{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.295 visninger | Oprettet:

løbetid og hanhund... {{forumTopicSubject}}

ja.. min lille papillon er i løbetid for første gang, men det er har nu snart varet i 6 uger. snakkede selvfølgelig med dyrlæge, og han sagde, at det var ikke normalt, men at sådan var det bare nogle gange.. men jeg tænkte på om en hanhund kan finde på at blive ved med at ville parre sig med hende, selvom hun ikke er i løbetid???

Og kan en hund hund "lade som om" hun er i løbetid fordi hun savner sine hvalpe???

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Flytte rengøring 1.500 kr.
  • Elektriker 500 kr.
  • Elektriker 750 kr.
  • Loftudtag ingen strøm 1.500 kr.
  • 3 timers gartner arbejde 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  løbetid og hanhund...
  • #1   10. sep 2008 Og må hellere skynde mig at sige, at hunden IKKE er blevet parret, da den jo ikke engang er et år endnu!!!!

• #2   10. sep 2008 De første par løbetider kan godt være lidt atypiske, og ikke helt gå efter bogen.

En tæve lader sig ikke parre udenfor løbetiden (normalt ikke da -hun vil normalt afvise hannen promte hvis han forsøger sig).

En tæve kan blive falsk drægtig. Det har ikke noget at gøre med at savne sine hvalpe, men skyldes hormoner

• #4   10. sep 2008 S6C -hunde er nu ret ligeglade med slægtskab, søskende forhold osv;o)

Mon ikke bare din tæve kun var højløbsk tre dage (eller osse har dbare været temmelig heldig):o)

• #5   10. sep 2008 En normal hanhund, parre kun tæven de dage hun er højløbsk. dvs. de dage hvor æggene kommer ned. Det er forskelligt fra tæve til tæve, hvor mange dage det er men max 5 dage har jeg prøvet engang.

• #6   10. sep 2008 siden løbetidens dag 1 har hun afvist hanhunden med det samme, og det gør hun stadig.. Men hvor længe kan sådan en løbetid vare, for det er da ved at være synd for min han smiley Han får jo slet ingenting.

• #7   10. sep 2008 Som udgangspunkt skal man antage at tæven kan blive drægtig i hele løbetiden, også hvis den varer længere end 3 uger.
    Din hanhun vil muligvis forsøge sig så længe hun dufter godt - selvom om tæven ikke vil modtage parring, så du skal være på vagt :o))))

• #8   10. sep 2008 Så tror jeg ikke min han hund er normal, for han prøver at parre sig hve eneste dag i løbetiden. Uden held, men han gør et ihærdigt forsøg...

• #9   10. sep 2008 Ja, jeg er også på vagt konstant, og de bliver lukket hver for sig, når jeg ikke er hjemme.

• #10   10. sep 2008 Skild dem ad -det er synd for både han og tæve at gå op af hinanden mens hund er i løb, når nu det ikke er meningen hun skal parres (forstår øvrigt heller ikke du tør når nu han prøver)

• #11   10. sep 2008 Mine egne hanhund har aldrig været ude på noget, før tæven var klar. Har set en af mine hunde hver halve time er gået hen til tæven og lagt hovedet på hendes ryg, når hun lå i sofaen, og så gået lige så stille i gen lige indtil hun sprang ned og stod for ham. Det var så meningen de skulle pare-------------
    Når de ikke skal, så er de adskilt ca. 9 dage.

• #12   10. sep 2008 jeg er så "heldig" at alle mine hunner sådan set afviser min han hver gang de er i løbetid. Jeg har aldrig selv haft brug for at skille dem ad eller noget som helst. Ingen af dem vil noget som helst, så derfor har jeg taget "chancen" med hende her også, og hun siger også selv fra. Jeg har aldrig skældt min han ud pga det, det klarer hunnen selv. Jeg har ikke mulighed for at få nogen af hundene passet nogen steder, da de får "hjemve", og ikke spiser eller drikker før de kommer hjem. Og vil ikke lukke dem inde i hver deres rum hele tiden, da det jo er ligeså synd. og slet ikke i disse 6 uger +++ Derfor er de ikke adskilt.
    Og hun siger fra med det samme han nærmer sig, og har gjort det fra dag 1.

• #13   10. sep 2008 Trine -spørgsmålet er så om hun gør det når hun er højløbsk. Det ville jeg dælme ikke turde lade komme an på en prøve...

• #14   11. sep 2008 nej, men hun er ved min side hele dagen, så jeg kan hele tiden se hende.. og som jeg har skrevet ovenfor, er de lukket hver for sig, når jeg ikke er hjemme...

Kommentér på:
løbetid og hanhund...

Annonce