{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
684 visninger | Oprettet:

at få en ny hund - efter den gamle {{forumTopicSubject}}

ja det er jo ikke meget plads vi har til en overskrift -- men med fare får at være et hængeøre så mistede jeg jo min elskede pølse her i onsdags -- det er virkelig rigtig hårdt og der er bare et kæmpe gabende tomhul efter han er væk.. jeg græder rigtig meget og har ikke så meget energi --

min mand og jeg har snakket om at vi nok vil have en ny hund hurtigt igen, ikke så meget for at fylde pladsen ud - men fordi vi er vandt til at der er flere i huset --

vi har længe kigget på udstillingshunde og søgt meget aktivt - det er så bare den proces vi vil fremskynde lidt.

lige i dag ville jeg nok ikke kunne klare at få en ny hund - men om nogle uger når jeg får lidt flere kræfter så tror jeg at jeg ville begynde at glæde mig til at der skulle komme en lille ny i huset..

jeg har en harmonisk flok som er dygtige til at tage imod andre hunde. så dem er jeg ikke så bekymret for..

hvad mener i.. ville det være forkert at fremskynde processen fordi man mister sin øjesten.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  at få en ny hund - efter den gamle
  • #1   12. dec 2008 Jeg syns' ikke det er forkert at fremskynde processen...Det er jo lidt op til en' selv, hvordan man har det med det.
    Nogle har brug for lang sørgetid og andre har det bedst med at få en følgesvend hurtigt efter.

    Personligt er jeg selv til, at få en ret hurtig efter...ikke som erstatning...men fordi der bliver tomt.

    Vi mistede selv en gammel retriever i november 2006...og 3 uger efter fik jeg en lille ny vaps.



  • #2   12. dec 2008 Nej det er det bestemt ikke.......
    Når jeg har mistet en hund så har jeg ret hurtig fået en ny.....har selvfølgelig brugt tid på, at finde den, men man bliver voldsomt effektiv når det når dertil.......så jeg syntes bare du skal begynde at kigge lige så stille og pludselig er den der.


  • #3   12. dec 2008 Nu har jeg jo desværre også prøvet at miste min elskede smuksak, og der er ingen tvivl om at jeg skal have hund igen, men jeg har valgt at bruge tiden på at finde den rette. Jeg ved nøjagtigt hvad jeg går efter.
    Men min mavefornemmelse skal også være der. Jeg håber jo på at vi skal have mange år sammen, så jeg vil være sikker i min sag når der kommer en ny.

    Nogen køber ret hurtigt efter de har mistet, jeg har så valgt at vente. Jeg længes skrækkeligt til at få hund igen.

    Du må bare ikke gå på kompromis med det du ønsker dig. Så tror jeg at du fortyder


  • #4   12. dec 2008 Det lød vist negativt, men det var det ikke.
    Jeg mener man skal gøre det man føler er rigtigt for en selv.

    Du vil aldrig glemme Pølse, men måske kan en ny give dig glæde i hjemmet igen


  • #5   12. dec 2008 heidi -- nej det lød slet ikke negativt --- du har helt ret - man skal huske at bevare fornuften og ikke lade sig styre af savnet - men vil jo gerne beholde den nye hund så mange år som muligt.. nu er der vist ingen tvivl om hvor jeg holder til henne holdningsmæssigt som hundeejer - så selvfølgelig har jeg de kritiske briller på når jeg køber hund. vi har aftalt at det er slut med at få flere genplaceringshunde - ikke fordi de ikke er dejlige - men jeg har lovet min mand at jeg ikke får mere end fire - og hver gang jeg får en tager den pladsen fra en af mine udstillingshunde... så føelserne må ikke løbe af med mig denne gang.

  • #6   12. dec 2008 Normal gør jeg det, at når den gl. hund går på pension, kommer der straks en ny hvalp i huset..

    Når det er unomalt og man midster hunden pludselig, så kan der godt gå et nogle måneder, idet der ikke er bestilt nogen ny hvalp...

    Det er fordi der evt. ikke er nogle hvalpe lige på det tidspunkt eller også er alle hvalpene solgt, så bestiller man en ny hvalp, det gør jeg så ved flere opdrætter, hvor jeg ved at de laver gode og sunde hvalpe efter rigtigt gode forældre.

    Så ventetiden kan godt blive lang, indtiol der bliver ringet, og får fortalt at nu har man fået hvalpe, og så skal man ud og se på dem, men igen går der 4-5 uger inden man komme til det..

    Og så er det lige med at bestemme sig, om at få den rigtige hvalp.. og det kan godt være svært, for alle hvalpe er jo dejlige, og man har bare lyst til at tage dem alle sammen med hjem, men sådan er verden ikke skruet sammen..

    Når jeg aå har valgt hvalpen, så er det om at få ringet og givet besked til de opdrætter hvor jeg har bestilt hvalp fra.. Og igen er der ingen der bliver sure, over at jeg melder fra.
    Men derimod, bliver ønsket held og lykke med den nye hvalp....

    Men i det hele taget så vil jeg anskaffe mig en ny hvalp hurtig som muligt.. Da man har så meget inergi og overskud, og at man skal videre med livet..

    Men jeg ønsker dig held og lykke, når du har truffet den rigtige beslutning...





  • #7   12. dec 2008 Jeg har også prøvet at have en pause på 1 år....men der kom jo noget godt ud af det.....vores Emmapige :o)


  • #8   12. dec 2008 vi har som sagt længe (faktisk i små to år) kigget efter hund.. jeg har været inde over tre forskellige muligheder af race og haft kontakt med flere opdrættere.

    igår snakkede jeg med en opdrætter hvor det viser sig hun netop nu ligger med hvalpe - og det var selvfølgelig lidt hurtigere end jeg lige havde regnet med.

    jeg har i et stykke tid (også før pølse gik bort) kigget hende efter i sømmen og forhørt mig i forhold til kvaliteten af hendes hunde og hendes opdræt og har ikke fået andent end positive tilbagemeldinger - og hendes resultater taler for sig selv. så igår ringede jeg for at få en snak med hende og for at præsentere mig.
    desværre er der ikke særlig mange opdrættere i landet af racen - så det er lidt et held der er hvalpe lige nu. ellers kommer vi til at vente minimum et ½ til et helt år..

    men jeg er bare lidt bekymret for om det er for tidligt. men i har ret i at den jo aldrig vil kunne erstatte tabet af den gamle hund - er bare bange for det virker sådan lidt som en lappeløsning (hvilket det ikke er)


  • #9   12. dec 2008 I min verden er det osse helt normalt at ikke vente så længe, så hvis det er det man har det bedst med, så gør man altså det.
    Jeg fik osse pixel forholdsvist hurtigt efter ayla, ikke for at hun skulle fylde aylas hul, for det vil hun aldrig kunne, men fordi der manglede 'hund' i min seng og omkring mig.

    Da jeg i tidernes morgen mistede min første hund pga. sygdom, der var det allerværste faktisk at ayla i lang tid gik og ledte efter hende når vi kom hjem.. for hun MÅTTE jo være der.


  • #10   12. dec 2008 Jeg syns man skal anskaffe sig en ny hvalp, når man føler man er klar... og det er jo kun dig selv, der ved hvornår det er....

    Det tog mig ½ år efter jeg mistede Emma-pigen, før jeg var klar.... men det er jo individuelt fra person til person.

    Det gør mig i øvrigt ondt at læse du har mistet din elskede Pølse.... det er hårdt og gør ondt, når sådan et lille væsen plusli ikk er der mere....


  • #11   12. dec 2008 Ja altså Andy synger efterhånden også på sidste vers, så jeg er allerede nu begyndt at kigge efter hvilke hunde der er på vej der har min interesse.
    Jeg vil selv have en ny, men jeg tænker også på Blue, som må komme til at savne Andy meget.
    Men jeg har da dårlig samvittighed overfor Andy, men man må jo tænke realistisk. Uanset hvor meget jeg ønsker at Andy holder ti år endnu, så gør han det nok ikke. Jeg håber da at der går tid, før jeg skal have en lille ny :o(
    Hvad jeg ret rodet prøver at sige er at det jo ikke for at erstatte en hund, men for at erstatte lidt af den tomme plads den har efterladt sig. Uanset hvor gerne vi vil så er det desvære sådan det er med vores kære hunde de holder ikke så længe :o(


  • #12   12. dec 2008 Jeg kan ikke huske da vores første hun døde (jeg var nemlig meget lille), men jeg har nogle billeder i hovdet af at min mor løftede mig op i bilen og jeg græd så lagde hun Manti (min gamle hund) ing i bilen og kørte ned på dyrelægen og nogle år efter var vi der nede igen med vores nye hund Fanny fordi hun havde fået et ben fast oppe foran de første tænder og jeg kan huske den parkerings plads vi holdte på !!!

    Men i skal nok komme over det, og held og lykke med den nyr smiley


  • #13   12. dec 2008 Nej da . Jeg har det sådan at jo før man får andre ting og tænke på jo bedre. Så held og lykke med søgningen

  • Moi A
    Moi A Tilmeldt:
    dec 2008

    Følger: 1 Hunde: 1 Svar: 6
    #14   12. dec 2008 Jegmistede min hund den 3/11 og købte en ny den 7/11 fordi jeg slet ikke kunne klare bare at sidde og kigge efter ham og græde. Det har hjulpet mig meget at have sådan en aktiv fis i huset, men jeg skulle da også lige høre familien om det var okay for det var jo ikke kun mig der havde mistet nogen.

  • #15   13. dec 2008 Så.... Nu er beslutningen truffet... Skal ud og se på en dejlig lille japaneser hanhvalp på 5 mdr på mandag. Han har en helt fantastisk tavle og opdrætter har gode forventninger til ham. Hvis vi kan lide ham og vi kan få de sidste detaljer på plads. Ja så får vi ham med hjem på mandag

  • #16   13. dec 2008 Nej hvor spændendene .Glæder mig til at se ham herinde. Held og lykke med med ham.

  • #17   13. dec 2008 Iihhh det lyder spændende, venter spøndt på billeder :o)

Kommentér på:
at få en ny hund - efter den gamle

Annonce