • #3   11. jul 2008 Vi har ingen som kan passe ham, og vi vil ikke lade ham være alene hjemme i sommerhuset i 12-15 timer, derfor tager vi ham med.

  • #4   11. jul 2008 jeg ville også få hunden 'afsat' synes det må være stressende for ham med så meget larm og mange mennesker:-) til dit spørgsmål, jeg tror han kan blive sat i karantæne, og det vil sikkert også koste en pæn bøde, hvis i bliver stoppet:-((

  • #5   11. jul 2008 smiley nej det kan jeg godt se er et problem.

  • #7   11. jul 2008 nu ved jeg ikke hvor i skal køre fra, men der var en der skrev i en tråd herinde den anden dag, at ved Tønder grænsen, er der en hundepension hvor det koster ca 100 kr. De havde brugt den i forbindelse med en endagstur mener jeg:-)

  • #9   11. jul 2008 Vi kan ikke lade ham være alene hjemme i et sommerhus, som ikke er vores og fordi han aldrig har været alene i så lange timer....
    Jeg synes det er syndt for hunden at være alene hjemme i så mange timer, hvor han ikke kan komme ud og tisse eller hvad han nu skal....

    Vi har haft ham med før, men da var vi uvidende om de ting, og er først nu opmærksom på det.


  • #10   11. jul 2008 I kan risikere at han bliver smidt i karantæne ja..

  • #11   11. jul 2008 Vi kører fra Marielyst til Rødby, og tager færgen derfra som vi har gjort det før.



  • #13   11. jul 2008 Tak for hjælpen, men vi kører ikke hele DK rundt for at sætte ham i pleje hos fremmed menneske, så tager vi heller chancen og tager ham med. Han skal jo ikke en tur op i rutchebane. Og så er han sammen med os og kan komme til at tisse, når han skal og ikke vente 15 timer, førend vi kommer tilbage igen.

  • #16   11. jul 2008 God ide.. Så kan han istedet blive sat i bur hos politiet og i kan få X antal tusind i bøde istedet for at sætte ham i pension for en dag............

  • #17   11. jul 2008 Ja det forstår man jo så ikke..

  • #18   11. jul 2008 Jeg vil IKKE overlade min hund til vildt fremmed mennesker i een dag. Hvorfra skulle jeg kunne vide at det er trygge omgivelser??????
    Som skrevet tidligere har han været med i HansaPark før og har ikke taget skade af det. Han er vant til at være med hvor der er mange mennesker og har ingen problemer med det.
    Men jeg tror jeg stopper her for enige bliver vi nok aldrig.


  • #19   11. jul 2008 Jeg tror skam heller ikke han tager skade af at komme med i hansapark. Men der er nogle regler for at tage en hund med til udlandet som skal følges. Gør man ikke det bliver hunden sat i karantæne og man får en bøde så man måske kan huske det til næste gang. Hvorfor sætter du den ikke i hundepension, de arbejder trods alt med at passe hunde. Er sikker på der er MASSER af folk herinde som kan anbefale kanoner steder

  • #20   11. jul 2008 Det er ikke hansapark jeg snakker om.. Men du bryder loven.. og hvis I bliver taget, så er det jo mere end et døgn han skal sidde..

    Det er måneder.. Det er måske bedre???


  • #22   11. jul 2008 lillen: linket virker ikke her;-))

  • #25   11. jul 2008 Sårn her:

    (link fjernet)


  • #28   11. jul 2008 hehe.. ja og jeg kan jo kun anbefale Lillen *S*

  • #29   11. jul 2008 Hej Rikke
    Har lige hørt i regonalen at der er meget lang kø ved færgen, det er den store udrejsedag i dag.
    du skriver i har haft ham med før, hvor langtid siden er det, en rabis vacc, holder 1 år , det er når har vacc hvalpen, når den så bliver igen bliver vacc holder den i 3 år inden den skal vacc. igen, ang. hunde pas så er der ikke ventetid på det, ring og tal med en dyrlæge i området, og fortæl om problemet.


  • #32   11. jul 2008 Alle snakker om karantæne men hvad med smittefaren?? Jeg ville ikke turde at tage afsted og tage hunden med velvidende om alle disse risiko.
    1. karantæne
    2. smittefare med døden til følge
    3. super stresset hund


  • #35   11. jul 2008 Tror i det er så slemt at tage hunden med rent stressmæssigt? Det er vel ikke værre en en tur ind på strøget i københavn

  • #40   11. jul 2008 Jeg ved ikke om I alle sammen har meget svært ved at læse, men ihvertfald bad jeg ikke om jeres kommentar til hvor vidt i ville tage hunden med eller ej!!!

    Jeg spugte ganske enkelt:
    Kan han risikere at blive sat i karantæne ved grænsen eller hvad kan der ske?????

    Men måske skulle i læse spørgsmålet inden i giver jeres mening tilkende om hvad i synes.... Hvad jeres personlige mening er, Den er jeg p.... ligeglad med!!!!
    Ville jeg vide jeres holding til om vi skulle tage ham med eller ej i en forlystelsespark, så havde jeg spurgt om det!!!


  • #45   11. jul 2008 Jeg synes det er så fantastisk at på dette forum er alle nogle rene engle som alle overholder loven... Aldrig går overfor rødt lys, overholder hastigheden på vejene mm...

  • #47   11. jul 2008 At bryde loven på den ene eller anden måde er strafbart.... Eller hvad????
    Men igen rene engle herinde finder man ikke andre steder åbenbart



  • #48   11. jul 2008 Hej Rikke
    Har du læst det jeg har skrevet.


  • #51   11. jul 2008 Hej Dyssemosen-Hanne B

    Ja tak, men jeg har snakket med vores egen dyrlæge i dag og han skal vaccineres 3 uger før vi skal afsted ;-( Så det kan vi ikke nå.
    Vi har haft ham med de sidste 2 år uden noget som helst....



  • #54   11. jul 2008 Det gør vores ferie ligesom IKKE....


  • #57   11. jul 2008 indrømmer gerne at jeg tit går over for rødt hvis der ingen biler er
    kører i tog uden at betale

    det er kun mig selv det går ud over

    at tage min hund med til Tyskland uden pas eller vaciner går ikke ud over mig, men min hund

    et er hvad jeg udsætter mig selv for, noget andet er hvad jeg udsætter andre for

    hvorfor ikke bare finde steder i Danmark i kan tage hen, få givet hunden det den nu skal have og så tage i Hansapark når alt er i orden


  • Bitten B
    Bitten B Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 7
    #58   21. maj 2013 Jeg skal have min Papillon med gennem Tyskland, Slovenien, Kroatien og Østrig. Jeg ved at alle lande er med i EU og Kroatien bliver pr. 1. juli d.å. Hunden skal have et pas, chipning, id-mærkning og vaccination, der gælder. Det sidste er "eksperterne" ueninge om - han er 2 1/2 år og blev vaccineret sidste år - så vaccinen gælder endnu....men skal jeg for en sikkerheds skyld lade ham revaccinere? Hvorfor skulle jeg rundt omkring Fødevarestyrelsen, Udenrigsministeriet, diverse Ambassader, førend jeg fik et klart svar? De talte om, at min hund også skulle i karantæne, når den nu var i transit. I transit? Det er den jo IKKE. Jeg ringede også til Fødevarestyrelsen, som så fortalte mig, at det ikke var så indviklet endda. Nej da....!!!

  • #59   21. maj 2013 Jeg ville ikke tage ham med, men få ham afsat hos f.eks. Lillen.
    Du er hunde ejer, du er Mor, måske du burde tænke på både hunden og børnene? forestiller mig ikke det bliver ret morsomt for nogen af dem hvis det går galt....


  • #60   21. maj 2013 husk Rabis vaccine.

  • Bitten B
    Bitten B Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 7
    #61   22. maj 2013 Hold da op! Jeg har rejst rigtig meget med min hund - men kun fløjet. Jeg har naturligvis overholdt alle love, vaccinationer, pas etc. og rejst i transit. Jeg har aldrig haft problemer - aldrig - jeg har engang måttet ventet 1 time på at få ham udleveret i en spansk lufthavn - men kun fordi de var langsomme. Derimod har han været meget syg af skovflåter herhjemme i haven - både naturbehandling og kemisk behandling. Det ville da være interessant at høre om dem, der har oplevet karantæne af hund - for Fødevarestyrelsen har vejledt mig - og intet problemer med hunde med til de EU lande, jeg har nævnt. Det er trods alt ikke et U-land, han skal til!! Hvorfor afskrække, hvis man kan læse sig frem til oplysningerne. Livet er farligt - og vi vil jo både være sammen med familien og hunden. He ha - God rejse!!

  • Bitten B
    Bitten B Tilmeldt:
    mar 2011

    Følger: 1 Svar: 7
    #62   22. maj 2013 PS Fødevarestyrelsen arbejder pt på at få deres side opdateret hvad angår rejse med hund - men jeg ville aldrig tage min hund med til Sverige og Norge...så meget er sikkert. Diverse links overfor virker ikke. Bare til en oplysning.

Kommentér på:
Hunden med til Tyskland

Annonce