Belugahval forskrækker lille dreng
Slå lyden til
00:00
/
00:37
LIVE

NOW PLAYING

Drone fanger hidtil uset adfærd hos de sky arktiske narhvaler

NOW PLAYING

Redder reveunge i net

NOW PLAYING

Alligator sneg sig ind i hus

NOW PLAYING

Hval forfølger kajak

NOW PLAYING

Redder babyelefant fra dyb brønd

NOW PLAYING

Dette Vidste Du Måske Ikke Om Elefanter

NOW PLAYING

Disse fem lande har flest hunde som kæledyr

NOW PLAYING

Her Er De 5 Sødeste Dyr I Verden

NOW PLAYING

Fem Facts Om Hunde

NOW PLAYING

Verdens fem farligste dyr

NOW PLAYING

Det skal du overveje før du anskaffer hunde

NOW PLAYING
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Bygge terrasse for spejderhytte 5.000 kr.
  • montering af sovesofa 800 kr.
  • Replacing smoke alarm battery 375 kr.
  • Sætte lampe op 500 kr.
  • TV mounting / hanging 600 kr.
  • Fjernelse af grene og vedbend 1.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hund med i butik?
  • #1   17. dec 2008 jeg har min hund med i de fleste butikker. hvis jeg skal i byen så tager jeg den med for så kna vi gå i skoven bag efter. der er aldrig nogle der har sagt noget til mig... di skal nok bare ikke tage den med i netto. hehe men hvis du går i matas plejer de at give hundkiks..

• #2   17. dec 2008 Hej, ´ska ikke kunne sige om der er regler, men jeg har da flere gange haft Frida med i indkøbsvogn i forskellige buitikker. ingen har sagt noget og hun sidder da oz i sin taske i vognen og kigger sødt med.
    Tiil gengæld kommer man i snak med en masse mennesker som man normalt ikke ville komme i snak med, for alle stopper og fortæller hvor sød hun ser ud, smil.

Jeg har den holdning at så længe hun ikke er til fare for nogen eller genere nogen, kan jeg ikke se problemet og hun kommer ikke i kontakt med noget i min vogn, smil.

ved ikke om du ku bruge det til noget.

Forsat god dag.

• #3   17. dec 2008 Nadia: Jeg har oz haft hende med i Netto og Kvickly, uden at nogen har sagt noget.

• #4   17. dec 2008 tak, jeg jeg emner jo osse at det må bære ok, så længe det er en lille hund der kan sidde på armen elle i en taske. Så raserer den ihvertfald ikke hyldernen ;oP

Jeg kan bare næsten ikke bære at efterlade ham alene udenfor en butik... tænk hvis nogen tog ham :o(

• #5   17. dec 2008 det var noget vrøvl jeg fik skrevet dér :o) Sku stå: Ja, jeg mener osse det må være ok ;o)

• #6   17. dec 2008 christina a
    jeg må så ærligt indrømme at jeg synes det er vildt dårlig stil at slæbe sin hund med i fødevarebutikker, hvor der ALTID er skiltet med hunde ingen adgang, medmindre det er en førehund.

jeg tager ikke Link med ud at handle hvis jeg SKAL have handlet. for der er mange butikker hvor de ikke bryder sig om at man har hund med. og det kan jeg faktisk godt forstå at de ikke er så vilde med.
    der er dog masser af steder hvor jeg tager Link med ind, men så spørger jeg lige først om det er OK inden jeg går ind, og ellers må jeg jo handle der på et andet tidspunkt

• #7   17. dec 2008 tanja ø
    nej jeg kan godt forstå du ikke vil sætte ham uden for en butik, det ville jeg heller aldrig gøre, men så må man jo handle uden hund

• #8   17. dec 2008 DG... ja det er lidt svært... jeg kan sagtens forstå at man ikke vil ha hunde med ind i dagligvare butikker, det giver god mening... på den anden side, så er der jo bare så mange butikker hvir der ikke skiltes med noget og hvor der heller ikke er krog udenfor, så er man da nødt til at tage de med ind. Jeg ville nok osse som udgangspunkt lade hunden være hjemme når jeg skal handle, men det er da hyggeligt at man kan tage hunden med på en strøgtur og stadig have mulighed for at gå ind i en butik...

• #9   17. dec 2008 DG... er det alle butikker eller bare dagligvare butikker der kan få sådan en bøde? For jeg ville ikke tage hunden med i butikker med fødevarer uanset hvad...
    Jeg tænker mere på fx tøjbutikker og den slags

• #10   17. dec 2008 Jeg har kun mine hunde med, hvis jeg skal i Matas, banken eller Maxi Zoo....... Ellers er de hjemme eller i bilen. Jeg synes at det er noget svineri at tage hunde med ind et sted, hvor der er fødevarer. Og nej, jeg er normalt ikke sart og rynker ikke på næsen over sorte hundehår i min hjemmelavede mad. MEN jeg vil gerne vide, hvor hundehårene kommer fra:-)

• #12   17. dec 2008 søren e
    nej ikke andre end butiksindehaveren med bøden på 50.000 og alle de mange mennesker der er allergiske eller bange for hunde

• #13   17. dec 2008 eller os der bare synes det er ulækkert at have (andres) hunde i nærheden af mad

• #14   17. dec 2008 Nej jeg synes heller ikke at man skal tage sin hund med ind i fødevarebutikker, ikke pga alt det med mad, men fordi der står man ikke må.
    Jeg har været i Jysk hvor der ikke står noget nogen steder, at man ikke må have hund med. Han var i en taske og vi var to, der skulle bestille en stol ( uden at røre ved noget ) Og en af eleverne skulle lige spille smart, så vi skulle bare gå med det samme. Så man kan godt komme ud for en rigtig dårlig behandling hvis man har hund med. Så pas på hvor du har din hund med henne.

• #16   17. dec 2008 søren e
    der er rigtig mange mennesker der er bange for hunde.
    men det synes jeg nu ikke er det vigtigste, hygiejne, allergi og det faktum at man IKKE må og at man kan være skyld i at butiksindehaveren for en kæmpe bøde fordi man bare laver sine egne regler vejer da meget tungere.
    man kan da ikke bare pådutte andre folk ens kæledyr mod deres vilje

• #17   17. dec 2008 Jeg er helt enig, man slæber ikke sin hund med i byen, hverken for at handle føde vare eller tøj. Vis det er fordi man gerne vil vise sin prins eller prinsesse frem, kan det gøres ved hunde hygge ture eller stævner. Helt ærligt hunden gider ikke. det er på ingen måde den´s natur. Men der findes regler, er der en hunde krog uden for, skal den stå der. Er men utryk ved det, kan den blive hjemme. (hviklet, jeg godt kan forstå med små hunde)

Nuvel kan hunde ligge under et bord, men det kan stadig være generende, på at parker en grand danios undet et bor (eller flere så den kan være der) så kan andre ikke kom ud eller ind.. Det er simpelthen upassende.. Så spis mad i parken, vi må respekter at ikke alle elsker hunde...

• #18   17. dec 2008 Ps Jeg har selv haft min, med en tur til byen, men med det formål at han skal vændes til mennesker, andre hunde, nye lyde osv..

• #20   17. dec 2008 ja hold hunde ude af butikker der er mange der bange for hunde og de skal altså kunne ferdes der uden at rande i hunde og de fleste steder er der fine hunde kroge de kan bindes til

• #21   17. dec 2008 jo mere jeg tænker over denne debat, jo mere rystet er jeg egentlig over at folk kan finde på at tage hund med ind i butikker der skilter med at det ikke er tilladt, hvorfor gør man det ?

• #23   17. dec 2008 søren e
    bøden er da sådan set underordnet, der står på butikkens indgang at hunde ikke må komme der, så har man da bare at rette sig efter det

• #25   17. dec 2008 Hvad skal en hund dog i en butik?

Jeg synes det er glimrende, at vi ikke har kultur for at slæbe vores hunde med alle vegne, og at det er almindeligt at lære hunden at være alene hjemme.

Det kan være hyggeligt at se på, at en hund ligger på en udendørscafe, men helt ærligt - hvad skal den dog der?

Jeg gad godt at se, hvad der skete, hvis jeg kom gående ind i en tøjforretning, Jysk Sengetøjslager eller lignende med min store schæfer ;o)))

På gade flygter folk over på det andet fortov - i en butik... Hmm, måske køen ville forsvinde som dug fra solen ;o))))))))

Tror meget hurtigt, jeg ville blive sparket ud.

• #26   17. dec 2008 Den eneste butik man i mit hovede må slæbe sin hund med er i en dyrehandel/foder butik.

Man køber en hund for sin egen, og ikke for andres skyld husk det!

Glædelig jul herfra.

• #27   17. dec 2008 søren e
    nu kender DG jo til en der har fået sådan en bøde.
    og går du ind på fødevarestyrrelsens hjemmeside kan du se at det ikke er tilladt for andre hund end servicehunde at komme i fødevarevirksomheder, og det kun hvis virksomheden har sørget for at det ikke giver anledening til forurening af fødevarene, og jo butikker får bøder for ikke at overholde fødevarestyrrelsenes regler.

• #28   17. dec 2008 Jeg tager min hund med ind i alle de butikker, som ikke har en krog udenfor til at "parkere" hunden.. Hvis de har denne krog efterlader jeg dog ALDRIG hunden udenfor.. man kan aldrig vide sig sikker på om den bliver stjålrt! derfor går jeg ikke ind i butikker der har en krog udenfor når jeg har hunden med

• #29   17. dec 2008 jeg tager dog aldrig min hund med ind i fødevarerbutikker, fordi de allesammen, eller hvertfald langt de fleste, skilter med at man ikke må age hunden med..

Grunden til at jeg ofte går en tur ind til byen med Bertha, er at hun har godt af at møde en masse forskellige mennesker.. vi startede med at gå en tur ned ad gågaden da hun var helt lille, vi har aldrig oplevet at bertha ikke kan sammen med andre mennesker eller andre hunde..
    og så syntes jeg da at det er smadder hyggeligt at man lørdag formiddag kan gå en tur med hunden og med manden et smut ind til byen!

• #30   17. dec 2008 Er dette en JOKE???

• #31   17. dec 2008 Kia
    det tror jeg desværre ikke

• #32   17. dec 2008 Irene 49 år
    enig, det mener jeg bestemt heller ikke.

men det er da helt normalt at respektere at folk har sat et mærke på dørne med en hund med en fed rød streg over.

bare fordi klistermærke hunden ikke er i en taske betyder det jo ikke at de hunde er undtaget

• #33   17. dec 2008 Hunde må slet ikke medtages i fødevarebutikker - hvis ingen hos personalet har sagt noget til det. Ja det er sgu rystende...
    Nej det er ikke sjovt som ekspedient at måtte bede en kunde gå ud med hunden, jeg har selv gjort det. Faktisk synes jeg det tangere respektløshed at sætte ekspedienten i den situation.

Jeg kan godt finde på at tage mynte eller jana med i ikke fødevarebutikker, hvis jeg ved det er til et hurtigt kig eller afhentning af noget bestemt. Men repekterer altid et hunde forbudt skilt - det skal man sgu... smiley

• #34   17. dec 2008 Hmm er det tilladt for små hunde er del vel også for store.....Nej jeg bryder mig bestemt ikke om, at der er nogen der slæber deres hund med ind i fødevarebutikker. Rent ud sagt synes jeg det er noget svineri, og synes butikken fortjener, at få en mega bøde hvis det bliver opdaget.
    Jeg ville ik tøve med at fortælle personalet, at der er nogen der har slæbt deres hund med ind i en fødevarebutik

• #35   17. dec 2008 Hvad så med en loppebefængt hund i en tøjforretning? Eller tæppeforretning :o))))

Arrrj - synes bare ikke hunde hører til i forretninger. Hverken for deres eller vores skyld.

• #36   17. dec 2008 Tøjbutiiker har jeg ik noget decideret imod at dfolk slæber deres hund med, så længe der er styr på de, og den ikke generer andre.

• #37   17. dec 2008 Hold da op en diskussion det satte igang:o)
    Carina J... Når jeg skriver strøgtur mener jeg en gåtur på gågaden i den by jeg bor i, det kan jeg sørme ikke se noget galt i!?
    Og jeg har på ingen måde givet udtryk for at jeg ville tage min hund med hvor der var skiltet at det var forbudt?!
    Men hunden har da kun godt af at lære at færdes blandt andre mennesker (og hunde, hvilket der er mange af i gågaden i min by). Jeg ville egentlig bare vide om der var nogle generelle regler eller lovgivning på området... men det ser ud til kun at gælde fødevarebutikker eller tager jeg fejl?

• #38   17. dec 2008 tanja
    nej du har helt ret lovgivningen gælder kun fødevarevirksomheder.
    tror nu ikke den vilde diskussion kom af det du skrev, men det andre skrev om at de ikke kunne se problemet i at have den med i fx kvickly bare den var i en taske

• #39   17. dec 2008 hunde skal bare være hjemme i ders hunde gård og ikke slebbes med alle mulig steder

• #40   17. dec 2008 Tror du har ret... Men så er det vel egetnlig op til den enkelte om man vil tage sin hund med ind i en butik som ikke handler med fødevarer, medmindre butikken skilter med at de ikke vil have hunde ind?
    Jeg kan kun tale for mig selv, men hvis folk har styr på deres hund, så gerner det ikke mig og en lille hund på armen, det gør bestemt ikke mig noget:o) Og nu mener jeg igen IKKE i fødevarerbutikker :o)

• #41   17. dec 2008 Mit indlæg var svar til Links mennekse:o)

• #42   17. dec 2008 tanja ø
    ja jeg plejer at tage Link med ind hvis der ikke er skiltet med hund ingen adgang og der ikke er nogen hundekrog (da jeg mener at det lige som indikere at de ikke vil have hunden ind, dog kunne jeg aldrig finde på at sætte ham der, så handler jeg en anden dag) og så åbner jeg lige døren og spørger om det er ok at han kommer med ind, og hvis de siger nej, så er der ingen sure miner der, så kommer jeg igen senere uden hund.

nu er det jo så primært i den lille ny hvor jeg selv bor, så der ved jeg de fleste steder hvor han er velkommen.
    tager jeg til en anden by udelukkende for at shoppe bliver han hjemme

• #43   17. dec 2008 Ja sådan ville jeg også gøre det, min by er heller ikke kæmpe stor:o) Og til det med krogene kan jeg kun give dig ret, jeg tør ihvertfald ikk efterlade den derude alene, så hellere vente :o)
    Sys bare det er hyggeligt at kune tage hunden med på en vidnues-ose-tur og så stadig være istand til at gå ind og købe noget hvis man lige falder over noget man bare MÅ eje ;oP

• #45   17. dec 2008 Det er forbudt at have hunden med inde i kiosker, supermarkeder og alle andre steder, hvor der sælges nogen former for fødevare.

Der ud over vil jeg da sige, at hunden høre hjemme i hjemmet, når man skal shoppe stort ;o)

Kommentér på:
Hund med i butik?

Annonce