Hund nummer to: Rottweiler-Labrador? Hund nummer to: Rottweiler-Labrador?
Vi overvejer meget at anskaffe hun nummer to. I den forbindelse snakker vi meget om en blandingshund, nærmere bestemt af ovennævnte kombination?
Mit spørgsmål lyder derfor: Er rottweiler og labrador en god kombination, hvordan er temperamentet og hvor meget kræver den? Vi har i forvejen en Dobermann på to år, som er rigtig sød og rar, men han kræver rigtig meget aktivering? Vores 2. hund vil vi gerne træne med og have som familiehund, men skal helst ikke have helt så højt energiniveau.
aug 2007
Følger: 8 Følgere: 7 Hunde: 2 Emner: 38 Svar: 311
maj 2008
Følger: 13 Følgere: 11 Hunde: 1 Emner: 35 Svar: 589
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
Begge dele er sådan set muligt, og alt derimellem er sandsynligt...
-så det afhænger altså af hvor "heldig" du er eller hvad man skal kalde det.
Må man spørge hvorfor lige netop den blanding?
aug 2006
Følger: 37 Følgere: 68 Hunde: 4 Emner: 649 Svar: 47.191
Personligt ville jeg ikke give mig an på en hund, der var blandet af to så forskellige typer som labben og rotten.
Det kan godt give noget forvirring både i forhold til hundens eget temperament, men også i forhold til menneskers adfærd overfor en hund, der ligner det ene, men måske er noget andet indeni.
Hvis jeg skulle have en blandingshund, skulle de racer, den var blandet af være af samme type.
maj 2007
Følger: 42 Følgere: 145 Hunde: 5 Emner: 1.145 Svar: 38.483
maj 2006
Følger: 70 Følgere: 92 Hunde: 5 Emner: 233 Svar: 11.263
hun bor godt nok hos mine forældre.. hun ligner en lab. fuldstændigt men har rottens kropsbygning og sind (incl. temperamentet). Der er en del hunde hun bestemt ikke kan li og reagerer rimelig voldsomt mod men udover det er hun en fantastisk dejlig hund, god til børn og ja..en god hund bestemt
jun 2005
Følger: 86 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 1.485 Svar: 20.199
rottweiler er vagt- og familiehund
worst case .... du vil få en hund der er forvirret, en evigtsulten hund der mener den altid skal være på vagt, og gerne jager byttet selv.
Ingen ved det.. Men egenskaberne fra de to racer er efter min mening ikke heldig at sætte sammen..
feb 2008
Følger: 2 Følgere: 1 Hunde: 2 Emner: 31 Svar: 122
vi har fået mange kommentaret ang hende, men kun gode, og folk synes hun er rigtig dejligt og stille og rolig, men men hun er en hund med krudt i røven, men alt i alt en dejlig hund, men man kan jo desværre være uheldig..
mar 2007
Følger: 20 Følgere: 18 Hunde: 4 Emner: 49 Svar: 536
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.948
Jeg ville gå efter endten en renrcet eller en blanding af 2 ret ens race hvad egenskaber osv angår.
Dvs f.eks. blanding af 2 retrievere, 2 spidshunde e.l. (og så selv her være lidt kritisk med hvad det er der er blandet.)
Hund nummer to: Rottweiler-Labrador?