har brug for råd! langt har brug for råd! langt
efter et par uheldige situationer som vi jeg troede vi kom godt ud af. kan jeg tro om igen, kort og det lange er at da titan var næsten 11 uger blev vi overfaldet af en fremmed løs hund i området hvor jeg bor en sen aften, titan kom ikke tilskade men det gjorde jeg og måtte på en tur på hospitalet, efter der havde kom der en ændring i hans adfærd over for andre hunde.. men det arbejdede vi med og kom rigtig godt med og det hele var bare lutter og lagkage. her for et par mådender siden var vi så i skoven det er en hundeskov og det er tilladt for hunde at løbe rundt uden snor, der kom vi kort sagt i turmult med et par hvor konen står længere væk og kigger mens manden kommer hen til mig, han tager fat i min arm og siger jeg skal min køter i snor, jeg siger så at det er tilladt at hunden går uden snor og han ikke er til gene for dem og han skal slippe min arm ,, det gør han ikke og råber mig ind i hoved at jeg siger du skal tage din køter i snor, det ender med at titan reagere ved at knurre og manden sparker til ham og han hopper ud og bidder ud efter ham, heldighvis fik titan ikke fat da jeg fik fat i titan først og fik stoppet ham og sagde til manden han skulle se at komme væk herfra...
Jeg ved ikke mere hvad jeg skal gøre end positive oplevesler med mænd titan kender børn og fremmede mennesker, jeg går meget langsomt frem, træner stadig øjenkontakt, samarbejde ja og mange andre ting dagligt. men han makere utrolig meget når vi er ude overfor fremmede mænd og hunde, der er ikke noget overfor kvinder eller børn eller de hunde han kender, men det er helt ekstremt hvis vi er ude i skoven igen der kan jeg næsten slet ikke kende ham, han bidder ikke ud men knurre meget og rejser sine børster og sænker hoved og ører....
hvad kan jeg gøre og gør jeg noget forkert
feb 2006
Følger: 79 Følgere: 78 Hunde: 6 Emner: 200 Svar: 2.215
men hold kæft en spasser du har mødt, når det er friløbs område kan han da gå et andet sted.
hvorfor endte du på hospitalet? bed den andne hund dig??
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 8 Hunde: 2 Emner: 75 Svar: 546
nov 2007
Følger: 7 Følgere: 6 Hunde: 1 Emner: 43 Svar: 1.421
ja det er ærgeligt, men går stadig i håb om at jeg kan nå at arbejde så meget med ham at han bliver tryg med mænd og fremmede hunde igen..
nov 2007
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.287
maj 2008
Følger: 14 Følgere: 11 Hunde: 5 Emner: 55 Svar: 1.287
nov 2007
nu har jeg jo kortet en del af det hele af.. sådan at det var læseligt.. jeg jeg står inde i skoven , det er i slutningen af morgen træningen og så får titan kastet sin lækre mad ud, som han går rundt og søger efter. stien de kommer gående ad ligger ca. 100 m fra hvor jeg står og titan søger lidt længere væk ca. 20 m fra mig. han er 120 m væk fra hunden, jeg kan ikke se problemet her.. men dette er også ligegyldigt nu for skaden er sket.. nu søger jeg bare et råd om jeg kan gøre noget bedre eller om andre har haft succes med noget bedstemt træning????
nov 2007
aug 2007
Følger: 6 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 195 Svar: 2.444
Aner ikke om det kan bruges...
feb 2005
Følger: 80 Følgere: 75 Hunde: 4 Emner: 366 Svar: 11.335
Du skal bare fortsætte din træning med Titan som du gør nu jeg har selv en meget usikker tæve der har været panisk for mænd og børn, jeg startede til træning med hende hos Kisser C herinde fra og hun hjalp mig rigtig meget, jeg skulle nemlig være en stærkere leder over for min hund ikke være hårdere osv men være stærkere udadtil så hun ikke fik sine panik anfald men der imod søgte støtte hos mig, hun kunne nemlig også finde på at gø og knurre af folk hun ikke var tryg ved, det gør hun nu ikke længere og har ikke gjort det i meget langt tid, jeg træner stadig dagligt kontakt øvelser med hende for at bevare vores nuværende forhold og det virker, for mine hunde har ikke behovet for at forsvare mig længere de lader mig være leder. Jeg skal dog ikke kunne sige at hvis jeg blev overfaldet rigtigt ja så ville de nok prøve at hjælpe, men det er også okay med mig.
har brug for råd! langt