For svag? {{forumTopicSubject}}
Ih.
Magnus har hårsækmider, som han har haft i et par måneder.. Først fik han nogle piller + en sprøjte + en sprøjte ned i maden + shampoo.. det fik vi at vide, ikke havde hjulpet.. overhoved.. Så nu får han nogle piller + dobbelt så meget af sprøjten direkte i munden + en sprøjte i maden + noget stærkere shampoo.. Vi skal have ham til tjek her på onsdag.. Men hvis det stadig er ligeså slemt som sidst/først, så skal de have tilladelse af staten (eller kommunen.. en eller anden!!) for at give ham noget der er endnu stærkere..
Han er lige blevet 5 måneder gammel.. hans organer er jo slet ikke færdig-udviklede.. Kan han tage skade af alt dette? Alle disse kemikalier som kommer ned i hans system.. vil de ikke svække ham og hans udvikling? :s
+ Chloe har lige kastet op.. tre store klatter.. + hun har meget tynd mave.. hun har ikke spist morgenmad.. men min mor mener, at hun måske åd noget lort på stranden igår. Måske endda en lort, som var fra et menneske.. Kan det være derfor?
Håber I kan hjælpe..
Er så utryg.... nervøs...
feb 2008
Følger: 28 Følgere: 23 Emner: 35 Svar: 150
råfodre?
Årrh.. det er et godt spørgsmål!!
Min mor og jeg skal til dyrlægen med Chloe senere idag, så der spørger jeg mht. magnus også..
Anne-Louise:
Vi havde haft ham i næsten to måneder inden han begyndte at vise tegn på hårsækmiderne.. Men det ku sagtens være vi skulle tage en snak med opdrætteren.. Nok en ret god idé
feb 2006
Følger: 70 Følgere: 139 Hunde: 7 Emner: 758 Svar: 27.197
det er arveligt og hverken Magnus' mor eller hans søskende bør indgå i avl.
men det var jo slet ikke det du spurgte om.
jeg ved ikke med de kemikalier, men hvis du får dem fra dyrlægen, må det jo være deres vurdering, at han kan tåle dem.
Hvis det er lort Chloe har ædt, er du ikke i tvivl, så stinker opkastet af det. har engang haft en hund, der var slem til at æde kattelort, føj for pokker.
hun har vel ikke drukket af vandet?
jun 2006
Følger: 15 Følgere: 13 Hunde: 2 Emner: 119 Svar: 1.802
Det er oftest unge hunde/hvalpe, der ikke har tilstrækkeligt med immunforsvar til selv at holde miderne nede og derfor kommer udbrudene.
Det er ihvertfald den udmelding vi fik af vores dyrlæge, da vi var afsted med vores, som havde fået et udbrud på snuden...
Men hvis hunden er MEGET alvorligt ramt og der skal mere intensiv behandling til, skal man selvf overveje hundens fremtid...tænker her på avl osv...
Ang BARF; så er jeg ikke i tvivl om at mange føler de har "set lyset", men det kan for POKKER da vel ikke behandle en hund der er angrebet af hårsækmider, eller hva???
feb 2006
Oscar - det er det svækkede immunforsvar der er gen-fejlen eller ensymfejlen og den er arvelig. jeg har lige været ved at lede i alle mine gemmer for at finde et link til det. men har ikke fundet det endnu.
feb 2006
det link jeg gerne ville vise, virker ikke. men her er et andet
(link fjernet)
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 126
jul 2008
Følger: 4 Følgere: 5 Hunde: 1 Emner: 34 Svar: 126
Ny behandling
Vaskemidlet har dog potentielle bivirkninger hos hunde og mennesker. Derfor i de seneste år har forskere fundet frem til en ny behandling med en stof (ivermectin), som kan gives i munden på daglig basis over en periode på to - tre måneder. Effekten af stoffet er god og behandlingsresultater på op mod 100% er rapporteret. Der er dog det problem, at nogle hunderacer er prædisponeret for bivirkninger ved stoffet. Man skal med disse hunderacer have prøvet med vaskebehandling, før man vil overveje at behandle med den nye stof. Man er i disse tilfælde i en situation, hvor aflivningen overvejes, og hvor man ikke har noget at tabe med en forsøgsbehandling. Stoffet er ikke godkendt til medicinering via munden mod hårsækmider.
Prognose
Rammes en hund af den generaliserede form for hårsækmider, før den er et år gammel, er der rimelig gode chancer for fuldstændig helbredelse. Prognosen er derimod dårligere, hvis hunden rammes som voksen. I ca. 60% - 80% af tilfældene kan man forvente en fuldstændig helbredelse med vaskebehandlingen (og endnu bedre med ivermectin). I nogle tilfælde kan man opleve tilbagefald hos hunde, som er blevet kureret, og atter andre hunde skal vaskes med jævne mellemrum resten af livet.
jun 2007
Følger: 32 Følgere: 30 Hunde: 5 Emner: 44 Svar: 502
Vi fik nogle pipetter der hedder stronghold som hundene blev dryppet med 4 gange med 14 dages mellemrum.. 2 uger efter den sidste pipette ser han næsten normal ud igen, og han hverken lopper sig eller bider hvor der før har været hårløst.. Måske kunne det være en idé..
For svag?