{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.089 visninger | Oprettet:

gåtur i regnvejr? {{forumTopicSubject}}

min amstaff hvalp på 13 uger, vil simpelthen ikke gå bare der drypper der det mindste udenfor.
jeg prøvet at lokke hende med godbider og div ting. men så snart det begynder at regne det mindste, stopper hun op og røre sig ikke før jeg efter lang kamp løfter hende op og hjem.
nogen tips til hvad der kan få hende til at ville gå i regnvejr?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gåtur i regnvejr?
  • #1   24. okt 2008 Måske lege i haven eller meget tæt ved hjemmet, når det regner ?
    Lave noget, hun er vildt glad for... smiley


  • #2   24. okt 2008 Futte vil gerne gå i regnvejr, når hun har sin sweater på. Måske kunne et dækken/regnslag hjælpe.

  • #3   24. okt 2008 Begge mine hunde kan kun gå MEGET langsomt , når det regner....... Tjaaa.... Lasse kan ligefrem flyve hvis der er vandpytter.... *GG*

    Så jeg har ingen ide'er ...:O)


  • #4   24. okt 2008 hun gider bestemt heller ikke lege når det regner smiley
    hun vil ingenting.
    bare ligge sig ned og pive til jeg vil løfte hende hjem smiley


  • #5   24. okt 2008 Mine holder sig så længe som det kræves når det regner - de tror åbenbart de begge er lavet af sukker smiley at få dem ud af døren er ikke nemt, så når det regner i længere tid af gangen så bider de til sids i det sure æble og går en kort tur smiley

  • #6   24. okt 2008 Tja, du kan jo overveje et regndækken

  • #7   24. okt 2008 Mine hvalpe slynger jeg under armen og så trasker jeg afsted. Når vi er et stykke hjemmefra sætter jeg dem på jorden og så leger vi.

    Når vi har leget daffer jeg videre. Hvalpen sætter sig som regel og piver lidt, men den skal hurtigt komme efter mig, for at alene er skisme ikke rart

    Så tøffer vi lidt derud af med leg og godbidder for at vandre hjem igen.

    Der går ikke mange nætter så er hvalpen rolig uanset lys og mørke, tørvejr eller regn.


  • #8   24. okt 2008 det kommer helt af sig slev... min hund ville heller ikke gå i sådan et vejre jeg ved at give op på et tidspunkt.. men en dag synes han bare det var lidt sjover at være ude i regnen. . . det er bare til den venner sig til at det også kan være våndt. . jeg "gik nogle gang fra ham" altså ved et sted hvor der ikke var så mange biler. og jeg stadig havde øje med hvad han laver. . har hørt fra nogle at det godt kan hjælpe med at lokke dem til at gå lidt. . . nogle gang løber de med. og så skal man rose dem . . men ellers ville jeg bare sige at det kommer. .

  • #9   24. okt 2008 Er det bare mig der lægger mærke til sætningen: "bare ligge sig ned og pive til jeg vil løfte hende hjem :)"
    Jeg håber ikke det virker..
    Min hund ville heller ikke ud i regnvejr som hvalp, men han skulle jo ud og tisse, så vi måtte stå ude i silende regn og vente på han tissede.. heldigvis lærte han at tisse på kommando, så det hjalp da lidt.. Nu opdager han ikke om det regner for han styrter bare ud i al slags vejr..


  • #10   24. okt 2008 Min den store ville så absolut heller ikke ud i regn da hun var mindre og jeg syntes jo det var lidt synd så hun fik det som hun ville i en meget kort periode (et par måneder) men så tænkte jeg fanme nej hun skal ud ligemeget hvilke vejr det er så jeg begyndte at gå ture med hende når det regnede.. hun er stadig ikke voldsomt begejstret (hun er 3år nu) og hun ryster sig mange gange men hun følge med mig smiley

    for det første havde jeg simpelthen ikke samvittighed til at efterlade hende efter en hel nat og så på arb i 8 timer bare fordi hun ikke ville ud i regnvejr
    og for det andet gider jeg ikke at slæbe næsten 30kg som nægter at gå.

    Så bare igang så længe den er lille.


  • #11   24. okt 2008 Vores to hovawarter er vidt forskellige. Freje vil gerne gå i regnvejr, men Tao kan ikke drives ud bare det drypper lidt.

    Løsningen har være et give ham regnjakke på så vil han hellere end gerne ud. Han har fået sådan en her: (link fjernet)

    I starter troede vi at det var fordi han ikke kunne lide at få regnen i hovedet, men vovedet er jo fri når han har regnjakken på, så det kan ikke være forklaringen.



Kommentér på:
gåtur i regnvejr?

Annonce