{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.348 visninger | Oprettet:

Hvad kan jeg gøre? {{forumTopicSubject}}

Hey alle sammen
Står med et lidt... spøjst 'problem' som jeg håber i kan give jeres tanker til.
Sagen er at jeg i starten af februar var på weekend besøg hos min søster, og hun spurgte om jeg ikke ville tage hendes hund med hjem og passe hende til næste uge, da hun skulle væk i den kommende weekend med både kæreste og barn, og det var synd hun skulle ligge i hendes bur hele weekenden og kun komme kort ud når ham der kom og passede deres heste kom morgen og aften. Så selvfølgelig tog jeg hende med hjem.
Det var så meningen at hun skulle samle hende op da hun alligevel skulle til sjælland (hun bor i jylland) ugen efter, så skulle altså have hende en uge + en dag eller 2. Min søsters kærestes mor døde så desværre og de måtte tage akut til Island hvilket selvfølgelig var helt ok. Min søsters veninde skulle så fra KBH til jylland ugen efter og ville tage hende med, men hørte aldrig noget. Fik så først fat på min søster endnu en uge efter som sagde at hun desværre havde glemt os i al travlheden, men hun skulle nok snart hente hende. Jeg har nu snart haft hunden i 2 måneder.

Det er intet problem i sig selv at have hunden, hvis det altså ikke lige var fordi jeg i forvejen har to hanhunde, og jeg tror snart hun kommer i løbetid da hun er lige nærgående nok.

Jeg vil mægtig gerne beholde hendes hund (Som hun også gav udtryk for hun gerne ville have jeg gjorde), da hun ikke får ret meget opmærksomhed hos dem. De har et lille barn og kæresten vil ikke have den inde i huset, så hun ligger næsten hele dagen i et bur i gangen, hvilket jeg synes er virkelig synd da hun er den største kælegris smiley
Men men men, jeg har altså ikke råd til at sterilisere hende så hun kan blive her, og hvalpe mellem de to racer er total no go smiley

Så, kan jeg tillade mig at sige til min søster at hun skal betale en sterilisation, og jeg så til gengæld overtager hendes hund?

Eller andre tanker?

Eller lidt i vildrede smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hvad kan jeg gøre?
  • #1   25. mar 2015 Jeg ville melde ud at jeg ikke vil kunne have hende når hun er i løbetid, så må søsteren have hende der.

  • #4   25. mar 2015 Jeg synes bestemt det mindste din søster kan gøre er at betale for sterilisering.
    Men jeg ville nok ikke regne med noget med den form for hundehold de har smiley


  • #5   25. mar 2015 Hun havde simpelthen glemt, at hendes hund ikke lige var der et par uger? smiley

    Har du mulighed - især økonomisk - til at have hunden, synes jeg du skal beholde den, og bede din søster betale for sterilisation, så snart det er muligt.


  • #6   25. mar 2015 Det synes jeg lyder som en rigtig god løsning!
    Hvis du kan klare 3 hunde hvor du bor, også økonomisk

    Lyder ikke til tæven har et fantastisk liv hos søsteren smiley


  • #7   25. mar 2015 Jeg synes bestemt det er rimeligt hvis søster betaler sterilisation for at du overtager hendes "problem" smiley

  • #9   25. mar 2015 Jeg synes du skal sige til din søster, at hvis du skal beholde hunden, skal hun betale for sterilisation. Det synes jeg godt du kan tillade dig, da du jo ikke kan have tæven sammen med dine hanner, når den er i løbetid. Så bliver hun ikke steriliseret skal hun jo retur til din søster.

  • #10   26. mar 2015 JA vi må godt have 3 hunde her, vi har eget sted smiley

    Hun er ikke sygeforsikret nej, men min far står for dyrlægeregninger (Han skal selvfølgelig ikke betale hendes sterilisation).

    Ville heller ikke sterilisere hende med det samme, har en veninde hun kan være ved i løbetidsperioden indtil hun kan steriliseres.

    Fik ikke noget for at passe hende. Og hun kunne ikke finde hendes dækken så har siden da også måtte "investere" i både hundedækken, snor og taske.

    Og ja hun har det ikke just fantastisk der, så vil helst ikke sende hende tilbage. Det er ikke fordi de behandler hende dårligt på nogen måde, men min søsters kæreste er fra Island hvor de har en helt anden måde at holde hund på, så han er ikke interesseret i at have den inde i huset, på nær selvfølgelig i indgangsrummet. Og hun kan ikke være ude sammen med dem hele dagen da hun er en lille kortpelset fims der fryyyyser af ingenting... smiley (De har professionelt heste hold så de går i stalden hele dagen)

    Men ja, jeg prøver at se om jeg kan få fat på hende og spørge mht hvad vi gør smiley Tak for jeres svar, det satte lidt tanker i gang.


  • #11   9. apr 2015 Intet nyt, jeg har stadig hendes hund og har ingen penge fået.

    Hvem kan dog undvære sin hund så længe?? smiley


  • #12   10. apr 2015 Ja, jeg kunne ihvertfald ikke smiley

  • #13   10. apr 2015 Ja, jeg kunne heller ikke, men din søster kender dig vel godt nok til at vide, at du vil tage dig af den bedre end de selv gider.

    Hvordan hun så vil kunne se dig i øjnene, når I engang mødes, det fatter jeg heller ikke, men måske tænker hun ikke så langt.


Kommentér på:
Hvad kan jeg gøre?

Annonce