{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
852 visninger | Oprettet:

Tænk dig nu om..... {{forumTopicSubject}}

Her en Kærlig opfordring til dig nye hundeejer.....

Kære nye hunde ejer....
før du nu går ud og køber dig en lille bedårende hvalp, så tænk over disse ting :

1. denne lille skønne vamsede engel, er et levende væsen, der er 100% afhængig af dig og din sunde fornuft, den ved intet om at være alene hjemme, renlighed...eller de 1000 andre regler vi mennesker har.

2. du har et rigt liv med venner, job, familie og interesser.... den har kun dig, og det er derfor op til dig hvor spændende et liv den har.

3. den koster dig mere end foder.... den kan blive syg, med høje dyrlægeregninger til følge.

4. den forstår ikke det talte sprog, som vi gør....Du må lære det sprog den kan, og på den måde få kommunkation.

5. den kan blive meget gammel, og derfor være dit ansvar i mange år.....

Jeg skriver ikke dette for at være storsnuet eller en idiot..... er bare så led og ked af at se og læse om alle de stakkels hunde der enten aflives eller på anden måde bortskaffes, fordi man ikke har gennemtænkt, og sat sig ind i hvad det vil sige at eje en hund....

Lykke


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tænk dig nu om.....
  • #1   31. dec 2005 Lykke: helt rigtigt og hvad angår sproget vil jeg lige her sige at man går jo ikke til træning med hunden for at lære den noget men for selv at lære at forklare sin hund hvad man mener,en hund kan jo godt sitte,stå,gå pænt,vent, dæk og så videre,det er ejeren der skal lære hundens sprog så er det meste let og lige til *SS*

  • #2   31. dec 2005 hej claus B
    tror desværrer bare ikke at de folk der afskaffer sig en hund pga. feks. alene hjemme problemer, har været på en træningsplads..... for så ville de vide hvilke ting der kan opstå med en hund, der fra naturens side ikke kan være alene.... for at vide den slags ting, skal man jo sætte sig ind i hundeadfærd mm. og det er det der er problemet..... det er der nogen mennesker der ikke gider.... de har den holdning "hvor svært kan det være"...og når det så viser sig, at tingene ikke kommer til en`.... at man rent faktisk skal yde noget for at få en socialt sund hund.... ak ja så må hunden væk.... for det er altså for besværligt.....gid det omtalte hundekørekort dog blev en realitet, så netop den type mennesker jeg taler om, ville få en ide om at eje en hund.... og så måske lade være med at anskaffe sig en.....

    Lykke


  • #3   31. dec 2005 Lykke: jeg må jo desværrer nok give dig ret

  • #4   31. dec 2005 mht. til det med sproget.... så ja det har du ret i .... jeg har trænet folk i alm. lydighed, og hver gang står der en eller anden frustreret hunde ejer og siger " min hund er dum, den forstår ingenting" hvortil jeg så har svaret " du skal forestille at være den klogeste af dig og din hund.... hvis din hund ikke forstår hvad du vil have den til.... så er det ikke din hund der er dum, men dig der ikke kan finde ud af at "forklare" den det ordentlig".... den bemærkning plejer at fremkalde et par røde ører....

    Lykke


  • #5   31. dec 2005 Ja, Lykke du har så ret. Det er også en af de ting jeg har tænkt på den korte tid jeg har været herinde....

  • #6   31. dec 2005 Godt skrevet Lykke. Jeg håber mange læser dette :o)

  • #7   31. dec 2005 Du har ret Lykke !
    Der er alt for mange spontagne hunde ejere.........selv herinde.


  • #8   31. dec 2005 godt indlæg..smil

  • #9   31. dec 2005 har måske bare lige fået nok af at, mange tror at man skifter hund som man skifter bil, tøj eller møbler..... når man er træt af den, eller den volder en lidt besvær...jammen så væk med den....man kan jo altid bare købe en ny når det passer en` bedre..... Og nej folkens sårn er reglen ikke..... reglen er at når man køber en hund, så BEHOLDER man den til den dør af alderdom.... som familien frandsen skrev så godt " i medgang & modgang"....
    vil lige sige at dette ikke er minded på de stakkels folk, der opdager at deres hund er syg (hofter, mm.) og må tage det svære valg.... de er efter min mening rigtig gode hundeejere, når de ser ud over egen egoisme og går den tunge gang, for at skåne hunden for smerter.... al respekt for jer.... jeg har prøvet det, og ved hvor hårdt det er....

    Lykke


  • #10   31. dec 2005 ja jeg ser også for mange som kommer med en ny hundehvalp en gang om året.. trist...

Kommentér på:
Tænk dig nu om.....

Annonce