Hvor går grænse (nervøs for fyrværkeri {{forumTopicSubject}}
Hejsa
ja et eller andet sted burde jeg vel selv kende svaret da det er min hund.... men nu søger jeg lige jeres hjælp/råd...
dusty er en dejlig dreng på 3 år.. har haft ham 3 nytårsaftener nu, og der har ingen problemer været med fyrværkeri...
sidste år havde vi også vores nu afdøde tascha... og hun var sidste år ret bange for fyrværkeriet.. lå og rystede og var utilpas (vi havde ikke fået noget beroligende til hende, da hun året før ikke var bange)...
i år har vi så diva, og vi ville i god tid finde ud af om hun nu også var bange.... så her den anden dag købte vi et par små raketter, jeg gik i haven og legede med hundene og min kæreste gik op af vejen og tændte en raket...
diva var ikke bange.. hun løb lidt rundt og gøede.. intet andet...
men dusty derimod, dusty som aldrig har været bange for fyrværkeri (vi gik ture sidste år om dagen, hvor der blev fyret af)... han smed halen mellem benene og løb ind og gemte sig under sengen... ville ikke ud resten af aftenen og var generelt utilpas og utryg resten af aftenen... ikke rystende.. men halen var ikke oppe som den plejer, og han var ikke den samme glade hund som han plejer..
har så siden fyret et par stykker af mens jeg har været inde med lidt musik, og kæresten har fyret dem af... ingen problemer, ud over en smule "nedstemt".. (kun dusty, diva gør bare)..
her til aften ville vi så fyre en af igen (vi vil vænne dem til det).... og så smart som min mor er, åbner hun døren ud til, idet kæresten fyre den af, fordi hun selvfølgelig gerne ville se den..
og nu er dusty bange igen... han kan dog godt lokkes med i haven... men han vil ikke lege.. og er igen "nedtrykt"..
Hvor mener i grænsen går for at jeg bør få noget beroligende hos dyrlægen??? (jeg har aldrig prøvet det.. så aner intet om hvor meget beroligende det er osv)...
og er det overhovedet godt at give en lille hund på 1½ kg beroligende???
planen nytårs aften er at der kl 12 hvor der er mest fyrværkeri, kommer de ind i soveværelset hvor der er et næsten tæt sluttende mørklægnings gardin... med lyset tændt og musik.... mon ikke det så går.. og resten af aftenen, vil foregå stille og roligt (3 mennesker her hjemme), med lidt musik og hygge...
bør jeg få noget beroligende til ham???
jeg ved det virkelig ikke
jul 2007
Følger: 11 Følgere: 10 Hunde: 2 Emner: 22 Svar: 314
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
jun 2007
Følger: 25 Følgere: 37 Hunde: 1 Emner: 243 Svar: 8.225
se det an i år og ellers så prøv sådan en lyd cd. den kan købes hos dyrlægen.
jan 2007
Følger: 18 Følgere: 52 Hunde: 4 Emner: 553 Svar: 30.929
Og hvis han "kun" er nedtrykt og ikke så legesyg ville jeg ikke give noget stærkere end det. Og så ellers gå en god tur om eftermiddagen og så nøjes med små tisseture i haven efter behov om aftenen (og holde ham inde omkring kl 12)
Når i er inde kan det hjælpe at sætte noget musik på og evt trække gardinerne for, hvis han er nervøs.
jan 2007
feb 2008
Følger: 14 Følgere: 20 Hunde: 1 Emner: 563 Svar: 3.189
sep 2006
Følger: 25 Følgere: 25 Hunde: 3 Emner: 196 Svar: 431
noget der undre mig er bare hvorfor han de andre år slet ikke har reageret, og nu pludselig ikke er tilpas med det??
tascha gjorde det samme, første år var hun ligeglad og andet år var hun bange...
undre mig meget
jan 2007
Det har været frarådet i hesteverdenene i mange år efterhånden, og har da bemærket at det osse gælder hundeverdenen de seneste år.
jan 2008
Følger: 29 Følgere: 30 Hunde: 15 Emner: 96 Svar: 1.540
Mine kommer med på besøg, hvor der er ni andre hunde, som de selvfølgelig kender i forvejen.
Der foregår hele tiden noget, så de ikke har tid til at koncentrere sig om det "farlige". Enten render der en hund forbi eller vi skal selv forbi så de bliver nødt ti at flytte sig.
Selv min gamle Shan havde ikke tid til at blive bange. I modsætning til hvis han var herhjemme stille og roligt. Der blev jeg nødt til at sætte ham i bur ude på toilettet, hvor der ikke er nogle vinduer.
aug 2007
Følger: 19 Følgere: 18 Hunde: 3 Emner: 10 Svar: 144
Hvor går grænse (nervøs for fyrværkeri