{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
727 visninger | Oprettet:

Dårlig til at hilse på andre hunde {{forumTopicSubject}}

Her det sidste halve år er vores basset tæve på 4,5 år blevet rigtig dårlig til at hilse på andre hunde, når vi går tur med hende - især hvis de er større end hende selv. Hun vil selv gerne hen og hilse, men rejser børster med det samme, og brummer og gør efter hundene lige så snart hun kommer tæt på dem. Hun har dog kun advaret og har aldrig bidt en anden hund!

Er dette bare naturligt, da hun er blevet voksen? Jeg er bare overrasket over hendes voldsomme reaktion, og troede først at det havde noget at gøre med, hvis hun var i snor. Men selv hvis begge hunde er fri, opfører hun sig sådan.

Vores genbos hund (schæfer tæve) har her det sidste års tid været meget efter Berta, og har bidt efter hende, bare hun er kommet i nærheden af hende - et par gange har hun fået fat, så Berta har fået små sår. Så jeg tænker på om det kan være derfor? Og kan man i så fald træne hende til at stole på andre hunde igen?

Vi har også tænkt på om det er os selv. Kan det være hun er sådan overfor andre, fordi hun ikke får nok motion? Vi går med hende hver dag, men nogen gange bliver det kun til 1 tur på en halv time.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dårlig til at hilse på andre hunde
  • #1   25. jan 2009 Vi mennesker hilser jo heller ikke på alle vi møder.... Er der en speciel grund til, at I vil have hunden til at hilse på andre hunde. Mine hunde gider ikke andre hunde og har nok i sig selv.

  • #2   25. jan 2009 først sku jeg til at foreslå jer at slippe dem, men kan se det ikk er løsningen..

    jeg forstår godt jeres fortvivlelse, og følger lige med da jeg er meget spændt på hvad man kan gøre..

    ønsker jer i hvert fald held og lykke med de råd i vil få


  • lillian h
    lillian h Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 1 Svar: 1
    #3   25. jan 2009 jeg har en kastreret dobermann som er helt hysterisk når han møder fremmede hunde store som små, han eller tæve. han er ligeglad om han er fri eller i snor. han "skyder før han spørger" men han har tilgengæld MANGE gode hunde venner i sin "omgangskreds" hvrfor er han sådan??? det er ved at være meget belastende!!!!!!!! HJÆLP!!!!!!!!

  • #4   25. jan 2009 Man kan ikke altid skyde skylden på andre folks hunde.
    Når det så er sagt, så er min Isis blevet overfaldet fire gange i sit liv ( tre gange af hanhunde og en gang af en tæve ). Hun gør og skaber sig når vi møder andre hunde- og et par gange har hun desværre haft held med at skræmme nogen- men har aldrig bidt. Når jeg går tur med hende ( uden min anden hund ) lader jeg hende hilse på fremmede hunde ( hvis hun er løs ) og efter at hun har set at de ikke gør hende noget, går tingene stille og roligt.
    Måske skal I lære jeres hund at ignorerer de andre hunde når hun er i snor- dette kan gøres med godbidder og med andre træningsmetoder


  • #5   25. jan 2009 Lillian : Din hund ville jeg ( hvis jeg var dig ) helt sikkert få undersøgt hos dyrlægen. Den kan have ondt et eller andet sted så bare tanken om at de andre hunde skal komme over til ham, kan sætte angsten for smerter igang hos ham

  • #6   25. jan 2009 Jeg har haft samme problem med min. Los mig fortælle at det har noget at gøre med at hunden føler sig truet, og føler at dens ejer er truet. Så derfor går den til forsvar med det samme

  • #9   28. jan 2009 Det er min kæreste Roos, der har oprettet denne tråd, men jeg følger lige op på historien. Vi snakker med sammen om hvordan vores hund fungere sådan helt generelt og vi har overvejet at slæbe Berta og os selv til en hundepsykolog hvis det her problem stikker áf fra os.
    De sidste gang vi sammen var ude at gå med vores vildyr havde jeg godbidder med og fandt dem frem dá vi mødte et potentielt offer. Dá begyndte Berta på sin negative tendens i det jeg roligt satte mig på hug og kaldte hende roligt til mig lokkende med godbidder. Det afbrød angrebet totalt og efter begge køtere havde nydt godt af laksebidderne fald alt på plads...


Kommentér på:
Dårlig til at hilse på andre hunde

Annonce