{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
352 visninger | Oprettet:

Indkald et problem... {{forumTopicSubject}}

Netop idag er Sakki ½år og derfor laver jeg lidt status ;er førstegangs-hundeejer..Da han var ca.12-16uger reagerede han rigtig godt på indkald i skoven og fra haven og ind. Det er desværre slut, han spurter afsted til andre mennesker og hunde - lader nærmest som om han ikke kender mig..Osse selv om han er sulten og jeg har godbidder med. Er man alene med ham kan han en masse : sit,dæk,vent,find bolden og gribe den, gi pote og har lige lært at bakke...Kunne være interessant at høre fra andre om hvad jeg kan forvente og hvordan jeg tackler problemet INDKALD..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indkald et problem...
  • #1   17. dec 2005 Din kære lille hund er blevet teenager..... Så bare klø på, det går over igen, men du må ikke give op..

  • #2   17. dec 2005 Hej Susanne, der er jo en periode hvor de får "selektiv" hørelse.
    Du kunne jo prøve med klikker, det hjælper i hvert fald på mange hunde


  • #3   17. dec 2005 Det er typisk at til træning sker der så mange andre spændende ting....
    Nu er han i lømmelalderen og skalprøve en masse grænser af.
    Udnyt dem og lær en masse af det også!!!!
    Og gentagelse på gentagelse er det eneste rigtige og husk at stoppe ved en god øvelse..


  • #4   17. dec 2005 hmm... jeg kunne enligt godt tænke mig at vide hvordan du helt præsist bruger den der klikker... og hva når man har to hunde?? vil de lære det på samme måde..

  • #5   17. dec 2005 Jeg har næsten det samme problem med Freja... Jeg kan ikke kalde hende ind ude fra haven og hvis jeg går op i skoven med hende løs, så går det fint derop men hjemad der vil hun bare ikke høre! Da spæner hun bare afsted hjem og ud på vejen foran biler og hører mig slet ikke! I starten var der ingen problemer med det men det har godt nok vendt sig 180 grader!

  • #6   17. dec 2005 klikkeren bliver brugt når de gør noget korrekt og bliver så efterfulgt af en godbid.
    Betina jeg ved ikke hvordan det vil være med 2 hunde for vi har jo kun Armani.
    Men jeg kan da forestille mig at hvis i hvert fald EN af dem var god til det ville den anden følge trop


  • #7   17. dec 2005 I am back s: Ja netop!!!

  • #8   17. dec 2005 FREJA, hvor gammel er hun ? Jo jeg bruger både godter og klikker,øh..i omvendt rækkefølge selvfølgeligt...

  • #9   17. dec 2005 Jamen Susanne det ER nok bare fordi Sakki er kommet i teenage alderen smiley
    Det kommer til at gå over


  • #10   17. dec 2005 Ja okay, han er nok ved at komme i puberteten, men han reagerer ikke specielt på hunhunde, kan bare li alle, og han letter ikke ben, han tøsetisser stadigt, så jeg troede ikke...

  • #11   17. dec 2005 Vent til han bliver ældre !!!!!
    Min hanhund var 1 1/2 før han var klar over at han er hanhund og det var efter min tæve var i løb


  • #12   17. dec 2005 Forresten så jeg i www.hundeleksikon at 6mdr. svarer til 7 år og at man ikke bare, som mange fejlagtig tror, kan gange alder med 7...

  • #13   17. dec 2005 Problemet kan være at han har lært at du altid er der for ham, du altid kalder på ham når du skifter retning osv.
    Så behøver han ikke holde øje med dig.
    en ide til træning:
    Kald aldrig på ham når du skifter retning, lad ham lede efter dig.
    Gem dig når i går tur(og du ved han ikke bare løber hjem eller væk, så han kommer til skade)
    Han skal lære at det er dig der viser vejen, giv ham kun godbidder når han kommer første gang du kalder( ikke når du har kaldt i 20gange)
    Kald ikke på ham, når du ved han ikke kommer -start hvor du har succes!

    Min Ninja har hørt efter fra 10ugers alderen, og han er stadig helt fantastisk nem:) nu er han snart 7mdr.

    god træning og held og lykke


  • #14   17. dec 2005 Det lyder helt rigtigt det K/A siger, men her er nok for trafikeret her, men jeg vil forsøge i forbindelse med flex-line...

  • #15   17. dec 2005 Hvis der er for trafikeret hvor i bor, kan du tage ham en tur i skoven, på et tidspukt hvor i ikke møder så mange andre hunde mennesker.
    DU kan også kaste en pind(hvis han gider) og så skynde dig at gemme dig mens han løber efter den!?


Kommentér på:
Indkald et problem...

Annonce