{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.115 visninger | Oprettet:

Har brug for lidt luft. {{forumTopicSubject}}

Kris og jeg er jo gået fra hinanden for lidt tid siden.
Det er mig der skal flytte, det er også helt fint.

Kris beholder Samson, det er jeg lidt ked af. Men jeg ved at jeg kommer til at se Samson rigtig tit, og han får det godt.

Kommunen er ved at finde et sted til mig, et bofællesskab. Så jeg kan få så meget hjælp som mulig.
Da jeg var inde og snakke med dem, gjorde jeg det meget klart at jeg har Zenta - og at jeg ville have hende med!

Men min kontaktperson bliver ved med at spørge, hvad nu hvis du ikke kan få hende med? Hvad gør du så? Afliver du, sælger du??

Overvejer at takke nej hvis de finder noget til mig, så jeg kan have min hvide pige med mig. Måske får jeg ikke ligeså meget hjælp, men jeg kan ikke undvære hende!

Hvad ville i gøre? Har brug for nye øjne..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har brug for lidt luft.
  • #1   13. maj 2013 Av den er svær. Jeg ved ikke hvad jeg ville gøre, for mine hunde har hjulpet mig meget gennem min svære tid. De er jo en form for terapi, for man er sikker på at man skal ud af døren, ud i det virkelig liv smiley

  • #2   13. maj 2013 Jeg ville sgu heller ikke kunne uden mine babyer, kan godt forstå dig...
    Håber det hele kommer til at forløbe smo du gerne vil have det..


  • #3   13. maj 2013 Jeg vil hellere tænke på hunden før mig selv! Også i sådan en svær situation. Men det er self. svært! smiley

  • #5   13. maj 2013 Som jeg har snakket med dig om før, så ville jeg beholde Vaks. Uanset hvad. For mister jeg ham på et sådant grundlag, så falder min verden fra hinanden.

    men forstår dig også stadig ret så godt ):



  • #6   13. maj 2013 Vil også kæmpe for at jeg kan få hende med mig - for hun hjælper mig med at komme ud, og hun er der bare hele tiden når jeg har brug for hende.

    Linda - der er mok mange der vil sige at jeg skal tage imod hvad de har. Men hvad så med hende den hvide? Hvad gør jeg med hende? smiley


  • #8   13. maj 2013 I sidste ende har jeg nok brug for den hjælp..det er bare... Svært! smiley

  • #9   13. maj 2013 Men kan du klare dig uden hende? Jeg mener.. tror du ikke, du så bare lukker dig selv mere inde? Hun er jo en enorm psykisk støtte, kan jeg forestille mig.

  • #10   13. maj 2013 Nej, tror ikke jeg kan uden hende. Hun har hjulpet med rigtig mange ting! Jeg ved ikke hvordan jeg ville blive hvis jeg ikke har hende.

  • #11   13. maj 2013 Undersøg mulighederne for at klare den uden hjælp fra kommunen. Kan du det? Kan man finde et sted at bo hvor man må have hund? Har du et godt netværk du kan trække på til du finder noget?

    Jeg ville gøre ALT jeg kunne for at undersøge (og evt. prøve) alle muligheder før jeg gik af med mine kæledyr. Du må holde på at hunden giver dit liv noget vigtigt du er afhængig af for din videre fremtid - agtigt.

    Jo mere du holder på at hunden er vigtigt for din fremtidige trivsel og at den bidrager til løsning af nogle af dine problemer. Nu ved jeg ikke hvor stort et nerværk du har, men er det mindre stort ville jeg klart holde på(hvis det var mig) at hunden uddgjorde en betydelig del at mit "netværk" og at min hverdag ikke ville kunne fungere uden. Prøv at pres dem til at lade dig få en lejlighed hvor man må have hund - det skader aldrig at prøve smiley


  • #12   13. maj 2013 Nej, nemlig.
    Du kan ikke undvære hjælpen, men du kan heller ikke undvære hende.
    Egentlig synes jeg bare, du skal prøve at finde et sted selv, når du ikke kan uden hende, og så prøve at få så meget hjælp du overhovedet kan fra kommunen af.


  • #13   13. maj 2013 Calule - jeg kan bo ved kris ligeså længe det tager at finde noget, hvis det bliver sådan. Har stadig ikke hørt fra kommunen endnu, men hvis jeg ikke kan få hende med, tror jeg at jeg takker nej tak. For jeg kan ikke undvære hende.

  • #14   13. maj 2013 ja jeg er jo nok ikke den rigtige at spørge da jeg har boet i en skurvogn for at beholde mine piger da jeg stod i samme situation. Og for 2 ½ år siden boede jeg i en 1 værelses lejlighed med alle 3 piger (juice er jo min kærestes) og mine 2 katte. Alene for at kunne beholde dem.

  • #15   13. maj 2013 Nu kender jeg dig en smule, og vil helt klart også synes, det er vigtigst, du har hende, for så kommer du ud, og det er jo godt for alle.

  • #16   13. maj 2013 Synes bestemt du skal tage imod den hjælp du har brug for og evt finde et rigtig godt hjem til hunden istedet. Uden hjælpen er det slet ikke sikkert du vil have det godt nok til at tage dig ordentligt af hende.....tænk på hunden før din egen sorg over at skulle miste. Er det et psykiatrisk bosted?

  • #17   13. maj 2013 Det kan jeg ærligtalt godt forstå. Men giv det et skud med at "overtale" dem på kommunen smiley Man har jo lov at være heldig, men ved der skal kæmpes for det. De ansatte på kommunen skal kunne se fidusen i at netop DU får en lejlighed hvor hund var tilladt.

    Jeg håber det bedste får dig og at det ordner sig på en eller anden måde smiley
    Det er dejligt du kan blive boende dér til du har fundet noget, det er godt nok sødt at ham - dejligt at der findes sådanne mænd smiley


  • #18   13. maj 2013 Lotte - selvfølgelig vil jeg da kunne tage mig godt af hende. smiley

  • #19   13. maj 2013 Kan love dig, Lotte, at Mia tager sig godt af den hund, hjælp fra kommunen eller ej.
    - Det skal i hvert fald ikke komme an på det.


  • #20   13. maj 2013 HVIS du (kommunen) nu ikke kan finde et sted, hvor hun også må bo, har Kris så mulighed for at have hende boende også?
    Jeg føler med dig, det er et helt ufatteligt svært dilemma, du står i smiley


  • #21   13. maj 2013 Bente - nej, han kan ikke have 2 hunde, har snakket med ham om det. Det kan han ikke rigtig overskue. Hvis det kun var kort tid han skulle have hende ville han gerne, men når det er lang tid kan han ikke rigtig. smiley

  • #22   13. maj 2013 Og hvordan skulle jeg kunne vide det? Undskyld hvis mit svar ikke faldt i god jord, men har arbejdet i bofællesskab og har måttet omplacere flere dyr, da beboernes tilstand ikke var stabil nok til at tage ansvar for et dyr. At din situation er anderledes kan jeg jo ikke se på skærmen.....

  • #23   13. maj 2013 Keg kender Musen ret godt, og vi har snakket om mange ting.

    Selvom der er ting man har svært ved, og skal have hjælp til - så kan man sagtens tage sig supergodt af en hund, og samtidig nyde SÅ meget af, at have den at støtte sig op af.

    Zenta er den eneste grund til, at musen kommer ud..
    Zenta spørger ikke om grunden til at musen er ked, hun trøster bare..
    Zenta bliver aldrig træt af at trøste, hun trøster når der er behov - leger når der er DET behov..

    Hunde er de bedste terapeuter man kan finde, og jeg VED, at Zenta giver musen det hun skal bruge, og musen tager sig altså rigtig godt ag Zenta, både med motion, pleje og aktivering smiley

    smiley


  • #24   13. maj 2013 Nina sagde det! ^^

  • #25   13. maj 2013 Musen???? Tror bare jeg hopper af her......indlægget er åbenbart kun for i forvejen bekendte.....

  • #26   13. maj 2013 Ok, Mia, det er jo også fair nok. Jeg ville undersøge muligheden for selv at finde noget, hvor man må have hund OG tale med kommunen om, hvor mange timer de så ville kunne stille støtte/kontaktpersoner til rådighed. Hvor meget de vil hjælpe, afhænger jo af kommunen, du bor i. Jeg har kendskab til kommuner, der faktisk giver ret massiv hjælp (i form af daglige besøg, hvoraf nogle er af flere timers varighed) i eget hjem. Er du ok med at være alene om natten?

    Jeg er af den mening, at kommunen ikke kan tillade sig at negligere, hvor meget en hund betyder for din psyke og hele dit liv.


  • #27   13. maj 2013 ikke sikker TS ønsker sit navn ud, jeg kalder hende bare musen smiley

    Jeg ved bare, at hun kan have svært ved at sige fra, og når hun gør - så er det ikke altid på en pæn måde (hun er kvinde, må være hormonerne smiley )
    - Så jeg var bare lige behjælpelig med en forklaring smiley


  • #29   13. maj 2013 jeg ville aldrig nogensinde skille mig af med min hund.. Om det så betød jeg ikke fik ligeså meget hjælp..

    jeg har en depression og har haft den i 2½ år. Da jeg fik den gik jeg på efterskole, havde en psykolog pga. andre ting og havde min elskede lille hund Vaks. Jeg tror ikke på jeg levede i dag, hvis ikke jeg havde haft ham. Han har hjulpet mig igennem rigtig meget, ting som intet menneske nogensinde havde kunnet gøre for mig. da han blev syg og aflivet sidste sommer, gik jeg helt ned og der gik rigtig lang tid før jeg følte jeg kunne bare lidt igen. Nu boede jeg hjemme dengang, så ingen kunne tage ham fra mig, udover den dumme lorte sygdom til kræft! smiley

    Nå men jeg er lige for lidt over en måned siden flyttet fra esbjerg til århus, bor nu sammen med min kæreste som også har hjulpet mig ekstremt. Vi har lige fået en hundehvalp, og jeg har ikke været så aktiv og så lykkelig i meget lang tid. indtil videre har det ikke påvirket den hjælp jeg skal ha/får, men hvis jeg havde fået en anden sagsbehandler, kunne det sagtens have haft indflydelse.
    For når jeg kan klare en hvalp, hvorfor skulle jeg så ikke kunne klare alt muligt andet?
    men som min sagsbehandler gav mig ret i: min hvalp hjælper mig med at komme ud, den hjælper mig til at være mere social, den gør mig i bedre humør og den giver mig en kærlighed jeg ikke kan få andre steder.

    selvom min psykolog virkelig var god og jeg havde hende i ca 4½ år, så har mine nu 2 hunde hjulpet mig mere end hun har.

    Så hvis din hund hjælper dig ligeså meget, som mine har hjulpet mig, er det virkelig værd at kæmpe for smiley


  • #30   13. maj 2013 Årh Nina mus - det var sødt skrevet. smiley hun får hvad hun har brug for, selvom jeg har det rigtig skidt. Har ikke anskaffet mig 2 hunde for at de skal sidde i et hjørne og ikke får hvad de har brug for. Du beskrev det så godt! Masser af kram og mys til dig!

    Bente - får besøg hver uge af min kontaktperson. Som bliver skiftet ud med voksenpsyk, hvor jeg får en ny kontaktperson der kommer oftere, fordi jeg har brug for mere hjælp om dagen også.
    Jeg håber de tager hensyn til at jeg gerne vil have min hund med mig, og indser hvor meget hun betyder og gør i mit liv for mig.


  • #31   13. maj 2013 Jeg tænker også, om du overhovedet kan trives til, at tage imod hjælpen - hvis det sted, der skal hjælpe dig, er grund til, at du mister din elskede hund...?

    Hun er jo altid ved din side, vogter over dig når du har det skidt. Giver dig tryghed om natten, og sørger for du ikke indelukker dig med egne destruktive tanker.
    - Hun gør jo netop, at du kommer ud og omkring, at du har indhold i dit liv, og at du føler du er noget for nogen..

    Mit bud er, at du får det bedre af Zenta, det kan kommunen så supplere op omkring smiley


  • #32   13. maj 2013 Det skal de sgu! Go for it - det SKAL lykkes. Jeg ved, hvor meget hun betyder for dig, og jeg ved også, at du til enhver tid vil kunne tage dig af din hund, det er jeg ikke et sekund i tvivl om.

  • #33   13. maj 2013 Nina - hvis de siger " du kan bo her, men du kan ikke have din hund med dig, pga blablabla " siger jeg nej tak. For jeg kan ikke have det godt med at jeg smider hende væk, for at jeg kan få det nogenlunde godt.
    Ja, hun hjælper mig med at... Komme ud og gå, hun ligger poten på mit lår når jeg hat det skidt, og giver et lille piv, for så skal der leges. Hun hjælper mig med at komme op om morgenen så jeg får noget ud af min dag, og hun hjælper mig med at komme igennem dagen!


  • #34   13. maj 2013 Bente - tak for faith! smiley

  • #35   13. maj 2013 Jeg ved, du kan, hvad du sætter dig for! Og hvis det er at beholde Zenta at any cost, så klarer du det! ^^

  • #36   13. maj 2013 Du må have din kontaktperson til at forstå, netop hvor meget hun giver dig - og så må kontaktpersonen tage kampen med kommune/bosted..

    Du kan evt skrive det ned, så du har ro til at få det hele med, og du ikke skal sidde og blive indelukket og tænke "det hjælper jo intet alligevel".


  • #37   13. maj 2013 Hvis du har brug for "støtteudtalelser", så siger du bare til.

  • #38   13. maj 2013 Nina - har sat og sagt hvor meget hun betyder for mig, og at det er vigtigt for mig at jeg får hende med mig. Håber ihvertfald hun har forstået det!

    Har også skrevet en masse ned inden jeg tog på kommunen, så jeg fik sagt alt det jeg ville. Og jeg fik klart og tydeligt sagt " JEG HAR HUND! "


  • #39   13. maj 2013 Tak Bente, det skal jeg huske smiley det er sødt af dig!

  • #40   13. maj 2013 Lots of looooove !!!

    Og tænk positivt, hold på din ret og hvor meget hun hjælper. smiley


  • #41   13. maj 2013 Har ikke læst hele tråden (Endnu.)

    Men syntes du skal holde fast i at få Zenta med.

    Skriv til mig hvis du får brug for det Mia smiley


  • #42   13. maj 2013 Looove ón you blomst!
    Tak for snakken allesammen. Det var tiltrængt smiley


  • #43   13. maj 2013 Janni - holder skam godt fast i, at hun skal med mig! smiley

  • #44   13. maj 2013 Nu ved jeg jo ikke om der er en grund til at du skal bo i et bofællesskab og skal havde en slags støtte af kommunen, for tænker jo straks om du ikke kunne havde mulighed for at søge ind i et af boligselskaberne i din kommune hvor man må havde hund med sig?
    Så er der jo stadig mulighed for at kommunen kan støtte dig igennem der og havde et samarbejde med boligselskabet, hvis det er grundet betalinger ..

    Jeg kunne personligt ikke sælge/aflive mine drenge for et sted at bo, det betyder de for meget til og som andre siger er de en enorm støtte når man er alene osv.



  • #45   13. maj 2013 Godt smiley Det skal nok gå alt sammen.

    Havde vi boet tættere på hinanden kunne Zenta have været her mens du fandt det rigtige sted til jer, hvis hun kunne med madammerne herhjemme smiley


  • #46   13. maj 2013 Camilla - jo, der er en grund til at de gerne vil have at jeg skal bo i et bofællesskab. Men tænker også lidt, burde da kunne få nogenlunde samme hjælp hvis jeg finder noget selv?

    Janni - Zenta er en forsigtig dame, men hun kan godt med andre vovser. Bare lidt tilbageholden smiley vent.. Hvordan kalder du på din zenta uden min ville reagere smiley


  • #47   13. maj 2013 Ja det tror jeg bestemt også du kan, både økonomisk og hvad anden støtte du burde få. Jeg ved i hvert fald at de kan støtte en økonomisk, da jeg var yngre havde en veninde som flyttet tidligt hjemmefra og fik økonomisk støtte, samt hendes kontakt person kom hjem til hende ind imellem hvor de hyggede. Så det burde da nu være muligt. Det er jo heller ikke alle der egner sig i et bofælles skab .. Jeg ville personligt ikke havde så mange mennesker rundt om mig 24/7

  • #48   13. maj 2013 Haha... Kalder bare ZENTA og så satser jeg på de begge kommer... Ellers må de være Zenta1 og Zenta2. Eller Zenta Grå og Zenta Hvid smiley

  • Stine F
    Stine F Tilmeldt:
    jul 2012

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 6
    #49   13. maj 2013 Jeg kender en del efterhånden der har haft brug for bosted. Jeg selv inklusive. Nu ved jeg ikke hvorhenne i landet du bor, men det er ikke mange steder man må have dyr med sig desværre. Men kan du "nøjedes" med en kontaktperson der kommer dagligt i eget hjem fremfor et bosted, hvilket ikke altid er lykken (selvfølgelig kommer det an på hvor man lander da nogle steder er bedre end andre), min veninde med ildere søgte om bosted og fik besked om at medmindre hun skildte sig af med dem gad de ikke engang lede efter et bosted til hende. Så hvis jeg var dig (og jeg gerne vil beholde hunden) så er det vist smartere at du begynder at skrive dig op i boligselskaber hvor du må have den. Hilsener herfra og held og lykke med det hele.

  • #50   13. maj 2013 Nu vil jeg ikke være lyseslukker, men chancen for at du finder et bofællesskab eller en lejlighed fra/af kommunen, hvor man må have dyr er lille. Så kan man snakke for sin syge farmor om hvad hunden gør for én, de er ligeglade. Har selv stået i samme situation med Santos, og de var kolde i r**** - desværre.

    Nu ved jeg ikke hvor i landet du bor?


  • #51   13. maj 2013 Desværre ser kommunerne ikke på at hunde er gode dyr at have når man er nede, det er de skisme ligeglade med...
    Hader kommunernes måde at nedgøre mennesker der har et eller andet godt i deres liv, ligesom de ældre der må skille sig af med deres hunde fordi de ellers ikke vil få hjemmehjælper hjem... smiley

    Du skal kæmpe for dig selv og din ret til at have en god og sund kærlighed i dit liv en som sørger for at være der for dig altid som din hund gør/er...


  • #53   13. maj 2013 Renee - bor lidt udenfor Brørup, dvs vejen kommune. Det får et nej hvis jeg ikke må få hende med. Så må jeg jo sørge for mig selv.

  • #54   13. maj 2013 Ja men det har lige været oppe at det skulle være sådan at hunden skulle enten lukkes væk eller bortskaffes hvis man skulle have hjemmehjælp.
    Og at hjemmehjælpen IKKE måtte gå med hunden heller...

    Om det blev gennemtrumfet ved jeg så ikke... ???


  • #55   13. maj 2013 Hvis du får et nej til et bosted, så synes jeg godt du kan spørge din sagsbehandler om at få tilknyttet en støttekontakt person der kommer meget regelmæssigt istedet.
    Hund eller ej, så er der rift om bostederne og mange må "klare sig" med daglige besøg af en støttekontaktperson. Også selvom de virkelig har behov for mere.

    Du skal også huske at det jo er tilbud de kommer med, og du har da ret til at søge alternative løsninger.
    Det er klart du ønsker at beholde din hund, at det er i din allerbedste interesse at din sagsbehandler støtter dig i det, så du også udover hunden i hverdagen kan få lov til at udvikle dig og koncentrere dig om hvad du end har af besværligheder. Istedet for at gå med afsavn og depression.

    Jeg synes måske du skal tage en bisidder med til næste møde, der sørger for at der bliver holdt fokus på at du skal bygges op, ikke hives ned. Og tvinge lidt af de ressourcer ud af kommunen som de faktisk ofte har -men holder ret tæt ind til kroppen.

    Hvis du synes en daglig støtte kontaktperson ville være en løsning, -selvfølgelig.

    Og kæmpe held og lykke med det hele.


  • #57   13. maj 2013 du kontakter også bare mig hvis du har brug for udtalelser til kommunen smiley


  • #58   13. maj 2013 Pas så bare det i avisen, har ikke fulgt op på det...
    Men syntes generelt at de ting man sætter pris på i dagligdagen bliver prøvet taget fra en...


  • #59   13. maj 2013 Her i Rødekro kender jeg en der bor sådan et sted som du sikkert skal bo, hun har sin egen lejlighed i et bogællesskab og der må de gerne have et dyr smiley

  • #60   13. maj 2013 Jeg ville ikke være hvor jeg er i dag, hvis det ikke var for mine dyr - hunde og hest.
    Var det ikke for dem, var jeg ikke kommet ud af døren da jeg havde det aller værst.

    Håber du finder den bedste løsning, og at du samtidig kan beholde Zenta.

    Kram smiley


  • #62   13. maj 2013 Allergisk - jeg kan prøve at snakke med kommunen om det næste gang jeg skal derind til møde, hvis jeg får et nej til at få Zenta med. Det er ihvertfald en mulighed!

    Tine - tusind kram smiley


  • #63   14. maj 2013 Hej jeg har ikke læst det hele men vil lige skrive at hvis det er fordi du er psykisk sårbar findet der bo tilbud med støtte og hjælp hvor man godt må have dyr smiley jeg har feks. Hørt om sådan et sted findes her i Esbjerg

  • #64   14. maj 2013 Jeg vil bare lige kommentere på indlægget vedr. hund kontra hjemmeplejen.

    Ældre må/kan sagtens have husdyr/kæledyr - de skal bare selv kunne passe dem. Hvad enten de gør det selv eller betaler sig fra det, blander kommunerne sig ikke i. - Hjemmeplejen passer ikke husdyr/kæledyr.

    Der har været nogle eksempler på, at man fra kommunens side, har bedt den ældre om, at lukke "dyret" væk, når hjemmeplejen er kommet. Dette hvis, den pågældende personale, har været bange for dyr.
    Hvis den ældre så nægter, at lukke "dyret" væk. Så træffer den ældre selv et valg om, ikke at modtage hjælp.


  • #65   14. maj 2013 Jeg kan ikke skrive noget, som andre ikke allerede har skrevet. Jeg kan kun sige, at jeg føler med dig, og jeg håber meget, at du kan beholde hunden. Jeg ved jo, hvor meget den betyder for dig.

  • #66   14. maj 2013 Tak Susanne. smiley

Kommentér på:
Har brug for lidt luft.

Annonce