{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
682 visninger | Oprettet:

Hvad kan jeg gøre? (alene hjemme) {{forumTopicSubject}}

Hej alle !
Håber der er nogen kloge hoveder herinde som kan hjælpe mig med et problem som opstod for en månedes tid siden.
Mine to hunde (amstaff blandinger knap 1 år, og 11 mdr gamle) begyndte at ødelægge alt når de er alene hjemme.
Når de er alene hjemme har de vand, legetøj, deres kurv og kan være i min gang og køkken (har ikke den store mulighed for at give dem mindre plads)
Det begyndte, som sagt, for en månedes tid siden, og mit første træk var at starte helt forfra med alene hjemme træning, 5 minutter væk af gangen, og så masser af ros og godbidder, dette gjorde jeg i omkring 3 uger, men det var som om at det kun gjorde det værre, de gnaver i panelerne, graver i mit trægulv, bider deres kurv, vandskåle og alt andet i plast i stykker. Derudover hopper de op af køkkebordet og river alt ned de kan få fat på. Dette har simpelthen gjort mig så magtesløs, og vred og det kan mine hunde mærke er jeg sikker på, for jeg kommer næsten altid sur hjem fordi der bare ligner et bombet lokum.
Så købte jeg et børne gitter, til at sætte så de havde begrænset plads. Dette fungerede perfekt i 2 dage, og jeg var en glad og lettet hundeejer - indtil de fandt ud af at hoppe over gitteret (når jeg var hjemme har jeg gjort meget ud af at forsøge at lære dem at de ikke må røre gitteret, og slet ikke hoppe op a det). Så hævede jeg det så meget som jeg kunne uden de kravler under, men dette hopper de også bare over.
Så tænkte jeg at jeg ku lukke dem ude på badeværelset.. (har et relativt stort badeværelse), men der har de gnavet i linolioms (staves?) gulvet, i tapetet og alt andet de har ku få poterne i.

Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre !
Håber der er nogen som kan hjælpe mig !

På forhånd mange mange tak !


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan jeg gøre? (alene hjemme)
  • #1   8. nov 2008 Bodil
    De fleste dage er det fra kl 8.20 - 1145 (3 gange om ugen) , "lange" dage er fra 8.20 - 15.00 (2 gange om ugen)
    Om morgenen inden jeg tager afsted går vi en ret kor ttur, 20 min ca, men når vi kommer hjem er de løs i fritløbsområde i alt fra 1 time til 3-4-5 timer, alt efter vejret selvfølgelig..

    Steen
    Tak for link, jeg kigger lige.. smiler


  • #2   8. nov 2008 De skal stimuleres mentalt også er det vigtigt at de er faldet til ro inden du forlader dem.
    Hvis du går lige efter de er blevet motioneret vil de være hyperaktive også underholder de sig selv på dit inventar


  • #3   8. nov 2008 Bodil
    Vi laver meget det med godbidder når de er løs, og træner alm. kommandoer, og kontakt øvelser.

    Men kan være at det vil hjælpe hvis jeg gør det mere.. Det vil jeg prøve .. smiley


  • #4   8. nov 2008 Lars og Heidi A
    Så når jeg går skal jeg sørge for at de ligger i deres kurv og slapper af ? Når vi har gået tur går der somregel et kvarters tid inden jeg går hjemme fra, er det længe nok ? Eller vil det være bedre med endnu længere tid ? De ligger som regel i deres kurv inden jeg går hjemme fra, og vi har ikk den store "afskeds scene",


  • #5   8. nov 2008 Min gamle labberdreng åd også stort set hele min gang, hans kurv og samtlige sko og støvler.
    Vi løste det således:

    Morgengåtur på 10 min - kun for at klare det nødvendige.
    Søgearbejde i 10-20 min efter hans mad
    Afskærmet plads til gang og toilet, hvor der inden vi gik blev placeret godbidder rundt omkring.
    En stykke godt, spændende tygge-mad hver dag (alt fra gulerødder til marvben).

    Han stoppede efter ganske kort tid, fordi han blev simpelthen træt af at skulle bruge hovedet.


  • #6   8. nov 2008 .. det skal lige siges at vi gik så han ikke "lagde mærke" til det, fordi han var optaget af sin leg. Så lagde han sig bare og sov bagefter (vi havde webcam på ham)

  • Lena H
    Lena H Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 41 Følgere: 40 Svar: 270
    #7   9. nov 2008 Jeg havde også en cairn terrier der var over det hele og i det hele.... Jeg fik et godt råd fra en hundepsykolog med en af de der rørknogler (oksesuppeben). Jeg skulle putte leverpostej i og så fryse dem.... og når jeg gik... skulle jeg give mine to hunde en hver.... de fik mange timer til at gå med at slikke det frosne leverpostej ud af knoglen....og jeg fik vendt dens "dårlige" vane..... Legetøj bruger de sjællent når man ikke er hjemme.... men en masse tyggeben strøet ud over gulvet er god tidsfordriv.... så måske du kunne prøve det... istedet for at det er gulve og vægge de tygger i.....

  • #8   9. nov 2008 Lena
    Deter en rigtig god idé, problemet med meget mad er bare at min tæve er meget hysterisk omkring mad, så er lidt nervøs for om de kommer for meget op at slås, men det er jo et forsøg værd, og så se om hundene er live når jeg kommer hjem fra skole, smiler..


Kommentér på:
Hvad kan jeg gøre? (alene hjemme)

Annonce