{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Har lidt brug for nogle gode råd .. {{forumTopicSubject}}

Jeg har i al min tid kun haft Rottweiler .

Nu har jeg så laika som også er rotte.
og jeg har gået til træning med hende .
og hun har et utrolig godt sind og har altid kunne med alle andre hunde .
da hun var ca 1 år fandt vi ud af der var en hundeskov I Næstved og det ville vi jo prøve .
og laika nyder det i fulde drag . og vi kom der så hver dag . men så for ca 3 uger siden er hun begyndt at være lidt strid .
Laika nyder at grave huller der .
men når der kommer andre hunde løber hun hen til den og står den nye hund ikke stille ligger hun sig over den .
og gør den nye hund så modstand makere Laika kraftig .
og nogle hunde såvel tæver som hanhunde kan hun lige med et fare i hovdet på ..

nogen der kan hjælpe mig eller forklare hvorfor hun gør det . idag måtte vi tage hjem derfra . jeg er jo mere bange for at hun gør skade på de andre hunde selv om der er flere der siger prøv at lade dem være de finder selv ud af det . og det gør de måske også men det er det om jeg tør for hvis hun nu får gjort skade .
ved ikke om i kan følge mig .

kun seriøse svar tak




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har lidt brug for nogle gode råd ..
  • #1   8. okt 2008 Hvorfor hun gør det skal jeg ikke kunne sige. Men jeg ville så absolut ikke kommer der før hun ikke gør det mere (og hvis ikke det kan pilles væk -ja så 0 hundeskov fremover). Det er ikke fair overfor hverken din eller andres hunde.

    Når hun er røget i hovedet af de andre, har det så været i forbindelse med at du har givet en godbid, kastet pind, hun har haft et legetøj e.l.?


  • #2   8. okt 2008 når der er andre hunde har hun ikke lege tøj eller andet .
    men hvis der er en hund der siger fra overfor laika går hun væk .
    men det er bare ikle alle hunde der siger fra overfor hende desvære .


  • #3   8. okt 2008 tror hun er blevet kønsmoden.. og med de racer ser man jo desværre tit de sener får svært ved andre hunde.. jeg ville også sige 0 hundeskov til hende, til der måske kommer styr på det ..

  • #4   8. okt 2008 ja hvis der nu havde været tavle på, havde forældrene haft en mental beskrivelse for at blive avlsgodkendt, og så ville du have kunne se i dem, hvordan de havde regeret , de forskællige stres momenter, det giver de jo tit vidre.. og ud fra det kunne du danne dig et billede af hvordan den ca kan funger i hovede..

  • #5   8. okt 2008 der er tavler på forældrene og de er undersøgt og har pæne parpir
    og de er HD frie forældre Laika er og HD undersøgt og er fri ,
    laika mor har vundet nogle udstillinger smiley
    men ja må nok træne lidt mere med hende og holde hende lidt væk fra Hundeskoven desvære øv ..


  • #6   9. okt 2008 bonnie hvad siger deres mentaltbeskrivelse så?? lige hos rotten og mange andre muskhunde tyber skal de mentalbeskrives før de må avle, det er ikke kun hd og sådan noget så dem man chekker men også hvordan de er i hovede.. og så kan du jo se om det er noget der ligger til den linje... bare pas på dig selv og din hund, så i ikke ender som den dame med rotten i karup

Kommentér på:
Har lidt brug for nogle gode råd ..

Annonce