{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
572 visninger | Oprettet:

hunden knurre... {{forumTopicSubject}}

jeg ved sgu ikke helt....

jeg har min gamle lab på 13 år, han er frisk og glad, logre konstant og folk som ser ham i leg forveksler ham med en på 3-4 år. HAn er lidt stiv i betrækket ind i mellem og leger at han er døv når jeg kalder men ellers en rigtig dejlig vuf.

problemet kommer her :

Han er begyndt at ligge og knurre, ikke bare lidt men rigtigt meget og rigtigt højt. Han kan ligge og kigge ind i væggen og begynde, totalt umotiveret og uden grund. nogen gange når Odin min Rotweiler ligger i samme rum kan det eskalere i et mindre slagsmål varighed af 3-4 sek. jeg fatter ikke hvad der er galt med ham, har i nogen bud? han har ikke ondt nogen steder. Jeg ved det godt men vil ikke helt indse at min dejlige ven og kammerat er ved at blive gammel og er på vej væk. tror i bare at han er blevet gammel og har fået sine særheder eller er der noget helt andet galt mon?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  hunden knurre...
  • #1   10. dec 2008 er du 100% sikker på at han ikke har ondt nogle steder, det ville være mit umiddelbare gæt, men jeg ville helt sikkert tage en snak med dyrlægen om det

  • #2   10. dec 2008 Jeg ville tage hunden både til dyrlægen og kiropraktoren før jeg med sikkerhed kunne sige at hunden ikke har ondt...

    Agression på den måde, synes jeg umiddelbart godt lyde som smerter...


  • #3   10. dec 2008 he he sidder helt og får en klump i halsen af at tænke på at han ikke lever evigt :o( det er sgu et stort minus ved at være hunde elsker.... han er så sjov, han kan forstå ironi i den form at hvis jeg nu har i tankerne at drille ham lidt ved at gå og synge lidt og putte hans navn ind i mellem, er han bare på med det samme ha ha man kan bare se det i hans øjne hvor han bare tænker : har luret dig far jeg er klar til at lege. lol

  • #4   10. dec 2008 jamen jeg har prøvet alle hans led osv, han løber også fint og er glad, spiser godt, men det gør labber jo he he der er intet at se eller mærke... kan godt være at jeg skulle tage ham en tur forbi dyrelægen for vores alles skyld


  • #5   10. dec 2008 hov glemte lige... jeg ved ikke om man kan kalde det agression, for hvis han ligger alene knurre han bare uden nogen egentlig afslutning i form af vov eller noget, og kommer jeg ud til ham er han i fuld vigør. og hvis jeg ligger og sover og vågner ved at han knurre og siger ti stille samson, siger han ikke en lyd mere... det er lidt underligt. kan han være så snu at han har fundet ud af at når han knurre får han lidt mere opmærksomhed? han er altså snu for nogen gange når vi skal ud og gå kan han nææææsten ikke komme op (han gider ikke hvis det er møgvejr) men mad så er det noget andet, jeg mener seriøst han flyver op, hans små poter rører næsten ikke gulvet


  • #6   10. dec 2008 altså vores hunde kan godt ligge og snakke, men ikke i den form af at knurre ( jeg tænker som når de knurre af fremmede eller det banker på døren) og sådan kan de godt ligge ind til vi så siger noget smiley ..
    så det kan godt være det , eller fordi han er ondt som sagt..
    men det kan jo også bare være fordi han er gammel.


  • #7   10. dec 2008 jeg tror heller ikke det er aggression, men at den har ondt.
    men igen kender ikke hunden og har ikke set den så det er lidt svært at sige, synes stadig at du skal kontakte dyrlægen


  • #8   11. dec 2008 ja det må jeg nok gøre :o)

    takker for svarene.


  • #9   11. dec 2008 Jeg ville nu også gætte på smerter eller ubehag. Når min den store er småsløj, så ligger han også og knurrer... tror, de føler sig lidt sårbare, og så hellere være på den sikre side, og lyde farlig.

  • #10   11. dec 2008 Hvad med hans øjne? Hunde som får dårlig syn begynder pludselig at både se og høre spøgelser. Hvordan er han når i er ude og går? Et tegn er at hunden pludselig begynder at gå tæt på ejeren, bagom næsten i haserne...et andet er at de pludselig ikke kan lide at gå ud i mørkret. Hunden begynder at te sig underlig, og de andre hundene i flokken bliver nogen gang provokeret af det

  • #11   11. dec 2008 he he samsons øjne fejler ikke noget tror jeg eller jo de er begyndt at have det der grå/grønne skær, men han er ikke bange for mørke og han spæner afsted når vi går ud, han er ikke bange for noget. forestil jer en legesyg unghund, sådan ter han sig, han er bare 10 år ældre *GG* men helt sikkert en mulighed som jeg slet ikke har tænkt på.

  • #12   11. dec 2008 jeg har også tænkt på om det mon er for at vise sig overfor min anden hund... ligesom om at : jeg kan stadig passe på og være farlig... for et eller andet sted har hans selvtillid vel fået et knæk efter rotten kom ind i hjemmet, han kan jo ikke mule ham og de har haft deres ture med det åbentlyse resultat.... er lidt synd for ham. men da han var alene virkede han som om at han godt kunne bruge en ven, og de er også glade for hinanden, men de magtkampe er umulige at forhindre.

  • #13   11. dec 2008 Det kan også være han er ved at blive dement.

  • #14   11. dec 2008 Den kan være ved at blive blind! Den kan være dement! Den kan have gigt og måske noget andet! Jeg ville smutte til dr.dyr og høre smiley

Kommentér på:
hunden knurre...

Annonce