{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kasteration - dårlige sider?
  • #1   25. nov 2008 Joey blev mere aggressiv over for andre hunde efter han blev kastreret.. men det gælder jo langt fra alle hunde...

  • #2   25. nov 2008 For racer med underuld skal man være opmærksom på at de kan få meget mere underuld.

    Nogen hunde får lavere stofskifte hvorfor man skal være lidt mere opmærksom på kost og motion.

    Men ellers kan jeg ikke komme på nogen ting jeg vil kalde negative sider


  • #3   25. nov 2008 Tja... Altså Uffe skal aldrig indgå i nogen avl, og han er heller ikke ret stor, så dér bliver ihvertfald ingen problemer :o)... Ville da heller ikke gøre nogen at han blev LIDT mindre social, for ham lillemanden er da fuldstændig sikker på at han ejer ALT i denne verden, også andre vovser, hehe... Så først i det nye år ryger "de" nok, med mindre der kommer nogen virkelig negative ting frem der skal med i overvejelsen...

  • #4   25. nov 2008 Og underuld har han så heller ikke noget af... :o)

  • #5   25. nov 2008 Kan kun være posititv. De to gange vi har fået kastreret vores hunde, har det været det bedste vi har gjort... for vores hunde.... ;0)
    Mindre stress og ikke dominante over for andre hunde, tværtimod....
    Jeg kan kun anbefale det, især for hanhunds skyld... !


  • #6   25. nov 2008 Iøvrigt -har man en usikker hund skal ma være lidt varsom med at kastrere.
    Det er i hvert fald de anbefalinger min dyrlæge giver, og osse hvad jeg kan læse mig til på nettet,


  • #7   25. nov 2008 Michelle: du skriver at man skal være varsom hvis man har en usikker hund.. Hvad tænker du på med det??

    Troede faktisk det kunne hjælpe..


  • #8   25. nov 2008 Jeg fik Mickey kastereret i sommers og der har overhoved ingen negativ sider været ved det... :o)

    Tværimod har det været det bedste, jeg har gjort


  • #9   25. nov 2008 Noa blev kastreret midt i maj og hos ham har der heller ikke været andet end positivt at spore.
    Han er blevet markant mere rolig og kan lege med andre hunde uden at udvise iøjnefaldende dominans set i forhold til inden han blev kastreret.

    Min dyrlæge påpegede at Noa meget vel kunne gå hen og få en træls pels, da Newfoundland er disponeret for at udvikle meget mere underuld end de allerede har ved at lade dem kastrerer, men det har vi heller ikke været udsatte for er tilfældet endnu.

    Ergo vi har ikke et sekundt fortrudt at vi tog den beslutning i sommers smiley


  • #10   25. nov 2008 Michelle: ja, det er også min værste frygt ved kastrationen af Bergkamp om lidt over en uge.
    Han skal kastreres og have fjernet anal-kirtler.
    Bergkamp er en meget forsigtig, rolig, måske lidt kedelig og enspænder-agtig hund, og jeg er virkelig nervøs for hvilken virkning, psykisk, kastrationen får på ham.
    Men jeg har arbejdet meget med ham i de 4 år jeg har haft ham, og jeg tror på han har selvtillid og hviler sig så meget i sig selv, at det ikke bliver et problem. Men tanker har jeg da bestemt gjort mig om det.

    Og også det med underulden!!

    Men det var en konsekvens jeg vidste måtte tages ved at købe en hunhund og vil ikke splitte dem op i uger ad gangen de næste 10 år.


  • #11   25. nov 2008 Med en usikker hund kan man risikere at den bliver endnu mere usikker efter en kasteration...


  • #12   26. nov 2008 Da jeg boede i Schweiz havde vi en Collie hjemme som vi ville give et nyt hjem. Han var kastreret og havde en meget træls pels med en voldsom mængde fin underuld, der filtrede sådan at jeg faktisk kunne børste ham hver anden time.

  • #13   26. nov 2008 Jeanette D -hvis du har en meget usikker hund (f.eks. en af de der laver udfald mod andre fordi de er bange og trykkede), så risikerer du at usikkerheden forværres hvis man kastrerer.



Kommentér på:
Kasteration - dårlige sider?

Annonce