{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.241 visninger | Oprettet:

Hunden med til Sicilien {{forumTopicSubject}}

Jeg står i lidt af et dilemma.. Manden har søgt en 5 års udstationering på Sicilien som, hvis han får jobbet, kræver at vi flytter dertil og bor efter nytår.. En kæmpe mulighed som vi absolut ikke vil takke nej til..

Dilemmaet ligger så i min største kærlighed, nemlig Zila, som er i en alder af nu 10, snart 11 år.. Jeg ved simpelthen ikke om jeg tør tage hende med og om hun kan klare det..

Zila har som 3-årig haft meningitis, hvilken hun blev erklæret rask for.. Nu har hun imidlertid fået konstateret Cushing, som hun skal medicineres for resten af livet og så har hun gennem de sidste 2 år haft kæmpe problemer med ørerne.. Derudover har hun fået en stor knude på den bagerste del af brystet, som vi ikke ved hvad er og som vi har fravalgt at få undersøgt da det vil kræve operation og 6 uger med "lampeskærm" hvilket jeg ikke vil udsætte for efter alt andet hun har været igennem..

Hun er en fantastisk glad og livlig hund stadig, som ikke har ondt eller mistrives af hendes sygdomme, så at aflive hende vil jeg også have svært ved, da man i mit hoved ikke afliver en sund og "rask" hund..

Jeg ved godt der er et halvt år til og meget kan ændre sig mht hendes helbred og det er jo slet ikke sikkert han får jobbet, men hvad ville i gøre og er der nogen der har nogen erfaring med udenlandske dyrlæger og i det hele taget det at flytte til udlandet med hund? Vil de mon kunne ordinære mod hendes Cushing og behandle ørerne som med garanti kommer til at bøvle igen og hvad med den dag hvor det ulykkelige sker at hun bliver så syg hun skal aflives, kan man så få hende aflivet sikkert dernede?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hunden med til Sicilien
  • #1   27. jul 2017 En af mine veninder havde sin hund med til Korea, da hendes mand var udstationeret i et års tid.

  • #4   27. jul 2017 Hun behøver ikke nødvendigvis komme med i flyet.. Vi skal have kørt vores biler derned alligevel..

  • #6   27. jul 2017 Selvfølgelig dør en hund ikke af en køretur. Tænk hvor mange dyr der importeres og eksporteres på daglig basis. smiley

  • #8   27. jul 2017 Tja, jeg er 44 og har mange sygdomme i bagen. Jeg ville da nødig efterlades. smiley

  • #9   27. jul 2017 Hun er vant til lange køreture og også sejle.. Hun har aldrig været ude at flyve og det tror jeg heller ikke jeg vil udsætte hende for, men nu var det så slet heller ikke transporten mit spørgsmål drejede sig om ??

  • #10   27. jul 2017 Jeg kan "kun" tale for dyrlæger i Rom.
    Men de er sindsyg dygtige.
    Dels har man "no kill" politk, dvs man prøver at lappe sammen på "hvad som helst", så de har stor erfaring.
    Dels er dyrlæger meget billige ( i hvert fald i forhold til de danske), så måske bliver de brugt lidt mere.
    Så jeg ville da ikke være bange for at tage Zila med smiley


  • #11   27. jul 2017 Det var et rigtig dejligt og lettende svar at få Inge.. Kan ikke lade være at have sådan en knude i maven mht om de måske vil kunne forstå hvad Cushing er, om de ved hvordan hun skal behandles og hvilke piller og dosis hun skal have og om forløbet med ører vil blive en laaang proces osv osv..

  • #12   27. jul 2017 Jeg kan kun sige, at jeg har været imponeret.
    F.eks blev Freja steriliseret.
    Jeg afleverede hende kl.16.30 og kl.18.30 kunne jeg hente hende.
    Næste morgen var hun fuldstændig frisk.
    Hov det skal måske lige med, at det blev lavet med kikkert.


  • #13   27. jul 2017 Der findes heldigvis også mange kompetente dyrlæger i andre lande, ellers ville det da se sørgeligt ud. Jeg bruger tysk dyrlæge til de mere komplicerede ting for bare samme. smiley

  • #16   28. jul 2017 Hø hø hvor "sjovt". De fleste herinde er efter dem, der omplacerer deres hunde, når de når op i alderen. Men det er helt fint enten at omplacere eller aflive en syg og ældre hund, når rejsen går til Italien, i stedet for at man bare tager den med. Det er jo ikke enden af verden. Det er såmænd stadig EU, og der findes stadig dyrlæger dernede. Men moral er godt, og dobbeltmoral...... tja.

    Nå ja, nu er der jo ikke tale om, at det er et ophold dernede på et par måneders varighed, hvor man så kommer hjem igen. Der er derimod tale om en længerevarende udstationering, hvor man må påregne, at den vil vare resten af hundens levetid. Hvad gør i, når i flytter? Omplacerer jeres ældre, syge hunde?

    Er det ikke bedre, at hunden flytter til Italien med den familie den kender og elsker, fremfor den skal flytte hjem til nogen, den ikke kender, som ikke kender hunden eller dens behov, og den måske ender med en aflivning alligevel?


  • #20   28. jul 2017 Tak for alle jeres svar og især bekræftelsen på at de italienske dyrlæger er fantastiske smiley

    Jeg tror vi tager hende med og lader hende nyde sit otium på Sicilien.. Min mor kunne nok godt have beholdt hende, men nu hvor hun har Cushing, som er en fast udgift i piller på 400,- om mdr og hun døjer så meget med ørerne at vi render til dyrlæge hver måned, så vil jeg ikke byde andre at få hende..

    Derudover ER det min bette baby, så det er KUN hendes ve og vel jeg tænker på og kræver det så at vi skal køre 2-3 dage i bil med hende kontra flyve i 2 timer, så er det det vi gør..

    Min bekymring lå primært i om hun/vi kan få den hjælp hun behøver hvis vi tager hende med os og det lyder det til vi kan smiley

    Jeg kommer jo til at være hjemmegående dernede under alle omstændigheder og være hos hende, men hvis ikke det havde været forsvarligt for mig at tage hende med og hun ikke kunne få den hjælp hun behøver, så var frygten at en aflivning havde været nødvendig, hvilket jeg absolut ikke nænner at tænke på sålænge hun har det godt og trives selvom hun er syg smiley


  • #21   28. jul 2017 Det lyder som en klog beslutning smiley
    Hvor på Sicilien skal I bo?


  • #22   28. jul 2017 Omkring Catania smiley Han har jo ikke fået jobbet endnu, men vi er ret sikre på han får det, så vi er i fuld gang med at se på boliger i områderne omkring basen smiley

  • #23   28. jul 2017 Det er jo genialt.
    Der er nemt at flyve til for den danske familie og venner, så I ikke er så langt væk smiley .
    Det bliver en oplevelse for resten af livet.


  • #24   28. jul 2017 Jeps og kun 2400,- tur/retur, så er sikker på vi får meget besøg smiley

  • #25   28. jul 2017 Så løber du aldrig tør for saltlakridser smiley

  • #26   28. jul 2017 Hvordan har hun det med varme.

    Der er ekstremt varmt i sommermånederne på øen.


  • #27   28. jul 2017 Narhj.. 33 grader gennemsnitligt i de varme mdr, det tror jeg tøsen vil have det fint med.. Hun gør ikke andet end at ligge og sole sig i haven eller gemme sig under sin dyne i huset når der er max grader herhjemme, så tror faktisk hun vil nyde det selvom hun nok kommer til at savne sne om vinteren smiley

Kommentér på:
Hunden med til Sicilien

Annonce