{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

luftning af hvalp {{forumTopicSubject}}

Hej

Jeg har en dejlig lille D/S gårdhund på 10 uger.. jeg har et problem med hende når vi skal ud og gå tur.. Når vi skal ud og gå tur er hun bare ikke til at drive ud.. når vi bare er i haven er der ingen problemer .. det er ikke det at hun skal have sele på men hun er ikke særlig begejstret når snoren kommer på.. lige så snart vi skal ud af lågen vil hun bare ikke med.. og de første 50 - 100 meter er vi nødt til at bære hende og så skal vi lokke hende med godbider yderligere 50 - 100 mtr.. derefter begynder hun så småt at gå og virker som om at hun faktisk godt kan lide det.. ( halen logre og hun går foran os ) .. hun har ingen problemer med at tisse mm når vi er ude og gå !!!
.. er der nogen andre der har oplevet det eller har nogle gode råd til hvad jeg kan gøre ???

Hilsen Karina


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  luftning af hvalp
  • #1   28. aug 2008 hun er lille - verden er stor og snoren er dum !

    nogle har succes med at bære hvalpen ud, og lade den gå hjem..

    mht snoren ville jeg give hende den på tit og roooose hende og aflede opmærksomhed =)


  • #2   28. aug 2008 Da vi fik tulle for ca 2 uger siden ville hun hverken have sele eller snor på:) hun havde aldrig prøvet det før, jeg roste og gav godbider i mens og det gik super, når vi kom ud ville hun ingen steder gå hun satte sig på rumpen:(

    Så begyndte jeg at sætte mig på hug og vise godbid og sådan gik hun lidt ad gangen men det var ingen løsning..

    Jeg tog til stranden , det sted hvor andre ikke kommer og hun fik lov at løbe rundt med selen på og lege, senere fik hun snoren på og løb stadig rundt og legede g begyndte at løbe efter mig mens jeg tog billeder af hende..
    Så var vi i anlæget(stort græsområde og hun begyndte flot at løbe med mig..

    hjemme i kvarteret gik jeg et par ture-samme rute - med hende på armen og satte hende så ned et par gange og nu går hun turen sååå flot med mig med mindre der kommer cykler og biler så stopper hun og kikker på dem:)
    hun går dog ikke hvis der er andre med end mig, det forstyrre hende.

    Håber rådene kan hjælpe dig lidt..


  • #3   28. aug 2008 helt enig med Tina.

    ved min hvalp på 11 uger, lod jeg ham gå rundt med den korte snor i halsbåndet ude i haven i nogle minutter om dagen, mens jeg holdt øje....

    men man skal holde øje, ellers kan det gå gruelig galt.

    han går super fint ;o) Og han bliver allerede så glad, når jeg finder snoren frem ;o)


  • #4   28. aug 2008 Hun er nok bare lidt utryg ved den store verden. det kommer lige så stille. Bare opmuntre hele tiden og vis at der ikke er noget at være bange for. Tag det stille og roligt og ikke pres for meget.

  • #5   28. aug 2008 ÅÅHHHH, - de er små og kender slet ikke den store verden de kommer ud i. Tålmodighed især fra os, Bliv ved med at træne, det skal nok komme.


  • #6   29. aug 2008 Vi gav Tego snor på i haven også nogle gange, så han kunne vænne sig til det... Men han ville dælmer heller ikke gå tur... Der gik næsten to måneder, inden han kunne se det sjove idet... Så vi gik kun ganske korte ture i den periode... For eksempel blot ned til naboens hus (bor i et villa kvarter). Nu kan man spørge om han skal ud og gå tur og vupti så står han foran døren...

  • #7   29. aug 2008 10.000 tak for alle jeres svar...

    vi må bare øve og være lidt mere tålmodige med hende end vi har været.. glæder mig dog til den dag hun finder ud af det er skønt at gå tur ;o)

    Hilsen Karina


Kommentér på:
luftning af hvalp

Annonce