{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
618 visninger | Oprettet:

Hvordan gør vi? {{forumTopicSubject}}

Mine forældre har fået ny hund. Tessa. En rigtig sød tæve (75%lab. 25% schæfer.) Vi vil gerne havde at hun bliver gode venner med mine 2 havaneser Lupe på 2½ år og Nelli på 5 måneder. De har haft mødtes på et neutralt sted først. Det går også fint med Lupe og Tessa da Lupe siger fra når Tessa bliver for vild. Nelli siger bestemt også fra problemet er bare at Tessa slet ikke acceptere det når Nelli gør det. Tror måske det er fordi Nelli stadig er så ung. Tessa bliver ved med at jagte Nelli. Er der nogle der kan hjælpe med gode råd til hvordan vi kan få dem til at enes. ?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hvordan gør vi?
  • #2   13. dec 2008 Det bliver meget voldsomt mellem Nelli og Tessa. Nelli siger fra med Tessa bliver ved. Det lyder og ser ud som 2 hunde der slås, selvom de begge er hvalpe... det bekymre mig lidt...

• #4   13. dec 2008 Det er heller ikke så meget størrelses forskellen jeg er bekymret for.. men Nelli snerre og viser tænder og hakker ud efter Tessa når hun ikke gider hende mere. Når Nelli vil væk fra Tessa løber hun og så løber Tesse efter og syntes det er sjovt, men Nelli løber som gjalt det hendes liv.. Nelli bliver virkelig sur men Tesse forstår det slet ikke.

• #5   13. dec 2008 Iben - Så ville jeg gå i mellem. Sørge for at Tessa ikke kan komme til Nelli.

Det brugte vi hvertfalde til hvalpetræning, dog var det til de mindre selvsikre hvalpe.

• #6   13. dec 2008 okay det er også det vi har gjort indtil vidre. vi har holdt igen i Tessa. Men hun er en stædig en og bliver bare ved og ved og ved.... Hun er jo en dejlig hund hun er bare så hvalpe vild og helt ustrylig når vi har hundene med. Det er som om at Tessa ikke kan finde ud af når Nelli siger fra fordi Nelli selv er en stor hvalp på 5 måneder. Tessa er omkring 14 uger eller sådan noget...

• #7   13. dec 2008 Hvor mange gange har de mødt hinanden...

• #8   13. dec 2008 Første gang var det kun Nelli alene uden Lupe da Lupe var i løbetid så der er hun trist så, så tænkte det var beste kun med Nelli alene. Der var det også sådan at Nelli blev meget sur og Tessa fortsætter med at hoppe på hende og jagte hende. 2 gang var det med begge mine to sammen og mødtes på et neutralt sted med Tessa hvor vi bagefter gik hjem til mine forældre.... så 2 gange. nu skal de ses igen i morgen da de helst skulle kunne enes til juleaften :o) så derfor jeg efterlyser nogle råd

• #9   13. dec 2008 Jeg tror da nok at det skal gå. Det vi gjorde til hunde træning, var at man viste hvalpene at de kunne få fred bag ejerne, de gik hen i et hjørne og så kunne hvalpene selv løbe om bag dem når det blev for meget for dem.

Nu har Balder altid været Tessa typen, og han fanger altså heller ikke altid et nej... Dog har jeg set ham med halen mellem benene én gang - Og der var han kun blevet brummet af... Så måske nogle hunde er mere klare i deres sprog en andre..

• #10   13. dec 2008 okay jeg syntes bare det virker så voldsomt når min hund en "hvalp" på 5 måneder bliver så sur og bange... for kan slet ikke kende Nelli når hun er sådan.. Har 2 søde og glade hunde og så pludslig viser hun tænder og hakker ud efter hinanden osv... Hvis bare vi kunne få Tessa til at holde op med at jagte og være rolig i stedet for så ved jeg at det ville gå bedre for lige så snart Tessa sover så vil Nelli gerne hen og snuse til hende for så er hun rolig :o)

• #11   13. dec 2008 Iben - Jeg tror at hvis I forsat holde øje med dem og går i mellem når I kan se at det bliver for meget for Nelli, at så skal det nok gå alt sammen, måske tager lidt tid inden.

Til vores hvalpetræning endte det med at én af de mere usikre hvalpe blev bedste venner med Balder, så mon ikke at det kommer med tiden, bare at I sørger for at "beskytte" Nelli når hun har fået nok.

• #12   13. dec 2008 Tak for råd Karina... jeg håber der kommer lidt fremgang i morgen...
    Vi sku jo helst gerne have dem til at enes da vi plejer at havde hundene med når vi besøger mine forældre specielt når vi skal flytte og derfor ofter vil tage en overnatning når vi besøger dem. så derfor skulle de jo helst kunne enes.. Og gerne inden jul så mine små pus ikke skal være alene juleaften :o)

• #13   13. dec 2008 Jeg ville hvertfalde være optimistisk når hundene ikke er ældre.. Noget tyder på at Nelli er lidt usikker og Tessa er som en hvalp nu engang er smiley

Så med lidt hjælp er jeg da sikker på at det nok skal gå.

Kommentér på:
Hvordan gør vi?

Annonce