{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.046 visninger | Oprettet:

Mishandling - Hvad gør i? {{forumTopicSubject}}

Hej allesammen

Har tænkt lidt over dette i et stykke tid, og efter at have set at emnet har været oppe et par gange, ja så vælger jeg at oprette tråden.

Det handler om mishandling både på den ene og den anden måde.. Nu har hunde jo en lov, (lidt ligesom børn) som gør at hvis man ser en hund blive mishandlet eller lign, så kan man faktisk godt ringe til myndighederne (faktisk skal man gøre det)

Men hvor mange af jer gør egentlig det?

Altså hvornår skal man træde ind? og hvornår skal man ikke?

Man høre flere sige at de er blevet meldt pga. ingenting, men så er der også andre der virkelig gør ting, men hvor ingen melder dem..

Hvis i ser en hund sidde udenfor en butik, i kan se den ikke har det godt, og den er MEGET tynd, hvad gør i så ? gør i overhovedet noget?

Hvis i ser en slå/sparke sin hund, hvad gør i så? gør i noget?

Jeg opretter ikke den tråd for at folk skal vise hvor gode de er, ej heller for at folk skal føle sig mindre gode hvis man kan sige det sådan..

Men personligt har der været tidspunkter hvor jeg har haft lyst til at melde en person, men hvor jeg ikke har gjort det, hvorfor spørg i sikkert? svar: jeg ved det ikke, men nok frygten for at anmelde den forkerte person.

Hvem skal man kontakte, dyreværnet? falck? politi?

Lad os prøve at give hinanden nogle råd og vejledning, tror det ville gavne og være godt for mange af os smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mishandling - Hvad gør i?
  • #1   15. dec 2005 er jeg helt sikkert på at et menneske mishandler sin hund, vil jeg da snakke med personen og tilkendegive min bekymring. sker det så igen vil jeg da ringe til politiet.
    men jeg vil ikke ringe til strisserne fordi en hund sidder udenfor brugsen og ser lidt tynd ud. det kan der være mange grunde til... hvis jeg synes det ser meget mistænkligt ud, vil jeg da vente til ejeren kommer ud og starte en uforpligtende snak og komme ind på emnet efterhånden...


  • #2   15. dec 2005 kommer ikke sådanne steder.. heldigvis!

  • #3   15. dec 2005 Dansk Dyreværn Århus har en fast konsulent til at tage sig af sager ang. vanrøgt og mishandling af dyr. Han hedder Mogens Nielsen og kan kontaktes på tlf. 87334445, eller e-mail mnkanne@mail.tele.dk


  • #4   15. dec 2005 Jeg ringer med det samme ned på mit arbejde... og politiet! Jeg elsker dyr og gud ved hvad jeg ku finde på hvis jeg fik fat i en der mishandler dyr!
    En af mine gamle venner har engang købt den dejligste labrador nede på mit arbejde (balling hundepension dyreinternat).
    Men der gik ikke lang tid før han bare lukkede hende ind i en campingvogn i flere dage uden mad og vand og uden udluftning hvor hun bare gik i sit eget afførring og spiste sin afførring og spiste en enkelt gang en rotte for at få stillet sin sult! Ejeren tog på druk i ca 5 dage af gangen hvor hun stod alene uden noget som helst....
    Så ringede jeg til ham og skabte mig og han mente ikke at det var forkert men så fik jeg min chef til at hente hunden og idag må han ikke have dyr resten af livet...!


Kommentér på:
Mishandling - Hvad gør i?

Annonce