{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Alene hjemme, hvor lang tid?
  • #1   16. okt 2008 Ja, lige præcis... Det er nemlig frygteligt med den dårlige samvittighed!

  • #2   16. okt 2008 Det kommer an på hvordan resten af dagen og ugen ser ud smiley

  • #3   16. okt 2008 Altså om de får brændt noget ekstra energi af inden du forlader dem?

  • #4   16. okt 2008 En hund må højest være alene hjemme i 8 timer...

  • #5   16. okt 2008 NP:

    Siger hvem?


  • #6   16. okt 2008 NP-foto- Nåh for søren, hvem har bestemt det???

  • #7   16. okt 2008 Ja, hvorfor lige max. 8 timer?

  • #8   16. okt 2008 Hehe.... Der var jeg så ikk den eneste der undrede mig.....

  • #9   16. okt 2008 Signe> Hvis spørgsmålet om aktivering inden var henvendt til mig, så nej... Vi går bare en tullertur om morgenen så der er tisset af og evt. mere. Mynte er ikke typen der har behov for at blive kørt træt for at slappe af den halve dag smiley
    Det jeg tænker på er at Mynte såmen godt kan komme ud for at være alene 10 timer en enkelt dag ind i mellem. Men så vil ugen også stå i hundens tegn de andre dage. Er det mere end 10 timer trækker jeg på nogle venner som ser til hende smiley


  • #10   16. okt 2008 En ting er, havd det ideelle er og en anden ting er virkeligheden:-) Vores hunde er normalt ikke alene hjemme meget mere end 5-6 timer, men det KAN da blive til mere og de sover bare uanset hvor lang tid det er:-))

  • #11   16. okt 2008 Min hund er alene mere end 8 timer i hverdagene.. Og sådan er det:-)

    Utroligt nok lever hun stadig *S*


  • #12   16. okt 2008 Ginne* - Det var nemilig lige dét! Sådan har jeg det også.. Har bare lidt skiftende arbejdstider, og skal inden længe til at være alene-hunde-mor, så kommer til at trække lidt på venner og familie.. Jeg får bare så nemt dårlig samvittighed overfor dem.

  • #13   16. okt 2008 Jeg ville da foretrække mine hunde kun er alene 5-6 timer, men de kan godt være det 8-9 timer. Men det kommer vel an på hvordan din hund klarer det smiley hvis den stadig er glad og tilpas og bliver aktiveret, når du kommer hjem, så sker der vel ikk noget ved det.


  • #14   16. okt 2008 Ja vi skal jo arbejde
    ener det vigtigste er at man er sammen med sin hund når man har fri. Hvis man først er på arb og så hjem og videre til foreks. sport mm. skal man nok overveje om ikke man er for lidt hjemme til at have hund.


  • #15   16. okt 2008 Og de er meget glade! Ingen ulykker og unoder, de sover bare.. Det er kun mig der føler mig som en ond, ond kvinde når jeg er væk i mere end 8 timer...! smiley Og det er jeg altså et par gange om ugen.

  • #16   16. okt 2008 Malene- Lægger hunde sig på skohylden???? *g*

  • #17   16. okt 2008 Malene- Jeg gad nok se mit kræ på en skohylde. Haha.....


  • #18   16. okt 2008 Signe> Jeg har så valgt, jeg ikke vil have al den dårlige samvittighed smiley
    Jeg er også alene hundemor, og sådan er vores hverdag nu engang bare skruget sammen. Mynte er vandt til skiftende tider alene - nogen dage få timer andre så er der ting der bare skal klares ude på uni... Derfor jeg har valgt mig en hunderace som ikke kræver det vilde for at fungerer optimalt smiley Hvilket jeg bestemt selv vil vurderer hun gør "på trods" smiley
    Hun får en avis i gangen i tilfælde af hun ikke kan holde sig de lange dage - så ved hun hun har den mulighed. Men hun har nu ikke benyttet sig af det de sidste mange uger. Jeg er ret overbevist om hun bare nyder at få ro til at sove smiley


  • #19   16. okt 2008 Malene Lykke - Ja, jeg tænker nok bare for meget på det, for jeg har flere fridage end arbejdsdage i løbet af 1 uge, så er sammen med mine hunde mange timer om ugen. Det er jo bare lidt længere vagter jeg har, men flere fridage..

  • #20   16. okt 2008 Min hund er faktisk ofte alene 10-12 timer om natten, men så er hun til gengæld ikke alene om dagen. Det er ikke fordi jeg er på arbejde, så jeg skal ikke sove om dagen, når jeg er hjemme. Det synes jeg ikke er så slemt som dem der er væk 8-9 timer om dagen + at man sover 6-8 timer hver nat.

  • #21   16. okt 2008 Ginne * - Du har helt ret! Jeg burde heller ikke tænke så meget på dét, er bare svært at lade være med. smiley Især når jeg skal til at være alene med dem.

  • #22   16. okt 2008 NP~Foto - HG´s Ældste Schæfer: Man kan godt høre du er 15 år, ikk er voksen, og intet job har.. Får et normalt job er altså 8 timer eller over.. og så skal man frem og tilbage. plus evt hanlde.. ligegyldig hvor gerne man end vil hjem til vovsen hurtigt, så er der altså ting her i livet man blvier nød til. og hunden dør ikk af at være alene længere.. min hund har alts åtil tider været alene i 12 timer, uden nogle problemer.. de sover jo fra tiden..

  • #23   16. okt 2008 Loba er hjemme som de timer mig og mine søskende har og hvis vi gar brug for at hun skal være lene hjemme en enkelt dag i tolv timer så gør vi det... Men ik' hver dag...

  • #24   16. okt 2008 Det fleste af os skal jo bare job... jeg er lige nu en heldig kartoffel som kun arbejder 28 timer om ugen , - og jeg har en mand som er gået på efterløn - så vores vovser er meget priviligerede i.f.t. det at være alene. Men jeg har også prøvet at abejde 37 timer om ugen - og der havde jeg også hunde. - og var enlig mor...... og jeg ved godt hvad jeg vil foretrække - men virkeligheden er ikke altid sådan at ens hunde kan nøjes med at være alene 5 timer om dagen - men så må man ansvarsbevidst og give dem en masse opmærksomhed/motion/skovture når man har fri

  • #25   16. okt 2008 Ja Wictor er på de dage jeg har arbejde, alene hjemme i 12½ time.. Det er så kun to dage om ugen..

    Han har INTET problem i det, han ligger sig til at sove, for det er jo mørk nat udenfor..
    TIl gengæld går vi MEGET lang tur inden jeg kører, og han kommer ud som det første når jeg kommer hjem om morgenen...


  • #26   16. okt 2008 min hund har heldigvis intet problm i at være alene hjemme.. jeg går i skole og i hverdagen er han alene hjemme 6-7 timer.. i weekenden arbejder jeg om natten og der er han alene 8-12 timer om natten nogle gange..men så har vi også nydt dagen sammen..og det er nat..og han sover inde i min seng..intet problem der..jeg er alene med ham..olg gør det bedste jeg kan for at vi begge trives smiley

  • #27   16. okt 2008 Dennis O

    Om hunde har tidsfornemmelse eller ej er der ikke nogen endegyldige beviser for.
    Men hvis de, som du påstår, ikke har nogen tidsfornemmelse, kan de jo i princippet være alene 20 timer om dagen eller mere....... ØHHH!????

    Hunde har selvfølgelig nogle basale behov der skal tilgodeses som f.eks. mad og drikke, og af med det i den anden ende, aktivering, motion, stimulering, tryghed.....
    Det er ikke sikkert man kan nå at give hunden det hvis man kun er sammen med få vågne timer i døgnet.


  • #28   16. okt 2008 vores er alene ca 9 timer om dagen og det henner da at det er længere men helt an på hvordan resten af ugen ser ud også har godbidder og legetøj og vores fulde opmærksomhed når vi kommer hjem... og når vi kommer hjem uanset om det er en time eller 9 og sjældent nogen gange længere tid kommer hun altid tøffende op nede fra soveværelset... så hun sover når vi ikke er her

  • #29   16. okt 2008 Dennis: nej nok ikk ti len vis grad, men i længden har de.. for det kan vi mærke på xenta om vi har været væk i 12 timer, eller 2 timer.. hun er ikk så ivrig ved 2 timer som ved12 smiley

  • #30   17. okt 2008 NINNA: DET ER VEL MERE UNDERBEVIDSTHEDEN OG FORDI HUN HAR MERE STVIOE BEN;)

  • #31   23. okt 2008 Morten- Nej det har aldrig været et problem for mig, og jeg er egentlig også ligeglad med om mine forældre ville modsætte sig det. Det er min hund, og jeg har sat mig ind det, som jeg kan regne ud i også har.

    Så held og lykke med vidunderet.


  • #32   23. okt 2008 Jette H: hvis det er min du hentyder til, så kan jeg sige at det jo ikk er hver dag man er fra hunden i 12 timer.. men hvis man regner procenten ud er der større procent der er væk fra hunden ca timer end 4 timer.. det er ikke synd for hunden hvis du kan finde ud af at aktivere og bruge tiden på den når du så er hjemme.. eftersom hunden hverken gøer eller ødelægger når den er alene keder og savner den ikk.. og det ikk noget med at folk er kloge hoveder, vi har såmænd bare vores efrainger med vores hunde!!
    og nu har min HUNhund "været alene" siden vi fik hende, i gennemsnit 10 dagligt i vhredage, og hun har alrdrig i hendes 19 måneder haft nogle problemer.. så tag det med et gran salt.. ikk alt man læser er nædvendigvis rigtig i den virkelige hverdag..


  • #33   23. okt 2008 Morten, GO smiley jeg synes ikk i skal lade jer styre af jeres familier.. hvis sbare i laver andet med den end at gå ture (dvs mental aktivering, træning osv ) så kan jeg ikk se nogle problemer, for så vil hundne altså være træt når i så ikk er der.. og de 8 og evt 9 timer den er alene, dødr den ikk af.. det er det gennemsnitlige en hund er alene, og endnu er en sund og aktiveret hund vidst ikk død af det endnu smiley
    så pøj pøj. og lad os endelig høre og se om vidunderet når i har fundet en smiley


  • #34   29. okt 2008 Nathja kan være alene hjemme i 8 timer smiley
    Mne når det så sker at hun skal være alene hjemme er det højest i 4 timer. Hun er ikke så meget alene hjemme mere, da min mor går hjemme smiley


  • #35   29. okt 2008 tror NP foto mener det fordi en hund måske ikke kan holde sig i 8 timer eller mere. den skal jo også ud og tisse smiley

Kommentér på:
Alene hjemme, hvor lang tid?

Annonce