Tandbørstning... Tandbørstning...
God lørdag aften..
Daisy har lige fået børstet tænder......
Jeg kan ligeså godt være ærlig og fortælle Jer, at Daisy er absolut ikke vild med at få børstet tænder..
Men (!) da min tidligere chihuahua Perle i hendes sidste år kun havde nogle kindtænder tilbage.. lovede jeg mig selv, at jeg ville børste og passe godt på tænderne på den næste hund jeg skulle have.. Det blev jo så Daisy.
Jeg har brugt fra start af - og bruger stadig en tandbørste til babyer... en meget blød og den mindste str tandbørste jeg har set... Men men, den er jo stadig temmelig stor til en chihuahua mund...
Jeg har derfor også forhørt mig hos vores dyrlæge, og der fik jeg også en lille rund børste med et meget lille skaft, men den syntes jeg bare slet ikke jeg havde styr på, og Daisy brød sig overhovedet slet ikke om når jeg brugte den. Så vi er tilbage og bruger igen baby-tandbørsten fra OralB..
Men mit spørgsmål går så på.. hvad børster I med? Og findes der måske en bedre og mindre tandbørste der er beregnet til små hundemunde?
hilsen Kathrine
feb 2005
Følger: 120 Følgere: 121 Hunde: 3 Emner: 259 Svar: 2.852
Men så får han sig jo også en gulerod hver aften og det er også godt for munden :0)
nov 2004
Følger: 89 Følgere: 90 Hunde: 4 Emner: 434 Svar: 7.968
Jeg børster ik tænder på Nelly - hun får meget ben og ting at arbejde med så hendes tænder holder sig helt af sig selv...
feb 2005
Følger: 10 Følgere: 11 Hunde: 2 Emner: 42 Svar: 373
Du kan købe det ved Loppetjansen.dk - prøv det i stedet for at plag din hund med tandbørstning! Der gik ikke lang tid før jeg kunne se tandsten forsvinde fra mine vuffers bisser!
Heidi
mar 2005
Følger: 50 Følgere: 47 Hunde: 5 Emner: 172 Svar: 3.019
De har meget fine bisser begge to og jeg er glad for ikke at skulle stå med de xx large savle hoveder og kæmpe en kamp.. *SSSS*
sep 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 63
Tak for jeres svar allesammen, jeg må simpelthen prøve det ProDen PlaqueOff Animal du nævner Heidi.
Daisy får også gulerødder nogle gange om ugen, men får hun dem for ofte, gider hun dem ikke... Så ville ikke være nok alene, til at holde hendes tænder fri for plak osv..
feb 2005
Jeg er vild med det stas... Tænk sig at så lidt kan give så meget! De får det bare lige i maden.. og jeg slipper for gulerødder som misfarver mine hundes pels.... De gider slet overhovedet ikke heller ha' dem, så det er så nemt ;0)
Heidi
feb 2005
okt 2004
Følger: 52 Følgere: 60 Hunde: 2 Emner: 121 Svar: 12.332
Men desværre slider tennisbolde meget på tænderne...
sep 2005
Følger: 15 Følgere: 15 Hunde: 2 Emner: 17 Svar: 63
Så har jeg også bestilt det!!
...og der røg sørme også lige lidt andet godt i indkøbskurven
glæder mig til at modtage det!
okt 2005
Følger: 6 Følgere: 6 Hunde: 2 Emner: 16 Svar: 90
Vi har vores magt kampe HVER gang der skal børstes tænder ..
Tandbørstning...