3.433 visninger | Oprettet:  FølgFølg ikke 22 Svar

Knude ikke kræft, hjælp.. Knude ikke kræft, hjælp..

Sonja har nu for laangtid kastet lidt op, nogle gange 2 gange om dagen ofte galle, nogle gange en gang om dagen med noget mad.
Hendes afføring er normalt.
Hun har skiftet foder men tror ikke det er det som kan være årsag til opkastninger mere.
Jeg har mærket en knude, ikke en hård knude som ofte er kræft, den er lidt blød, sidden ved lysken lidt ude i siden. Den er desværre blevet større.
Nogle dage siden syntes min mor og jeg at vi kunne mærke det i hver sin side i lysken. I dag, her til aften synes jeg kun at kunne mærke den i den ene side og noget større.
Jeg skal til dyrelæge nu, men er der nogle som har en anelse ide om hvad det kunne være?
Jeg er bare en smule nervøs.

Kræft er jo ofte knuder som er hårde og som man ikke kan rykke med. Denne her knude agtige tingent er ikke hård, men blød og er blevet større.

Kan det være æggestokke? Betændelse i dem?

Nogle ideer, eller som har prøvet det samme med deres hund?

Play video
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Dishwasher e15 error 1.000 kr.
  • Mount 7 lamps to the ceiling 800 kr.
  • Montere et vitrineskab 500 kr.
  • Vandhane problemer 500 kr.
  • Opsætning af lampe 500 kr.
  • Kogeplade afmontering og montering 1.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Knude ikke kræft, hjælp..
  • #2   15. okt 2008 Jeg skal ikke til dyrelæge nu, her og nu, men en af dagene når jeg har tiden til dem..

• #3   15. okt 2008 I starten troede jeg det var foderet, og bare fordi man mærker noget behøver man ikke lige søge dyrelæge. Hvis den vokser skal man nok søge dyrelæge, men det er først nu den er vokset og vi skal afsted en af dagene..

• #5   15. okt 2008 Det kan være en byld? Svært at sige når man ikke har set den? Hvad siger Karin fra Loppetjansen?

• #6   15. okt 2008 Tjaaaaa. Vi er vel nok forskellige. JEG havde været afsted med BÅDE opkast og knude for længe siden.

• #7   15. okt 2008 Men jeg havde nol også været ved dr. dyr allerede..

• #8   15. okt 2008 Hun sagde at hvis den vokser så skal man da søge dyrelæge..

Bare underligt for da jeg var hjemme i søndags og min mor mærkede så var der næsten ingen ting og det var i hver side.
    Den er svær at mærke, da den sidder inde i kroppen ikke ude ved huden, men hvis Sonja ligger på ryggen med benene ud og det strækker lidt i maveskinnet kan man godt se det buler lidt.
    Knuden har bare en underlig konsistens..

• #9   15. okt 2008 Cyste.. Hvad er det nu lige helt præcist det er?

• #11   15. okt 2008 Jeg må jo se om jeg kan komme til dyrelæge i morgen..

• #12   15. okt 2008 Hvem har da åben nu af dyrelæger?

• #13   15. okt 2008 årslev

• #15   15. okt 2008 Dyrlægevagten, men det er omsonst. JEG havde været afsted fopr længst, men kan da kun råde dig til at "få tid" til at køre til dyrlægen imorgen.

• #16   15. okt 2008 Sonja ser ikke ud til at have ondt.
    Men at hun kaster op er jo ikke godt..

• #17   15. okt 2008 Jeg må jo lige ringe til dyrelægen og se hvornår jeg kan komme forbi en dyrelæge i morgen

• #19   15. okt 2008 Har lige været ude med hende og hendes pups er helt normal, så hvorfor hun kaster op ved jeg ikke..
    Skal også til dyrelæge, men ville bare høre om der var nogle som måske havde prøvet noget lign. eller måske vidste hvad det var..

• #20   15. okt 2008 princess havde en knude ved skulderen i tidernes morgen, den voksede ikke , var hård osv. planlagde at tage til dyrlægen, så lå vi og så film, og jeg lå og mærkede lidt på den hev lidt i den for at sikre den ikke sad fast ved muskel eller knogle, som kraft jo gør, det siger lige pludselig en mærkelig lyd, jeg kigger ned på princess som sidder med "creme" på kinden total klamt, efter 5min havde jeg fået tømt den "byld" eller hvad det var . der kom sådan en hvid / rå cremet farve masse masse ud, total klamt.

• #21   15. okt 2008 adder.. Men denne her sidden inde i selve kroppen og er ikke nogle former for byld.. smiley

• #22   15. okt 2008 Lyskebrok lyder det helt klart som i mine ører. Når hunden ligger på ryggen forsvinder brokken, når den står op "falder" den ned. Det skal opereres hvis det er stort, ellers er det helt ufarligt.

• #23   15. okt 2008 Altså undskyld mig, men ville det nemmeste for dig Christina R, ikke bare at tage din hund med til dyrelægen imorgen? Der kan jo komme alle mulige gætterier herinde og det får du ikke noget ud af. Jo længere tid din hund måske har smerter - jo mere synd er det.

Sæt tid af til at køre til dyrelæge imorgen! Og ikke noget med om at du lige skal "se" om du har tid til det. :o) For din hunds skyld!

• #24   15. okt 2008 kan knuden flyttes??? ved det er et mystisk spørgsmål, men hvis du kan mærke at den ligsom ikke sidder fast, og kan flyttes lidt, siges det at det ikke er kræft, men en fedtknude ( harmløs)...

Lykke ( min pc er død)

• #25   15. okt 2008 ej sorry jeg siger det, men den knude kan sagtens vente til imorgen, uanset om det sku være kræft eller ej, så sker der ikke noget med den der ikke kan vente til dyrlægens pris er lidt mere normal.... det her er jo ikke akut....

Lykke ( min pc er død)

• #26   15. okt 2008 Son sagt..Så synes jeg ihvertfald ikke at jeg kan se at hun lider. Hun opfører sig ikke anderledes end normalt. Måske lyskebrok?!?

Selvfølgelig skal dyrelægen se på den. Om det bliver i morgen eller fredag. Jeg ved endnu ikke hvornår jeg har fri de to dage, men så snart jeg ved hvornår jeg har fri i morgen og det er tidligt så jeg kan komme til dyrelæge med hende så gør jeg det..

Det er bare underligt. At nogle gange kunne jeg mærke den og i søndags da mi nmor skulle mærke så kunne vi mærke det samme i begge sider, her til aften kunne jeg mærke det større og nu skal jeg trykke til ind for at finde den.. hmmm..
    Men til dyrelæge og tjekkes skal hun.

Jeg siger tak..

Mikkel; ja den kan godt rykkes. Men jeg kan ikke komme nedenom den, som sagt sidder den lidt inde i kroppen og ikke ude ved huden.
    Den mærkes ikke hård, lidt blød og klumpet.
    Ved ikke om jeg rører ved æggestokkene?

Jeg må til dyrelæge og vide om hunden anatomi nede ved lysken og hvad man faktisk kan røre ved..

• #27   16. okt 2008 Altså Christina R: hvorfor spørger du så herinde? Hvis du ikke synes hun lider? Jeg synes bare du virker noget useriøs.... desuden burde du have taget hende til dyrelæge for et par dage siden når du siger at hunden har kastet op længe.... for det er hvert fald ikke normalt at de gør det!!
    Men selvfølgelig - det er din hund, jeg ved bare at hvis min hund havde kastet op flere dage i træk var jeg fluks taget til dyrelæge. Eftersom der også er meget virus i omløb i disse dage.

Kommentér på:
Knude ikke kræft, hjælp..

Annonce