{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  overfald på mennesker
  • #1   4. okt 2008 Der findes ikke nogle statistikker du kan bruge til noget.
    Feks kan der være mange bid fra små hunde, som aldrig bliver registeret, da de sjældent er alvorlige.
    Derudover skal man også have med i beregningerne, hvor mange hunde der er af pågældende race.
    og hvad med blandinger, hvad går de under..?


  • #2   4. okt 2008 ja det kan godt være, jeg har bare gået til hunde træning 3 forskellige steder og har mange hunde venner der hver træner forskellige steder, og på disse trænings pladser i følge trænere, der er det grav hunde og golden retriever der har flest bid på mennesker. og det skulle der være lavet en statestik over.

  • #3   4. okt 2008 malene. tjo det kan da godt være det var et mærkeligt spørgsmål men det er vel tilladt at stille spørgsmål herinde. det var egentligt bare nysgerrighed, da jeg har hørt MANGE der siger ifølge statestikker er det gravhunde og golden retriever der har flest bid på mennesker

  • #4   4. okt 2008 heidi. har du link til det

  • #5   4. okt 2008 okay mnge tak for jeres svar. jeg havde bare hørt mange der nævnte at der var lavet en statestik over det i dk

  • #6   4. okt 2008 Ja, der er en statestik. Jeg har set den, men kan ikke finde den igen. Den er heller ikke fuldendt, da mange der bare bliver bidt af en lille hund ikke går på skadestuen.

    Det var i øvrigt: Schæfer, doberman, golden retriever og gravhund der lå forest, så vidt jeg husker. I hvilken rækkefølge har jeg dog glemt.


  • #7   4. okt 2008 Sjovt nok også de racer, som der er flest af i følge DDKs hvalperegistration.

  • #8   4. okt 2008 jeg læste på et tidspunkt en artikkel... hvor der stod at Skt. Bernardshunde var nogle af dem som var mest aggresive.. men kan ikke huske i hvilken sammenhæng, eller hvor det var henne...??

  • #9   4. okt 2008 Så er det bare spørgsmålet, om den der bliver brugt på skadestuerne kan bruges til noget, da folk stort aldrig ved med sikkerhed ved, hvilken race er blevet bidt af.

    Jeg har da arbejdet på en skadestue i 5 år og også haft børn inde med hundebid og ører medbragt i poser, men har aldrig registreret hvilken hunderace, det har været.


  • #10   4. okt 2008 Jeg synes jeg har hørt noget om at schæfere, gravhunde og sådan noget har været øverst på en eller anden liste, men som de andre siger kan man jo ik bruge de lister til en skid. for prøv at tænk på hvor mange bid der ikke bliver registreret? folk der bliver bidt ringer jo ik til dem der laver de lister og siger 'I dag blev jeg bidt af den og den hund og bla bla'

  • #11   4. okt 2008 og i øvrigt kan det da ogs være total ligegyldigt hvilken race der har bidt flest??

  • #12   4. okt 2008 men hvad kan man også bruge til at vide at 100 lab har bidt........
    jeg tænker bare.... hvis der findes 1000 lab og 100 af dem har bidt.
    Og der findes 100 gravhunde og 80 af dem har bidt....
    Hvilken hund er så værst??


  • #13   4. okt 2008 Den sidste undersøgelse jeg har hørt om siger gravhunde ...

    Ang. de forskellige statistikker er det rigtigt at kildekritik piller dem fra hinanden.

    Fx. ligger schæfere på flere lister højest. Det har sig så vist sig at når en politihund bider en kriminel i forsvar af sin fører eller lign. bliver dette regnet med i bidstatistikken og hvis man ser på antallet af schæfere inden for politiet jah så kan bidstatistikken ikke bruges til meget når det kommer til sammenligning med alm. familiehunde etc. :o)


  • #14   21. okt 2008 Så farlig er din familiehund:

    Hundebid kan resultere i voldsomme skader på børn. Østrigske forskere har lavet en liste over, hvad de anser for de farligste familiehunde. Listen viser, at risikoen for at blive bidt af for eksempel en dobermann er fem gange højere end at blive bidt af en labrador.


    1. Schæferhund: 2,83
    2. Dobermann: 2,71
    3. Spidshunde: 1,81
    4. Pekineser: 1,56
    5. Gravhund: 1,35.
    6. Schnauzer: 1,33
    7. Collie: 1,30
    8. Jagthund: 1,29
    9. Puddel: 0,98
    10. Rottweiler: 0,92
    11. Beagle: 0,80
    12. Terrier: 0,61
    13. Bernersennenhund: 0,58
    14. Labrador/retriever: 0,49
    15. Blandingshund: 0,46
    16. Spaniel: 0,31
    17. Shi Tzu: 0,26
    18. Malteser: 0,00


    Fodnote: Forskerne er kommet frem til risikoen ved at dividere andelen af hunde af en hvis race med hvor ofte hunde af samme race har bidt et barn. Kilde: Pediatrics


  • #15   21. okt 2008 Og denne undersøgelse holder slet ikke vand hvis man er bare det mindste kildekritisk :o)

    Der er lavet en supergod undersøgelse, men kan ikke finde den.

    Ham der ofte refererede til den er desværre ikke længere på HG hvorfor de indlæg hvor han refererede til den også er væk :o(


  • #16   22. okt 2008 Jep takker Gundogs :o)

Kommentér på:
overfald på mennesker

Annonce