{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
507 visninger | Oprettet:

dårlig til at gå i snor {{forumTopicSubject}}

Ved ikke hvad der lige er sket for vores hund på 14 mdr. han har altid været dygtig til at gå i snor, men her den sidste uges tid er de helt hen i vejret han trækker så man nærmest får slidsår i hænderne..... overvejer at købe en sele til ham - tror i det vil hjælpe og evt. nogle gode mærker på seler??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  dårlig til at gå i snor
  • #1   4. okt 2008 En sele alene vil næppe løse problemet. Sammen med træning er det da en mulighed for at skåne hans hals mens i træner (men det vil være træningen, ikke selen der i sidste ende løser problemet)



  • #2   4. okt 2008 Træning hjælper :o) Ved ikke med en sele....


  • #3   4. okt 2008 Ja ok - overvejer nemlig sele netop for at skåne hans hals, det lyder nemlig som om han er ved at blive kvalt... ikke sjovt.

  • #4   4. okt 2008 Hvilken slags træning vil i anbefale???

  • #5   4. okt 2008 Tilføjer så lige -jeg foretrækker til hver en tid at træning foregår med halsbånd. Men det er en smagssag og ved at mange er glade for selerne

  • #6   4. okt 2008 Jeg har aldrig brugt sele på ham og heller ikke til træning.. men tænker bare at hans hals ikke har godt af alt det trækkeri og så ville en sele måske aflaste lidt selv i træningen

  • #7   4. okt 2008 Hvad man er til af træning er jo forskelligt.

    Hvis du prøver at søge herinde vil du kunne læse om mange forskellige metoder. Pt. tror jeg den mest populære er stop-metoden hvor man stopper straks hunden trækker og ikke går videre førend snoren er løs igen.
    -jeg selv synes ikke den er så effektiv. Skal det være den slags metode, så vil jeg foretrække "vend-om-metoden". Samme princip, men straks hunden trækker vender man om og går den anden vej, og så snart snoren er slap (og hunden altså følger med) går man igen "den rigtige vej"



  • #8   4. okt 2008 Vend om metoden vil jeg afprøve - jeg har også brugt den med at stoppe op, men syntes slet ikke det virker på nogen måde...

  • #9   4. okt 2008 C&CF -grunden til jeg ikke er fan af sele til træning er bl.a. at jeg har oplevet at hunden blot har endnu flere kræfter at trække med når den har sele på.

    Reiki er et super eksempel herpå. Når han har halsbånd på stopper han når snoren bliver stram (altså inden han "hænger sig i den").
    Han er god til at gå i snor, og er ikke i tvivl om hvad der forevntes.
    Men straks han har sele på trækker han til af alle kræfter når han vil i en bestemt retning.
    F.eks. kan han finder på at bakke lidt til snoren hænger helt slap og så KASTER han sig frem. Noget han aldrig i livet ville gøre med halsbånd på, men selen fordeler jo trykket så fint, så det kan man jo sagtens *suk*)

    Og så voldsomme træk er, til trods for selen IKKE sundt. Godt nok trækker han ikke i halsen -men ryggen kan skam osse trækkes skæv når de trækker så voldsomt


  • #10   4. okt 2008 Nå ja -og så synes jeg man har langt mere kontrol med halsbånd end med sele, hvis man har en hund med lidt kaos i hovedet *G*

  • #11   4. okt 2008 Jeg vil bare lige sige at en sele ikke løser hans problem, både min hund og min kærestes hund går pænest i halsbånd.
    jeg tror bare du skal træne i stedet for. tror ikke en sele vil løse en særlig stor del af problemet.
    men hvis du gerne vil have en sele alligevel, vil jeg anbefale hurtta selen smiley


  • #12   4. okt 2008 Hov - fik ikke lige læst at han nærmest kvæler sig selv - så ville jeg ogs prøve sele..
    jeg har gjort det at jeg stoppede hver gang min trak eller bare gik for langt foran, når hun så gik tilbage roste jeg og gik videre. - når hun gik foran sagde jeg ingenting overhovedet før hun stod pænt ved siden af mig.


  • #13   4. okt 2008 Nå ja -Reiki har en wolfsong sele, som vi er vældig glade for til kørsel og når han er med på hestevognstur og den slags -her kan der jo komme ryk der ikke lige er 100% at kontrollere, så der skal han ikke have halsbånd på.

    Wolfsong selen sidder super godt, er foret og til en fornuftig pris.

    -såfremt du vil have en sele at træne med:o)


  • #15   4. okt 2008 (link fjernet)

    Ved ik lige om det her er det billigste sted på nettet, men prøv bare at google 'hurtta sele' smiley

    Jeg har den selv og bruger den tit til Nynne, da hun har det med at rive sig ud af halsbåndet hvis hun fx. ser en anden kat - og jeg vil selvfølgelig ikke have der skal ske noget..
    Jeg synes den er rigtig godt lavet, nem at få på hunden og god kvalitet.


  • #16   4. okt 2008 Tak for alle rådende - nu har jeg da lidt at arbejde videre med :0)

  • #17   4. okt 2008 Held & lykke med det ;-))

  • #18   4. okt 2008 Vil helt klart anbefale k9 powersele.. Den er bare super.. Og ja og lære en hund den ikke skal trække er et arbejde hvor man virkelig skal have tålmodighed og ikke blive sur på hunden fordi der kan gå lang tid før den forstår hvad det er det her enlig går ud på..

  • #19   8. okt 2008 (link fjernet)

    Her koster den kun 170,- (hvis du ikke allerede har købt en) smiley


Kommentér på:
dårlig til at gå i snor

Annonce