{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.151 visninger | Oprettet:

Mishandling - hvad gør jeg {{forumTopicSubject}}

Jeg har en veninde som kender en som har en hund på et år det er en planding mellem en mops og carn terrier tror jeg det var men den bliver meget sjældent luftet sidste den blev luftet var for 18 timer siden og den får ikke mad så den er begyndt at gå i skraldespanden og i skabene for at finde mad, hun slår den og råber og skriger af den stakkels lille hund...
vi har haft kontaktet prolitiet og dyrenesbeskyttelse og de siger at de ikke kan gøre noget så længe hunden har vand... er der nogle der har en ide til hvad vi kan gøre for den stakkels lille hund ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mishandling - hvad gør jeg
  • #1   4. apr 2010 Tak for hjælpen søde og flot skrevet.... Jeg har snakket med ham hun bor med og både ham og mig er dybt ulykkelige over denne triste situration smiley

  • #2   4. apr 2010 Jenny - Så lidt søde.. ville selv hente hunden hvis jeg boede i nærheden så kunne den være hos mig til jeg kunne finde et ordentlig sted til den men det er jo tyveri at ta hunden fra hende ??

    Ann-Sofie A - kunne man men hun er ligeglad med hunden, hun har næsten lige handlet uden at købe mad til hunden smiley


  • #3   4. apr 2010 Ann-Sofie A - nej nemlig smiley det er sku synd, hun skulle prøve at blive behandlet sådan selv virkelig smiley

  • #4   4. apr 2010 Nej men når man siger noget til hende angående sin hund er hun ligeglad og ved hvad jeg snakker om for har kendt den pige i 17år, men efter mig og hende blev uvenner og ikke længere lufter hunde sammen mere er hun blevet så ligeglad med den, føgler lidt det er min skyld hunden har det sådan som den har det nu, men jeg kan bare ikke så på at hun behandler den sådan, det skære dybt i mit hjerte og bare hente den bliver lidt svært da den hund ikke er betalt endnu(afbetaling) så faktisk er hunden jo slet ikke hendes endnu.... Plaes kom med noget vi kan bruge for at få den stakkes hund væk derfra... Jeg ville gerne men jeg er jo nok bare ikke den rigtige til at hente den...

  • #5   4. apr 2010 Det lyder som en lidt indviklet historie. Hvad med ham hun bor hos? Kan han ikke gøre noget?
    Og hvis hunden ikke er betalt endnu, er den så stadig registreret i DH hos tidligere ejer? I så fald kan vedkommende jo hente hunden.


  • #6   4. apr 2010 Problemet er at jeg var med hende til dyrelægen med den og der fandt de dens chip og hende min eks-veninde har købet den a var ikke registreret med den i dh det er en fra esbjerg der er det... Min kammerat kan ikke gøre så meget jeg har sagt tideligere at han måtte komme op til mig med den, så kunne jeg aflevere den til politiet med som sagt vil politiet ikke gøre noget så længe den har vand... Jeg ved virkeligt ikke hvad jeg skal stille op mere....

  • #7   4. apr 2010 Jamen om ik andet må hunden komme hjem til mig, så finder jeg et ordentlig hjem til den.. men er det ik tyveri hvis det er ? og hvad gør man med chipningen ?? kan den ændres uden den der står som ejer har skrevet under ??

  • #8   4. apr 2010 Hvad med at kontakte den tidligere ejer i Esbjerg og høre, om det er ok at hunden bliver omregistreret til dig/jer, og forklare situationen?

  • #9   4. apr 2010 Ja søde det kan den det sagde vores dyrelæge at man bare skulle ringe ind dh og få det rettet

  • #10   4. apr 2010 Okay.. hmm har du haft ringet til dem der søde ?? for overvejer altså groft at få hentet den lille vaps.. smiley

  • #11   4. apr 2010 Nej det har jeg ikke da jeg ikke kan ringe fra min fon og min kammerart er pt offline nåde ikke lige få hans nummer... Sidder og venter og går ind og slår ham op nu på krak


  • #12   4. apr 2010 årh søde okay... skriv lige når i har min msn virker ik lige pt smiley ved ik lige hvad der sker smiley

  • #13   4. apr 2010 Tror det er det samme med min kammerart,... Det er træls...

  • #14   4. apr 2010 mega trælst... smiley er han heller ik på face??

  • #15   4. apr 2010 Nej desværre ikke.. Og ikke særlig godt for er virkelig bekymret for den stakkels lille hund altså....

  • #16   4. apr 2010 ja også her smiley ka du ik finde hans nr ?? har du ik hans adresse Søde ??

  • #17   4. apr 2010 Jeg kan ikke finde hans nummer søde har prøvet både med adr og navn og efternavn... SÅ jeg bliver nød til at vente til han kommer på igen....

  • #18   4. apr 2010 Mikala N - Det gør vi også altså vi arbejder virkeligt på højtryg for at denne skønne hund skal få et godt liv, han er virkelig så super gudeskøn at det forstår man slet ikke... Han er så grim at han er helt sød han er bare en hund man ikke kan andet end at holde af...

  • #19   4. apr 2010 Stakkels lille fyr:( Der er mange dyrlæger der ved hvad man skal gøre i sådan nogle situationer.. prøv at tage en snak med din dyrlæge...

  • #20   4. apr 2010 Mikala N - ja hvis det ik var fordi jeg boede så langt væk og ik havde bil var jeg faktisk på vej for at tyvstjæle den lille stakkel... og ja et eller andet sted tror jeg at hun ville være ligeglad når hun alligevel ik gider hunden... men ville være så surt hvis hun så meldte mig smiley

  • #21   4. apr 2010 Der er ringet til politiet de vil ikke gøre noget så længe den har vand det samme siger falck og dyrenes beskyttelse.... Ja det er meget synd for hunden og jeg gør virkelig os hvad jeg kan for at rede den skønne hund men det er bare så hårdt da jeg er en meget stor brik i det her både fordi jeg er uvenner med hende der har den men os fordi heg ikke selv har mugligheden for at tage den....

  • #22   4. apr 2010 De bliver kontaktet... Men skønne veninde ordner det da jeg lige er nød til at falde lidt til jorden jeg handler nemlig os selv med føgelser

  • #23   4. apr 2010 jeg ringer til alle dyrenes ret nu og snakker med dem for at høre hvad de siger

  • #24   4. apr 2010 Tak søde du er en stor støtte... Og tak til alle jer andre for jeres søde ord på vejen...
    Det er svært det her


  • #25   4. apr 2010 Det er så svært vil jo gerne det bedste for den lille hund..

    dem fra alle dyrenes ret vil sende en ud og kigge til hunden


  • #26   4. apr 2010 Skal nok opdatere her inde når der sker mere smiley skal lige være helt sikker på adressen den er på så de kan sende en ud at kigge på den stakkels lille hund..

  • #27   4. apr 2010 Nu håber jeg de gør noget... så vi kan få reddet den lille hund...
    hvis ikke de gør noget så ender det sku med jeg henter hunden selv.. kan ikke lade det ligge... smiley så må vi se om hun tør melde mig for tyveri når jeg er færdig med at forklare hende hvordan hun behandler en hund.. tvivler jeg på hun gør.. smiley for tænder fuldstændig skrot på hende smiley

    takker Mikala N... håber ik hun finder ud af noget med det besøg.


  • #28   4. apr 2010 Så er skulle adr være på plads...

  • #29   4. apr 2010 Krydser fingre!

  • #30   4. apr 2010 tror ikke hun er her inde.. men det var mere hvis jeg skulle hente hunden ville jeg forklare hende hvordan man lige behandlede en hund...

    jenny - tak søde smiley


  • #31   4. apr 2010 Til alle jeg køre ned om lidt og får fat i den adresse.... Så ved i det, efter som det er jo er mig der har henvendt mig til min veninde og kan ikke få fat i ham der bor sammen med hende der har hunde... Så nu køre jeg derned....
    Og hvis hun begyder på noget tager jeg sku vovse med (:


  • #32   4. apr 2010 og lige så snart jeg har adressen kontakter jeg igen alle dyrs ret så de får en til at tage der ud og kigge smiley så lille vovse kan få det godt smiley

  • #33   4. apr 2010 Stakkels lille kræ :0/ Venter meget spændt på en opdatering! :0) Krydser alt hvad krydses kan for det lille myr

  • #34   5. apr 2010 Der kommer flere opdateringer... Vi skal bare lige finde ud af hvordan vi gør tingene bedst sandra har snakket med alle dyrs ret og de ville se hvad de kunne gøre... De har så spurgt om vi selv kunne hente hunden hvorpå jeg har sagt jeg tror det giver for meget ballade da jeg er uvenner med ejer af hunden og det vil give for meget ballaade jeg tror det er bedst der kommer en der har med dyr at gøre os fordi king nu skal flytte hjem igen nu skal han til sit 4 hjem på et år...Jeg ville kunne forstå hvis folk er sure over min holdning til at jeg ikke kan hente den, men Jeg sys for king's bedste skal det foregå stille og rogligt da han er en meget nervøs hund i forvejen...

  • #35   5. apr 2010 Ja det kan det nemlig... Jeg er glad for jeres forståelse, med hensyn til at få den hentet som sagt vil jeg gå igennem ild og vand for dyr, men king har ikke brug for den ballade det kommer til at give han er pt efter min mening ustabil og ville ikke kunne holde til det tror jeg ikke...Jeg håber også det bedste for lille king for med rette ejer er han virkelig en skøn hund .. Han har gået som familie hund inden han kom til nuværende ejer og efter hvad jeg har hørt gik det fint... Så jeg håber inderligt han finder en sød familie derude et sted...

  • #36   5. apr 2010 Politiet SKAL gøre noget ved det!
    Så det er bare et spørgsmål om at ringe til dem igen og igen og igen og igen... !
    På et eller andet tidspunkt ska der nok være held ved det!


  • #37   5. apr 2010 Ja jeg håber det.. Og der vil nok os bliver ringet til dem igen da hun nu bliver smidt ud da hun ikke har nogen penge overhovedet og jeg mener at så kan man da heller ikke anskaffe sig en hund... Så jeg siger stakkels lille king hvis de bliver smidt ud for så skal den i et 4 hjem og hvis den så bliver taget efter hun har fundet nyt sted at bo vil det være 5 hjem på et år... Og han er kun 1 år og 3 måneder mener jeg det er...

  • #38   5. apr 2010 Jamen de sigger at de ikke vil køre så langt....

  • #39   5. apr 2010 Jo jeg snakkede med formanden han har ikke mulighed for at sende en ud da de skal køre fra sjælland af.. han siger at hvis jeg har muligheden for at hente hunden ville det være godt og ja har faktisk fundet et nyt hjem til den lille hund hos en af mine gode veninder og hendes kæreste og deres hunde og de vil give den et godt hjem nu ska vi bare lige finde ud af hvad vi gør der udover smiley

  • #40   6. apr 2010 er bange for hun ik frivilligt vil gå af med den.. desværre jeg ringer til alle dyrs ret igen i morgen og høre hvad vi lige præcis skal gøre for vil ik risikere at nogle bliver meldt for tyveri af hunden.. og da det er en af mine veninder som ska ha det lille kræ resten af livet vil jeg jo ikke risikere at det skal gå ud over hende også da hun jo bare vil give den et godt hjem

  • #41   6. apr 2010 Nogen vil bare have dyr for at have dem og tænker ikke på dyrets velbefindende!!! Jeg tænker at det må være fordi at det giver et kick og prestige hvis man har et dyr :0s

    Min personlige holdning er dog at det vil give mere prestige og et størrere kick hvis man kan passe sit dyr ordentligt og vise sit dyr frem i en ordentlig stand, for det er da alt andet lige "federe" at have et sundt og raskt dyr der har det godt end at have et dyr der egentlig burde have været aflivet :0/ (beklager hvis jeg kom på et sidespor)


  • #42   6. apr 2010 Vil lige komme med en hurtig bemærkning vedr. Dyrenes Beskyttelse, for det er bestemt ikke første gang jeg hører om at de ikke vil tage sig af et dyr i nød. Sidst jeg hørte om det (var selv den anmeldende) døde en hoppe pga. dårlig ernæring og pasning og efterlod sig et føl der ikke var klart til at blive taget fra...
    Jeg ringede to gange i løbet af en uge. Undskyldningen var da jeg ringede anden gang, at det havde vedkommende sørme glemt at tjekke op på!!! Dagen efter døde hoppen :0/

    Hvad der skete med føllet og den anden voksne hest på stedet, ved jeg ikke, men håber dælme at der blev taget affære, for det var dyrlægen der aflivede hoppen og har kunnet se de forhold den og de andre var under.


  • #43   6. apr 2010 Pris på hunden?

  • #44   6. apr 2010 Ved ikke.. ved hun mangler penge men hun skylder også omkring 3000 kr for hunden til tidligere ejer da hun lavede en afdragsordning og maks har betalt 300 kr af... men kunne da forstille mig at hvis hun ville sælge at hun ville ha så meget for den så muligt så hun ville nok presse prisen i vejrt

  • #45   6. apr 2010 Problemet er at tidligere ejer ikke kan tage den da hun har 2 børn g bare ikke har tiden og der var vidst os noget allegi men jeg prøver at arbejde i hvem tideligere ejer er da hun jo et eller andet sted må give os lov til at hente den da det jo stadig er hendes hund efter som den ikke er betalt.... Jeg arbejder alt hvad jeg kan da det er mig der keder ejer på den lige nu jeg snakker dog ikke selv med hende men ham hun bor sammen med og gør virkeligt alt hvad jeg kan for at få den hund... Jeg sys selv det er for dårligt af mig at jeg ikke kan gøre det hurtigere end jeg gør, men jeg har en far der er meget syg og det skal jeg jo også have tid til, så jeg vil sige mange tak til sandra fordi hun hjælper og støtter mig så meget i det her... Og mange tak til alle jer andre for jeres gode råd og søde ord på vejen... Jeg vil idag arbejde vidre på tideligere ejer og hvor hunden befinder sig lige nu da jeg snakkede med hendes kammerart og han har altså valgt at smide hende ud, d hun ingen penge har og ikke kan betale husleje eller forsørge hende og hendes hund.. Lige pt ved jeg ikke hvordan king har det men jeg går ikke ud fra han har det godt, o han har fået mad ved jeg ikke med hvis ikke er det nu 4 dag hvor han ikke har fået foder... Men jeg følger op på det....
    Knus...


  • #46   6. apr 2010 Nyt hjem er fundet til ham... Nu er det bare at få ham hentet... Ville i kalde det tyveri at hente ham når hverken politi elller dyrenes beskyttelse vil gøre noget ?

  • #47   6. apr 2010 Jeg tænker så meget på den lille dreng at jeg ikke kan sove har ikke tid til andet end bare at arbejde i at få ham væk... Jeg sys det er så forfærdeligt at man behandler en hund sådan, hvis jeg havde fået en hund jeg ikke passede sammen med eller ikke elskede på den måde jeg gerne ville, ville jeg da hellere finde et nyt hjem til den og så få hjælp til at finde en hund jeg passede sammen med, hun ringede jo bare på alle "billige" hunde eller dem hun kunne få afdrag på.. Da hun sagde til mig hun havde fundet den lille dreng var jeg da glad på hendes vejne for trode ikke hun var sådan ved dyr.. Og hun havde os fundet en mere og der spurgte hun mig om jeg ikke ville finde nyt hjem til den HUN HAVDE IKKE EN GANG BETALT ELLER HENTET HUNDEN ENDNU!!!!!

  • #48   6. apr 2010 Der er fundet nyt hjem til hunden.. vi arbejder nu på at få hentet hunden fra ejer så den nye ejer kan hente hunden... det er en af mine veninder som vil tage hunden til sig og give ham et godt hjem...

    Politiet bliver kontaktet i morgen for at høre om vi må hente hunden når formanden for alle dyrs ret siger den skal hentes men ikke slev har mulighed for at hente den...

    vi arbejder på højtryk for at få lille king op til min veninde så han kan få mad, vand, pleje og kærlighed som han nu mangler..


  • #49   6. apr 2010 King har fået mad idag og det er jeg glad for ja som sandra skriver vil politiet blive kontaktet imorgen og derfra finder vi så ud af hvad vi skal gøre... Jeg håber på det bedste og når vi får lov til at tage hunden hentes den ved mig (:

  • #50   7. apr 2010 Maja Dina - Ja det ved hun faktisk ikke helt sikker men vist noget med hun skrev på en annonce og så pga hun ikke havde penge til en sele alligevel hoppede hun fra og nu hun frosset smiley

  • #51   7. apr 2010 kigger med

    Håber alt godt for lille king


  • #52   8. apr 2010 med fare for at blive frygtelig upopulær. Ved I alle helt sikkert at den lille hund nu også går for lud og koldt vand. At det ikke bare er en hetz mod en eks veninde man er blevet sur på. Jeg har været frivillig i dyrenes beskyttelse, og her var 90% af sagerne uvenskab, og ikke misrøgt. Men skulle det være sandt med den lille hund, håber jeg da det bedste for den, er ikke meget for at man stjæler kæledyr fra hinanden, og mon ikke den lokale betjent, kan finde 10 minutter til at kigge forbi, hvis nu den sidder i forårsvarmen uden vand?

  • #53   8. apr 2010 Pia M - VI er helt sikre da det faktisk var en ven til pigen der kontaktede min veninde og sagde det så det startede faktisk ik ved min veninde.. hende som har den lille hund boede opppe ved ham fyren som kontaktede min veninde og fortalte det for han sys det var synd men han vidste ikke hva han skulle gøre...
    Politiet vil ikke gøre noget så længe hunden har vand... og vi ved at den har fået lidt mad nu vi ved bare ikke hvor meget og om den har fået mad siden....
    stjæle den gør vi ikke... da ingen af os vil risikere at blive meldt jo... nu er vi ved at finde ud af om hun vil give den fra sig frivilligt for vi ved hun slet ingen penge har og ingen job, så vi vil prøve at forklare hende at hun slipper for en udgift hvis hun giver den stakkels lille hund fra sig...


  • #54   9. apr 2010 Det lyder som en god løsning.
    Hvis du læste mellem linierne på mit indlæg ville du vide hvad jeg mente mht vand.
    Hvis I ved den ingen mad får, eller ikke får det den skal have så vil Dyrenes beskyttelse tage sig af det, for så er hunden jo synlig underernæret.


  • #55   9. apr 2010 Pia: Jeg er med. God idé. Boede jeg ikke så langt væk havde jeg hentet den lille hund, og gimpen sku nok bare ikke stå i vejen!

  • #56   9. apr 2010 Pia - Planen er egentlig også at hvis hun ikke giver hunden fra sig kontakter vi politiet og dyrenes beskyttelse igen og så siger vi den står uden vand.. for lille King ka jo ik leve sådan et liv...

    Charlotte - Ja ville egnetlig også helst bare ta hunden, men det ender i at vi risikere at blive meldt for tyveri.. smiley


  • #57   10. apr 2010 Vi er ved at finde ud af om hun vil gi hunden væk..

  • #58   11. apr 2010 Jeg ved ikke hvad mere der sker nu... Jeg har ikke hørt fra ham i et par dage... Jeg har givet ham forslaget om at snakke med hende om at aflevere den friviligt... Og nej det er ikke startet ved mig, jeg kunne i bund og grund være ligeglad da hunden ikke er min men det er jeg ikke da det er levende væsen og ikke et stykke legetøj.... Jeg prøver bare at gøre min kammerart en tjeneste at hjælpe ham da han ikke ved hvordan han skal gribe det an...

Kommentér på:
Mishandling - hvad gør jeg

Du skal være medlem af gruppen for at kunne kommentere.
Gå til gruppens forside




Annonce